Snabbkollen - Kommer du spela Overwatch 2?
Shooteruppföljaren släpptes i tisdags kväll och kan spelas gratis.
#blizzard, #overwatch-2, #snabbkollen
Spelade betan och jag fattade inte riktigt grejen, det var ju precis som 1:an fast med lite nyare UI? Kändes som en större patch till 1:an än ett nytt spel. Jag tror inte jag kommer kasta mig över det direkt. Kanske spelar någon enstaka runda om alla andra i gänget tar initiativ till det först..
Har spelat ett par timmar idag, det är faktiskt rätt kul. Inte den typ av spel jag normalt brukar spela, men omväxling förnöjer väl lite då och då.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Gav det ett par timmars provlir. Inte i min smak. Tråkig utveckling av spelet. Blir att hitta något nytt. Kanske går tillbaka till TF2.
Har 2600 timmar loggade i OW1.
Tittade när Wakkaah streamade och det ser tyvärr ut att vara som jag befarade - en större uppdatering.
Likt hur Cyberpunk har fått uppdateringar på senaste med 1.3, 1.4 osv så känns detta som Overwatch 1.5 eller något i den stilen. Jag förstår att det kommer göra enorm skillnad att man spelar 5v5 istället för 6v6 samt de ändringar de gjort på hjältar, men det känns inte riktigt som det är ändringar nog för en uppföljare och kalla det "Overwatch 2". För mig som haft ett svalt intresse är det inte tillräckligt för att få mig att testa.
Med det sagt, om någon har en bra video som senare förklarar skillnaden på ett bra sätt så tittar jag gärna.
Gav det ett par timmars provlir. Inte i min smak. Tråkig utveckling av spelet. Blir att hitta något nytt. Kanske går tillbaka till TF2.
Har 2600 timmar loggade i OW1.
Är lite nyfiken, hur kan det inte vara din smak om du har 2600h i originalet? Det är ju tyyyyp samma spel😅
Har inte äns kört OW1. Är inget vidare sugen på den speltypen. Har dock kört Brink litegrann...