Det händer - nytt spel i Witcher-universumet är under utveckling

Medlem

Vad tycker ni om starcraft 2?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hade inte en ung vesemir varit en bra karaktär? Eller är det bara jag? Gillade Nightmare of the Wolf, och man får lite anekdoter om vesemirs unga dagar i W3.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Krystat? Tror det handlar om skillnad i perspektiv huruvida det är krystat eller storytelling.

Hela konceptet med att ändra all existerade lore för att möjliggöra såna stora förändringar är i min mening mer krystat än en prequel. Personen jag tidigare svarade på sa att prequels var krystade, varav varför jag sa att ditt förslag var ännu mer krystat. Jag antog att jag pratade med samma person.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Hela konceptet med att ändra all existerade lore för att möjliggöra såna stora förändringar är i min mening mer krystat än en prequel. Personen jag tidigare svarade på sa att prequels var krystade, varav varför jag sa att ditt förslag var ännu mer krystat. Jag antog att jag pratade med samma person.

Du pratar med samma person, men jag förstår inte riktigt vad du menar med att det är krystat. Jag pratar inte om att ändra all existerande lore och retconna något, jag pratar om att bygga ut existerande lore i historien som kommer efter Witcher 3. Bara för att ingen under Witcher 3 vet hur man skapar nya witchers, eller att ingen har skapat kvinnliga witchers, betyder det ju inte att det är något man inte kan ändra på genom att bygga på existerande lore (se senaste säsongen av Witcher-serien som expempel som ju handlar om detta).

Förstår om du inte gillar konceptet, men bara för att det inte faller dig i smaken gör det ju inte per automatik konceptet "krystat".

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du pratar med samma person, men jag förstår inte riktigt vad du menar med att det är krystat. Jag pratar inte om att ändra all existerande lore och retconna något, jag pratar om att bygga ut existerande lore i historien som kommer efter Witcher 3. Bara för att ingen under Witcher 3 vet hur man skapar nya witchers, eller att ingen har skapat kvinnliga witchers, betyder det ju inte att det är något man inte kan ändra på genom att bygga på existerande lore (se senaste säsongen av Witcher-serien som expempel som ju handlar om detta).

Förstår om du inte gillar konceptet, men bara för att det inte faller dig i smaken gör det ju inte per automatik konceptet "krystat".

Att förändra existerande etablerad lore från böckerna bara för att kunna göra en sak i ett spel låter som ett praktexempel av att krysta fram något. "Oj titta, vad bekvämt, vi hittade all information om hur man skapar witchers igen. Nämen, vad enkelt, om vi bara ändrar lite i mutagenerna så kan vi skapa kvinnliga witchers, vad bekvämt! Att ingen såg dessa enkla lösningar när dom försökte tidigare!". Jösses.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Under utveckling, sa dom? Vi hörs om 4-5 år.

Medlem

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kommar aldrig mer förboka något från dem i alla fall. Men hoppas att de kan redeema sig själva med detta.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Att förändra existerande etablerad lore från böckerna bara för att kunna göra en sak i ett spel låter som ett praktexempel av att krysta fram något. "Oj titta, vad bekvämt, vi hittade all information om hur man skapar witchers igen. Nämen, vad enkelt, om vi bara ändrar lite i mutagenerna så kan vi skapa kvinnliga witchers, vad bekvämt! Att ingen såg dessa enkla lösningar när dom försökte tidigare!". Jösses.

Som sagt. Inte alls krystat att bygga vidare på existerande lore. En trovärdig levande värld är inte statisk. Men visst, du kan ju hitta på ett förlöjligande och förenklat uttalande och sätta som ett fake citat och låtsas att det var det jag snackade om.

”Jag är rädd för nya idéer så jag hånar det lol”. Gjorde jag det rätt?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Som sagt. Inte alls krystat att bygga vidare på existerande lore. En trovärdig levande värld är inte statisk. Men visst, du kan ju hitta på ett förlöjligande och förenklat uttalande och sätta som ett fake citat och låtsas att det var det jag snackade om.

”Jag är rädd för nya idéer så jag hånar det lol”. Gjorde jag det rätt?

Mina fakecitat var inte ämnade att förlöjliga dig, det var för att illustrera hur krystat det är med bekvämliga förändringar till existerande lore. Det är skillnad på att bygga vidare på något, och att förstöra all flavor. Du förespråkar inte några nya idéer, du förespråkar att göra Witcher-världen tråkigt och nyanslöst.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kul för CDR, lycka till grabbar och tjejer.
Ni brände min hand så illa med cyberpunk2077 så jag kommer inte vara intresserad av vad ni hittar på härnäst förrän jag med egna ögon kan se vad det blev.
Blir det skit...synd men sådant händer.
Blir det bra...kanon jag köper en kopia, men först när jag har facit i hand.

Medlem

När kan jag förboka

Medlem
Skrivet av Atreyu:

När kan jag förboka

Boka den via mig för 5000kr....jag tar en liten avgift men du kommer få den bästa upplevelsen i hela värden på köpet*
-
-
-
-
-
-
*bästa upplevelsen i hela världen är min egna novell där jag copypastat lite blandade tecken efter eget behag och kallar det läsvärt.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Mina fakecitat var inte ämnade att förlöjliga dig, det var för att illustrera hur krystat det är med bekvämliga förändringar till existerande lore. Det är skillnad på att bygga vidare på något, och att förstöra all flavor. Du förespråkar inte några nya idéer, du förespråkar att göra Witcher-världen tråkigt och nyanslöst.

Det känns lite som att vi helt enkelt har helt olika åsikter om vad som hade varit bra för spelen och förmodligen inte kommer vidare här

Jag håller dock fast vid att en bra story går att göras kring återupptäckten av tillverkningen av Witchers, speciellt med tanke på att TV-serien öppnar dörren för detta, men jag förstår kontroversen kring detta. Speciellt kvinnliga Witchers.

Medlem

Jag kan inte släppa det där med motorn, det är ju mera jag tänker på det, skitkonstigt egentligen, om det nu är så att man tänkte byta primärt? Det är som att dice helt plötsligt skulle byta från Frostbite till Unreal i nästan Battlefield... Om det nu inte är så att detta är en liten spinnoff, men det verkar inte så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skriv svar