Wingefors om Saudi-affären: "Mina värderingar som svensk entreprenör är orubbliga"
Okej, vi är klara här.
Ja, det var så jag uppfattade dig, men när du antydde att det inte stämde frågade jag dig vad du egentligen menade. Borde jag inte ha gjort det?
Onödigt att bryta ner och diskutera vad du skrev och förklara vad jag utläst och hur. Bättre att du själv förklarar vad du menar.
Visst.
Det är oljekonsumtion som finansierat Saudi Arabian, inte investeringar i Embracer.
Wingefors, och Embracer, har inte något att säga till om hur något av spelbolagen drivs.
Okej, då säger vi så, jag tackar för mig och ångrar tiden jag lagt ner på detta.
Glhf
Den här affären handlar inte om moralisk kompass. Den handlar om hur marknaden ser ut och vad man måste göra för att växa på marknaden. Jag är övertygad om att alla på FZ (inkluderat mig själv) och alla på Embracer är för mänskliga rättigheter. Gällande Saudi är det ett land med gamla anor och inget man vänder på en femöring. Det är ganska enkelt att sitta i sin skyddade värld i Sverige och ha massa åsikter om hur omvärlden bör se ut.
Gamla anor? Saudiarabien existerade inte ens för 90 år sedan. Det är snarare en mycket ung stat.
Gamla anor? Saudiarabien existerade inte ens för 90 år sedan. Det är snarare en mycket ungt land.
Kvinnans underkastelse i samhället står skrivet i Koranen och den är mig veterligen inte 90 år gammal.
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Kvinnans underkastelse i samhället står skrivet i Koranen och den är mig veterligen inte 90 år gammal.
Du påstod att landet Saudiarabien har gamla anor, inte att islam skulle ha det. Visserligen har det funnits tidiagre stasbildningar i området som styrts av klanen Saud men det var först på 1700-talet som de kom till, vilket inte heller är särskilt gamla anor för en stat.