Star Citizen börjar en 11 dagar lång gratisvecka i dag

Nu har jag laddat ner och testat detta helt ofärdiga spel. LOL. Jag antar att ni stackare som plöjt ner tusentals kronor i detta så kallade spel känner er redigt rövk*ullade hahaha. Fyyyfan vilken scam 😂 modigt av dom att åtminstone låta folk testa gratis.

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Nu har jag laddat ner och testat detta helt ofärdiga spel. LOL. Jag antar att ni stackare som plöjt ner tusentals kronor i detta så kallade spel känner er redigt rövk*ullade hahaha. Fyyyfan vilken scam 😂 modigt av dom att åtminstone låta folk testa gratis.

Intressant hur olika man kan uppfatta ett spel...
Jag tycker det är riktigt roligt, trots alla buggar. Känner att jag kommer plöja ner måååånga timmar i spelet framöver.

Medlem

En podcast med battlefield youtubern Levelcap.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ny trailer på RSI Scorpius

Ninetail eventet som kommer när free flight är över.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Proximately:

Med tanke på skalan de utvecklar på så får jag anta att du helt enkelt antingen 1) inte vill ha det spelet som Cloud Imperium Games utvecklar, eller 2) inte förstår varför det kan bli så trots 11 år och 460 miljoner dollar.

Det finns inget märkligt i att det finns sjukt många buggar i Chris Roberts spel. De försöker i princip skapa Skyrim fast med en hel galax att flyga fritt i. Det är ett ofantligt åtagande.

Det låter dock som att du har en hemsk spelupplevelse, själv är jag bara glad att det blir bättre och bättre. Youtubern nedan är en jag kom förbi nyligen och hans kanal har fått ett rejält tillskott med tittare sedan han började fokusera på Star Citizen. Trevliga sessioner har han i Star Citizen. ^^

https://www.youtube.com/watch?v=BM4-4CyKJAc

1. Jag vill absolut ha ett Star Citizen, som dom flesta andra. Jag skulle köpa det direkt.
2. Jag förstår att det är katastrofalt dåligt, trots 11 års utveckling och 460 miljoner dollar.

Det är skandalöst att det finns så många buggar i Chris Roberts spel. Skyrim var, enligt min mening, väldigt oslipat när det släpptes. Men det var ett färdigt spel.
Star Citizen är fortfarande ett krackelerande skal av en fantastisk idé utan innehåll, som säljer skit för otroliga summor pengar.

Jag följer utvecklingen av spelet någorlunda bra, och provspelar free-flights då och då. Men det är förvånande hur många som alltid försvarar SC trots att det är ett skämt. "Snart ska dom implemmentera interweb-tech så man kan spela fler än 50 spelare på en server"

Medlem
Skrivet av xorpen:

1. Jag vill absolut ha ett Star Citizen, som dom flesta andra. Jag skulle köpa det direkt.
2. Jag förstår att det är katastrofalt dåligt, trots 11 års utveckling och 460 miljoner dollar.

Det är skandalöst att det finns så många buggar i Chris Roberts spel. Skyrim var, enligt min mening, väldigt oslipat när det släpptes. Men det var ett färdigt spel.
Star Citizen är fortfarande ett krackelerande skal av en fantastisk idé utan innehåll, som säljer skit för otroliga summor pengar.

Jag följer utvecklingen av spelet någorlunda bra, och provspelar free-flights då och då. Men det är förvånande hur många som alltid försvarar SC trots att det är ett skämt. "Snart ska dom implemmentera interweb-tech så man kan spela fler än 50 spelare på en server"

Ja du. Hur svarar man på något sådant? Du har ju rätt i sak. Spelet är förbannat buggigt, saknar mycket gameplay mm, men ändå sitter flera å toknöter spelet. Varför? För att dom tycker om spelet oavsett vilket stadie spelet befinner sig i!

Jag kan relatera till din inställning om jag istället väljer Diablo 3 som enligt mig var skit. Jag kunde verkligen inte fatta varför folk satt å nötte spelet i timtal, men samtidigt kan jag bara konstatera att spelet inte var för mig helt enkelt. Flera (hundra?) Tusen spelare kunde ju inte ha fel bara för att jag å några till tyckte att spelet sög. Nu ansåg de flesta att D3 var ett färdigt spel när det väl kom ut, men har det igentligen någon betydelse? Ett spel är värt att spela så fort nån uppfattar att det faktiskt är spelbart, oavsett vad andra säger.

Men jag föreslår att du kommer tillbala till star citizen när det är mer färdigt. 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av xorpen:

1. Jag vill absolut ha ett Star Citizen, som dom flesta andra. Jag skulle köpa det direkt.
2. Jag förstår att det är katastrofalt dåligt, trots 11 års utveckling och 460 miljoner dollar.

Det är skandalöst att det finns så många buggar i Chris Roberts spel. Skyrim var, enligt min mening, väldigt oslipat när det släpptes. Men det var ett färdigt spel.
Star Citizen är fortfarande ett krackelerande skal av en fantastisk idé utan innehåll, som säljer skit för otroliga summor pengar.

Jag följer utvecklingen av spelet någorlunda bra, och provspelar free-flights då och då. Men det är förvånande hur många som alltid försvarar SC trots att det är ett skämt. "Snart ska dom implemmentera interweb-tech så man kan spela fler än 50 spelare på en server"

Japp, fast Star Citizen är liksom typ flera gånger mer komplicerat än Skyrim. Tänk dig buggarna Skyrim hade trots runt 6-7 års utvecklingstid, trots den extrement begränsade skalan och betydligt färre fysikberäkningar. Star Citizen är det moderna Crysis när det kommer till vad man försöker åstadkomma.

De har hutlösa mängder med detaljer, interaktioner, system som ska interagera med varandra, en ekonomi, MMO-orientering, NPC:er som ska kunna navigera från världar och städer till skepp, och det är tydligt att varje roll i ett skepp är planerad att fylla en funktion.

Ärligt talat vet jag inte vad Star Citizen kommer bli i slutändan, men det är redan ett projekt som jag är glad har funnits och som fortsätter att finnas. Även om utvecklingen skulle läggas ner skulle jag kunna prata om Star Citizen i framtiden med glädje. Jag har bara provat spelet någon timme och det gick mellan 10-20FPS på lägsta med min 6 år gamla laptop så först får det bli ny hårdvara.

Men tillbaka till utvecklingen i sig. Med tanke på hur snabbt teamet kommit i gång och hur sjukt stort projektet är, den begränsade erfarenheten i typen av spel och samarbetet samt att multitaska med att hålla spelarna uppdaterade, blir man inte överraskad av hur utvecklingen har gått. Absolut att den hade kunnat gå snabbare, men jag känner personligen inget agg med tanke på omständigheterna och ambitionsnivån. Istället är jag bara sjukt imponerad av alla saker de redan har utvecklat för spelet och håller verkligen tummarna för ett helsläpp i slutändan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar