Blizzard ber om ursäkt för Overwatch 2-släppet

Geeks Gaming
Skrivet av BeardedRobot:

Detta stämmer inte, snarare tvärtom. Kan nu spela alla karaktärer jag vill utan att känna att någon av de är värdelösa, spelet uppmuntrar individuella beslut mer än i ettan. Med nya hjälten Kiriko kan man nu dessutom nå fram till de DPS som pga dåliga beslut hamnat långt bort från gruppen. "I need healing-behind enemy lines" memen kan äntligen dö ut nu.

Allt som allt känns spelet mer förlåtande gällande misstag jämfört med ettan.

Håller verkligen inte med.
I början av ettan så va varje karaktär speciell. Nu är dom så lika varandra att de kvittar vem man väljer. Väldigt lite skill kvar utan mer spamma abilities.
Och anser inte att mer individuella beslut är bra. De va meningen att spelet skulle vara lagspel med sten sax påse balans. Och som vanligt är community mentaliteten att man väljer en karaktär, vägrar byta och råkar någon annan ta den karaktären så är det ragequite som gäller.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag håller med bortsett från att köpa skins biten. Jag har inget emot att man kan betala för skinsen men att få ihop tillräckligt med currency tar vansinnigt länge om du inte tänker betala 200kr (eller vad det nu var) för ett Legendary Skin. Jag saknar inte möjligheten att köpa lootboxes, men jag saknar lootboxes som rewards när man levlar.

Jag kommer aldrig att förstå folk som betalar för skins.


signatur

1338 - One Step Above

ZF
Medlem

Anledningen att byta till F2P var antagligen avtagande spelarbas, och det är ett problem för både spelet i sig och de MTX man försöker kränga. Att dela upp den basen blir även det kontraproduktivt. Och det är nog varken det första eller sista som gör övergången tror jag.

De kunde såklart bara förklarat spelet F2P utan en två efter. Antagligen tänkte de sig att ett "helt nytt" spel skulle locka fler spelare än nyheten om att ett flera år gammalt nu är gratis.

Vad än orsak, kanske är det något fler spel behöver göra. DBD är verkligen i behov av det. Och än mer av telefonverifiering. Synd att det skrotades.

"Don't you guys have phones?"

ZF
Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Jag kommer aldrig att förstå folk som betalar för skins.

Tänk om man bara kunde grinda för skins IRL genom att lalla runt på köpcentret några dagar.

Medlem
Skrivet av ZF:

Tänk om man bara kunde grinda för skins IRL genom att lalla runt på köpcentret några dagar.

Min grej är väl kanske att jag skiter i skins.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av FortuN:

Spelet, precis som det verkade i trailers och gameplay är ju nästintill exalt likadant som Ow1? Har kärt typ 7 kartor och alla har vart Ow1 kartor men något uppdaterat och gubbarna är exakt sig lika med några små ändringar i abilities. Sjukt att kalla det för Ow2. Mer Overwatch 1.2. Knappt 1.5 alltså. Rätt så besviken ännu

Det är ju nästintill samma spel, fast med mer finesser osv. Se det som en stor patch, om än mestadels för att uppgradera platformen. Kommer inte gå att få skins som ny (gratis)spelare, ni andra har väl typ allt som släppts ändå, plus "bryr er inte om skins" ändå vad det verkar som.

Medlem

Kommer smälla tusingar på skins lugnt bara servrar funkar

ZF
Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Min grej är väl kanske att jag skiter i skins.

Medlem

Förödande för mig som småbarnsförälder med köer och kraschar. Men tråkigast av allt var att jag inte fick wow-känslan som man vill ha av ett nytt spel. Riktigt urusla gratisgrejer man låser upp också. Hoppas de får ordning på grejerna för i grunden är det ett roligt spel!

12
Skriv svar