Overwatch 2 spelades av 35 miljoner under första månaden - men hur många är nöjda?

Robot
Overwatch 2 spelades av 35 miljoner under första månaden - men hur många är nöjda?
Fragtjuv

Om jag bara ser till hur det är att SPELA Overwatch 2 så är jag kanonnöjd med de förändringar som skett. Jag tycker att det har förändrat gameplay till det bättre och matcherna är intensiva.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot

Absolut ett lyft! Som Tank spelare har man mer ansvar eftersom det bara är en tank per lag nu, vilket jag gillar.

Medlem

Jag är supernöjd! Spelade riktigt mycket första 2 veckorna men har tappat det lite nu. Dock inte Overwatch fel.
Som personen ovan sa så är det sjukt mycket roligare att spela tank nu! Älskar att tanka och det gjorde jag inte innan!

Medlem

Jag avskydde att det var en tank men nu är man dels van vid det och dels så gör det varje runda mer intressant.

Tycker dock att de hade kunnat uppdatera spelet än mer sett till grafikdelen. Men med tanke på att det var gratis sånger man väl gilla läget att de behöll det mesta från OW1 där.

Så jag är ganska nöjd med spelet ändå!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Har i ord svårt att beskriva hur besviken jag är över detta spel-reskin.

Medlem

Gameplay och heroes, mycket bra!

Men allt runt omkring är bristfälligt, framförallt competitive Ex:
* Borttagen SR/rank redovisning av andra spelare
* Sjukt dålig matchmaking - Dem gånger man blivit överkörd och de få tillfällen då motståndarens profil var publik har hen varit 2-3 SR tiers högre (https://www.dexerto.com/overwatch/overwatch-2s-trash-ranked-s...)

Tappat glöden helt för tillfället då det i princip känns som att varje match är riggad åt något håll. Väldigt väldigt sällan det blir en jämn och rolig match.

Medlem

Har superkul! Passar perfekt när man bara hinner spela max någon halvtimme här och där. En två snabba matcher, bra underhållning och så är det gratis vilket är ett plus

Medlem

Har testat det lite. Lite för lite för att rösta. Men det är för mycket som händer samtidigt för mig. Älskade TF2, men det känns långsammare lite simplare. När jag spelar OW2 känner jag mig 30 år äldre än vad jag är 🧓

Medlem

Det finns knappt något positivt att säga om OW2. Dels är balanseringen helt åt skogen, och att bygga en "uppföljare" kring battle pass är nog det mest skevaste någonsin.

Alla älskar att upprepa varandra och säga att 5v5 är bra och matcherna roligare utan att ens tänka varför. Det är nostalgi och påminner något om när OW1 släpptes, mer kaos och mer ha roligt, men det försvinner snabbt. Det måste vara marknadens med inkompetena utvecklarna bakom spakarna och ännu mer inkompetent ledningsgrupp i toppen.

Geeks Gaming

Själv hade jag haft kvar de gamla lootboxarna från första. Va roligare att ha de som mål att levla så man fick en. Battlepasset är bara tråkigt enligt mig.
Där jag är i övre guld ligan så är metan 3 tanks och 2 healers. Och då är det mer eller mindre samma tanks och healers konstant folk väljer.
Saknar extremt mycket kartor från första spelet. Känns även här att man kör typ 4 kartor om och om igen.

Med allt detta sagt så får jag mitt fps och comp fix från Overwatch just nu.
Men anser att ettan va bättre.

Medlem

Tycker spelet är roligt i helhet om man kör några matcher hit och dit. Matchmakingen lämnar fortsatt en del att önska. Det är galet ojämnt ibland, antingen till mitt lags favör eller till motståndaren. Vissa hjältar är också galet obalanserade, vilket "missbrukas" lätt. Bara ibland eller väldigt sällan får man en match där motståndarna är likvärdigt bra och allt blir plötsligt mycket roligare samt belönande. Hade plötsligt en "winning-streak" på 15 matcher från ingenstans utan att jag spelade varken bättre eller sämre än tidigare. Konstigt system detta.

Det är snart 27 år sedan första quake kom ut och ännu har man inte lyckats toppa detta (förutom quake 3 rocket arena). Att det ska vara så svårt att utveckla ett fps där alla startar rättvist och kämpar sig upp med skills, inte med förmågor eller bättre vapen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Absolut ett lyft! Som Tank spelare har man mer ansvar eftersom det bara är en tank per lag nu, vilket jag gillar.

Jag har spelat för lite för att ha en åsikt, men det jag upplevt är ju tyvärr att man väldigt enkelt blir rökt om man har en dålig tank, vilket är stökigt för oss som bara spelar med randoms.

Sen vet jag inte om jag ställer in saker fel, men skulle vilja välja bort alla gamla Maps i quickplay. Jag har spelat OW1 sen release och var sugen på en 2:a, då vill jag inte fortsätta spela samma Maps jag redan är trött på.
Kanske går att lösa om man kör nån typ av custom game, men borde finnas en enkel switch även för quickplay.

Medlem

Har bara spelat några timmar. För mig kändes det mer som en medelstor patch än ett nytt spel. Men eftersom det är gratis kan jag inte klaga.

Röstade halvnöjd.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Känns som en patch. 3 hjältar o några maps, o några hjältar tweakade.

Progression helt borta, battlepass gör att alla låser upp samma skit, dom skins som finns att köpa är svindyra (200kr st), man tror fan det är ett skämt.

Men det sagt så har jag endå kul i sjävla spelet, gillar nya 5v5 o gamemodes. Men känns tråkigt att inte levla upp o få lite lootlådor.. :/

Medlem

Battle Pass är helt ointressant, både gratis och premium - helt värdelöst. Var roligare med level progression tidigare. Där man varje level fick öppna en låda och hålla tummarna på att man skulle få något roligt.

Jag lade inte ett korvöre på skins eller lådor i ettan. Så level progression var verkligen STORT för mig. Nu när det är borta...

Nej usch.

Jag tycker att spelet var på en bra plats innan OW2 lanserades, efter år av tveksamma beslut.

OW 1.2 är mer rättvisande än 2. Battlepass, SR-rankingen och att matchmakingen är sådär har gjort spelet klart sämre. Spelkänslan, balanseringarna, 5v5 och nerfandet av alla trötta sköldar är dock goda nyheter i min bok.

Så relativt nöjd med hopp om mängder med förbättringar. Jag är en av få som gillade 2CP-kartorna, hade varit kul att köra dom igen, via arcade eller något.

Medlem

Jag tycker det fortfarande är kul. Men battle pass är ju meningslöst, roligare såklart att få skins gratis som förr, jag kommer aldrig att lägga några pengar i shoppen iaf. Har mängder med skins från förr liggande.

Spelar bara orankad quickplay.

1
Skriv svar