Wingefors om Saudi-affären: "Mina värderingar som svensk entreprenör är orubbliga"

Robot
Wingefors om Saudi-affären: "Mina värderingar som svensk entreprenör är orubbliga"

Humanism och öppenhet fortsätter vara nyckelord lovar VD:n - men tar in pengar från diktatur.

#embracer-group, #lars-wingefors, #savvy-gaming-group


Medlem

Sitter på lite aktier och känns lite fel att ha dom nu efter det här.

Medlem

Vi tar investeringar från mördare, men vi är fortfarande snälla

Medlem

De får ta och släppa spel nu då med öppet homosexuella hjältar då och visa vad de står för.

Medlem

Är väl ungefär samma sätt att resonera som de som valde att samarbeta med Nazityskland eller annan valfri diktatur genom historien.

Det handlar endast om pengar, mänskliga rättigheter används endast i marknadsföringen för redan etablerade demokratier och är helt obetydligt om det inte gynnar företaget monetärt. Det är inte bara på det här företaget som detta sker. Se bara hur vissa filmbolag väljer att anpassa sig till stater med tvivelaktiga värderingar och synsätt.

Usch vad deprimerande. Nu går jag och förbereder mat till familjen istället och tänker på något annat.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Vi tar investeringar från mördare, men vi är fortfarande snälla

Hur skall de kunna förhindra att någon/några/något köper aktier?

Medlem

Fråga till FZ: Varför lottade ni ut DH-biljetter trots detta moraliska knep och knåp?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur skall de kunna förhindra att någon/några/något köper aktier?

Embracer gjorde en riktad nyemission.

Medlem
Skrivet av fooobar:

De får ta och släppa spel nu då med öppet homosexuella hjältar då och visa vad de står för.

Instämmer. Minst en HBTQ-person i varje spel hädanefter.

Medlem
Skrivet av matuttas:

Instämmer. Minst en HBTQ-person i varje spel hädanefter.

Det går inte då kommer wake poliserna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av GooGeL:

Fråga till FZ: Varför lottade ni ut DH-biljetter trots detta moraliska knep och knåp?

Av samma skäl som vi skriver om spel med ägare i länder med diskutabelt styre - vi sorterar inte bort saker (om det inte finns uppenbara tveksamheter bakom dem). Men i detta fall är det Xbox och Bethesda som står bakom biljetterna, inte DH.


signatur
Medlem

Klart han behöver pengar någonstans från eftersom han inte släpper några spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det lutar nog åt bojkott här tror jag. Många har gnällt genom åren på EA men det är ju ingenting mot det här.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Embracer gjorde en riktad nyemission.

Ah, ursäkta mig. Jag hade inte den vetskapen.

Ambassadör
Xbox

Usch.


signatur

Jump in.

Medlem

”Pengar behövs för att växa”

Om det är pengar från saudi så vore det bättre att inte växa, faktiskt bättre att lägga ner helt…jävla kräk


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

”Pengar behövs för att växa”

Om det är pengar från saudi så vore det bättre att inte växa, faktiskt bättre att lägga ner helt…jävla kräk

När ett företag på 12 500 anställda och värderat till 100 miljarder vill växa ännu mer till den grad att man offrar sina moraliska värderingar undrar man. Vad är egentligen målet? Det är som att dom anser att ett företag dör utifall dom inte växer. Indieutvecklare motbevisar tesen om storlek och ständig tillväxt eftersom dom levererar dom bästa spelen idag.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

När ett företag på 12 500 anställda och värderat till 100 miljarder vill växa ännu mer till den grad att man offrar sina moraliska värderingar undrar man. Vad är egentligen målet? Det är som att dom anser att ett företag dör utifall dom inte växer. Indieutvecklare motbevisar tesen om storlek och ständig tillväxt eftersom dom levererar dom bästa spelen idag.

Väl skrivet. Det är väl människan i ett nötskal iof; aldrig nöjd.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Vi tar investeringar från mördare, men vi är fortfarande snälla

Nja, han säger ju: "mina värderingar som svensk entreprenör är orubbliga." Det visar sig bara att dessa värderingar var skit redan från början.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Låter mer som att Saudiarabien vill använda Embracer Group till att tvätta sig från sin icke demokratiska/diktaturella image dom har (och förtjänar att ha), lika med företagen som spenderar pengar till greenwashing. Och Wingfors, m.m. tillåter detta..

Medlem

Det låter som samma skitsnack som all golfspelare som bytt till den Saudisponsrade touren säger. "Åh, jag är med i LIV-tour för jag vill ändra och utveckla golfen". Säg som det är istället, att ni är pengakåta personer som skiter i att ni har att göra med mördare...

Medlem

Folk iden här tråden ser verkligen världen i svart eller vitt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Svenskar måste förstå att det råder andra spelregler på den globala marknaden. Ska man överleva där måste man kompromissa.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Svenskar måste förstå att det råder andra spelregler på den globala marknaden. Ska man överleva där måste man kompromissa.

Varför då?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Klart han behöver pengar någonstans från eftersom han inte släpper några spel.

Ja, det är helt sjuk. Ser inte analytiker på aktiemarknaden att Embracer är ett luftslott?

Mängden nya spel de släpper är minimal. Nästan allt de köpt är nischade spel, halvdöda gamla spelserier. Inte mig emot så, för de har många old-school ganska hardcore-spelserier och jag är jätteglad att någon verkar vilja blåsa nytt liv i gamla kvalitetsspel, men potential att locka modern storpublik? Jag kan inte se det.


signatur

Memento Mori

Medlem

De lär väl sponsra den saudiska skit golftouren med..

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, det är helt sjuk. Ser inte analytiker på aktiemarknaden att Embracer är ett luftslott?

Mängden nya spel de släpper är minimal. Nästan allt de köpt är nischade spel, halvdöda gamla spelserier. Inte mig emot så, för de har många old-school ganska hardcore-spelserier och jag är jätteglad att någon verkar vilja blåsa nytt liv i gamla kvalitetsspel, men potential att locka modern storpublik? Jag kan inte se det.

Embracer släpper inga spel, dom är varken spelutgivare eller utvecklare.
Du får kolla längre ner i ledet för utgivare och utvecklare.
Det ligger spel i pipen hos många + en del som finns som framgångsrika EA spel.
Det utvecklas och släpps spel för alla format.
Pc, konsol, mobil och VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av GustavA:

Varför då?

Som företag kommer du inte att växa om du inte anpassar dig till marknadens regler. På vissa marknader får du inga affärer om du inte använder mutor eller andra medel som vi i Sverige på ett borskämt sätt tycker är fel eller omoraliska.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Av samma skäl som vi skriver om spel med ägare i länder med diskutabelt styre - vi sorterar inte bort saker (om det inte finns uppenbara tveksamheter bakom dem). Men i detta fall är det Xbox och Bethesda som står bakom biljetterna, inte DH.

Biljetter blev skänkta till en god sak, det är inget snack om det. Därför blir helheten så sorglig när DH's namn blivit synonymt med något illa, fast det bådar både ungdomar och tillika äldre en massa nöje.

Det är så jäkla tokigt.

Medlem
Skrivet av Kris:

Som företag kommer du inte att växa om du inte anpassar dig till marknadens regler. På vissa marknader får du inga affärer om du inte använder mutor eller andra medel som vi i Sverige på ett borskämt sätt tycker är fel eller omoraliska.

Fast nu är det ju mänskliga rättigheter som det kompromissas med. Sen vet jag inte om det är bortskämt att kalla mutor omoraliskt.

Skriv svar