Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Parzec:

Yuru Camp△ är inte så tokig om du vill ha nå't lite mer lugnt.

Tack för tipset! Den har varit i skottlinjen ett tag faktiskt! Ser sjukt mysig ut

Medlem

Vet inte om ni såg att Viz lagt upp en drös klassiker på youtube.

Inga jag är direkt intresserad av, men bl.a. Death Note, Hunter X Hunter, Inuyasha, och Naruto.

https://kotaku.com/viz-anime-youtube-death-note-sailor-moon-h...

Medlem
Skrivet av deezel:

Vet inte om ni såg att Viz lagt upp en drös klassiker på youtube.

Inga jag är direkt intresserad av, men bl.a. Death Note, Hunter X Hunter, Inuyasha, och Naruto.

https://kotaku.com/viz-anime-youtube-death-note-sailor-moon-h...

Tyvärr bara tillgängliga i USA.

Medlem

Påbörjade Flowers of Evil i lördags, såg klart den igår. Det lutar åt att det förmodligen är en av dom bästa animes jag sett.

Det negativa är att det enbart finns 1 säsong, så får läsa mangan om jag vill ha en fortsättning.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

AI generererad anime, är detta framtiden tro?

Medlem

Mycket möjligt att AI är framtiden för animation (lär inte kunna blir sämre än den dåliga 3d som är populär nu) men förstår inte vad som var anime med den där animationen, om något så var det typiskt västerländskt.

Releasehästryttare

Shadow of eminence va riktigt kul, rekommenderas!

Releasehästryttare

Herregud! Uncle from another world är helt fantastisk! Missa inte!

Releasehästryttare

Här va det tyst

Mycket bra ny anime som rundar upp nu i nästa vecka

Kan redan rekommendera Tomo-chan dock, väldigt gullig och kul "girl thirst for boy" serie.

Skulle inte säga att jag rekommenderar My life as inukai-san's dog Riktigt snyggt animerat, men är ju i princip p**r utan att vara p**r ^^

Medlem

Äntligen var Attack on Titan tillbaka tänkte jag men tydligen så kör dom två 1-timmes avsnitt som avslutning på serien, istället för att köra veckovis. Så, det sista avsnittet verkar förmodligen släppas till höst... dags att vänta igen då, snark.

Kanske redan var känt att dom skulle köra så, missade den infon isåfall. Aja, avsnittet som släpptes var riktigt trevligt iallafall.

signatur

Medlem
Skrivet av Fezk:

Äntligen var Attack on Titan tillbaka tänkte jag men tydligen så kör dom två 1-timmes avsnitt som avslutning på serien, istället för att köra veckovis. Så, det sista avsnittet verkar förmodligen släppas till höst... dags att vänta igen då, snark.

Kanske redan var känt att dom skulle köra så, missade den infon isåfall. Aja, avsnittet som släpptes var riktigt trevligt iallafall.

Har för mig att den informationen dök upp för ett par veckor sedan men i vilket fall så är det otroligt tröttsamt hur de verkligen drar ut på sista säsongen.

• Attack on Titan: The Final Season Part 1 (Dec 2020 - Mar 2021)

• Attack on Titan: The Final Season Part 2 (Jan-Apr 2022)

• Attack on Titan: The Final Season Part 3, Part 1 (Mar 2023)

• Attack on Titan: The Final Season Part 3, Part 2 (Okt 2023?)

När det sista avsnittet väl har sänts så har nästan 3 år passerat, en rätt så lång period med andra ord. Om man bortser från det så är det riktigt underhållande!

Medlem
Skrivet av Devan:

Här va det tyst

Mycket bra ny anime som rundar upp nu i nästa vecka

Kan redan rekommendera Tomo-chan dock, väldigt gullig och kul "girl thirst for boy" serie.

https://youtu.be/a0tiJ4zxocA

Skulle inte säga att jag rekommenderar My life as inukai-san's dog Riktigt snyggt animerat, men är ju i princip p**r utan att vara p**r ^^

https://youtu.be/-ikyKA-8br4

Tack för många bra tips i tråden!

Säkert 10 år sedan jag kollade på Anime sist men fått upp ögonen för det igen nu. Mest intresserad av lättsamma rom-coms för tillfället.

Releasehästryttare
Skrivet av Roqka:

Tack för många bra tips i tråden!

Säkert 10 år sedan jag kollade på Anime sist men fått upp ögonen för det igen nu. Mest intresserad av lättsamma com-roms för tillfället.

Då kan jag starkt rekommendera My dress-up darling!

Medlem
Skrivet av Devan:

Då kan jag starkt rekommendera My dress-up darling!

https://youtu.be/WhQg-nhpxuQ

Den måste jag spana in! Ser ut att passa mig perfekt.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Har för mig att den informationen dök upp för ett par veckor sedan men i vilket fall så är det otroligt tröttsamt hur de verkligen drar ut på sista säsongen.

• Attack on Titan: The Final Season Part 1 (Dec 2020 - Mar 2021)

• Attack on Titan: The Final Season Part 2 (Jan-Apr 2022)

• Attack on Titan: The Final Season Part 3, Part 1 (Mar 2023)

• Attack on Titan: The Final Season Part 3, Part 2 (Okt 2023?)

När det sista avsnittet väl har sänts så har nästan 3 år passerat, en rätt så lång period med andra ord. Om man bortser från det så är det riktigt underhållande!

Ah, missade det då som sagt.

Ja sättet dom släppt sista säsongen var ingen höjdare alls, det förstör lite av flytet och hypen enligt mig. Det är fortfarande bra, men kunde ha gjorts bättre. Ska ändå bli intressant om slutet blir ett magplask eller om dom lyckas få till det. Hoppas på att det minst blir ett "ok" avslut.

signatur

Medlem

Imorgon släpps tydligen en ny anime ,"Hell's Paradise" / "Jigokuraku", som en del verkar hypa upp. Någon som läst mangan?

Studio MAPPA står för animeringen vilket är en bra början, då vet man att kvalitén där blir bra åtminstone.

Jag lär nog spana in den åtminstone, hoppas det blir bra och sevärt.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Imorgon släpps tydligen en ny anime ,"Hell's Paradise" / "Jigokuraku", som en del verkar hypa upp. Någon som läst mangan?

Studio MAPPA står för animeringen vilket är en bra början, då vet man att kvalitén där blir bra åtminstone.

https://www.youtube.com/watch?v=8BIaDDN-r3o

Jag lär nog spana in den åtminstone, hoppas det blir bra och sevärt.

Håller ju och jobbar mig igenom vinterns animes och ja, denna och några till utav vårens animes blir det ju att testa till sommaren.

Som första aprilskämt så är Mal nu My kitty list istället

Medlem

Såg precis senaste Vinland Saga avsnittet. Riktigt bra avsnitt, det är inte så actionfyllt(likt resten av säsongen hittills), men vad gör det när manuset, karaktärerna, skådespeleriet, atmosfären, animeringen och musiken är fenomenala. Ett stort extra plus för avsnittets pianoslinga som spelades, riktigt vacker.

Den här serien är ju så djävulskt bra alltså. Läste någon artikel att en del "fans" tycker säsong 2 är "seg och tråkig". Ja har man tålamod och koncentrationsförmåga som en 5-åring kan jag förstå det kanske.

Kan väl lägga till att jag också älskar feta fighter och bra action, men att även karaktärsuppbyggnad är otroligt viktigt för att lyfta en anime över medelmåtta(beror lite på på genre/serie då ibland, förstås, men oftast alltid viktigt). Vinland Saga är en av dom där jag tycker det är viktigt.

signatur

Releasehästryttare

Har hunnit se några till av vinterns animes nu #animeoverload

Dessa är de jag rekommenderar av de jag sett:

Dessa va bara ok, så kan skippas med gott samvete:

Denna va bedrövlig, se ej! :

Har kvar Ningen fushin och Gigant beast of ars men kommer nog ta en liten anime paus då man blir lite utbränd

Medlem

Älskar att återvända till den här tråden efter ett långt uppehåll. Det är så många bra tips på sånt man missat. 😁

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Älskar att återvända till den här tråden efter ett långt uppehåll. Det är så många bra tips på sånt man missat. 😁

Anime är ju "grädden på toppen av moset" eller hur nu man säger

Älskar mycket Västerlänsk animering med, såg nyss klart säsong två av Bad batch och det är inte mycket som klår hur snygg den serien är.

Sett klart Ningen fushin och Gigant beast of ars nu också, Ningen kan man skippa med gott samvete medans Gigant är så nära att vara en bra serie, den har en cliffhanger ending så vänta ändå med att se den till om de gör en säsong till.

Ungefär 6 veckor kvar tills vår animerena sänder sitt sista avsnitt, får se om man håller sig eller om man börjar tjuvkolla på nått av dem innan!

Releasehästryttare

Blev tipsad att se Konosuba (2016) och har nu sett klart på första säsongen!

Den får en rekommendation från mig med, såg engelska dubben och det är en riktigt bra parodi på Isekais.

En liten varning att den är VÄLDIGT lewd bara!

Dödgrävaren
Skrivet av Fezk:

Såg precis senaste Vinland Saga avsnittet. Riktigt bra avsnitt, det är inte så actionfyllt(likt resten av säsongen hittills), men vad gör det när manuset, karaktärerna, skådespeleriet, atmosfären, animeringen och musiken är fenomenala. Ett stort extra plus för avsnittets pianoslinga som spelades, riktigt vacker.

Den här serien är ju så djävulskt bra alltså. Läste någon artikel att en del "fans" tycker säsong 2 är "seg och tråkig". Ja har man tålamod och koncentrationsförmåga som en 5-åring kan jag förstå det kanske.

Kan väl lägga till att jag också älskar feta fighter och bra action, men att även karaktärsuppbyggnad är otroligt viktigt för att lyfta en anime över medelmåtta(beror lite på på genre/serie då ibland, förstås, men oftast alltid viktigt). Vinland Saga är en av dom där jag tycker det är viktigt.

Mangan och Animens första kapitel är väldigt annorlunda från resten av det, kände också av en viss disonans när "slav"-kapitlet började, men med tiden så har det blivit mycket mer intressant än första kapitlet som var en cool action-fest javisst, men nu hanterar vi större idéer och testar karaktärernas inre moral, ideal och hur man bygger en bättre värld. Betydligt mer spännande egentligen.

Edit:
Skulle rekommendera alla att titta på Hajime No Ippo också, jättebra boxningsanime/manga med humor.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Mangan och Animens första kapitel är väldigt annorlunda från resten av det, kände också av en viss disonans när "slav"-kapitlet började, men med tiden så har det blivit mycket mer intressant än första kapitlet som var en cool action-fest javisst, men nu hanterar vi större idéer och testar karaktärernas inre moral, ideal och hur man bygger en bättre värld. Betydligt mer spännande egentligen.

Edit:
Skulle rekommendera alla att titta på Hajime No Ippo också, jättebra boxningsanime/manga med humor.

Big Mara Ippo! 🤣

signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Har just tittat ikapp andra säsongen Gundam TWFM och den har lyckats totalgolva en så man mår som skit efteråt (som så många andra välgjorda animes).

Första säsongen var ju lite halvtrög, så det är ju snuskspännande nu när dom lagt ur handbromsen.
Introt och Outrot är fenomenala.

Medlem

Sett 3 avsnitt av Chainsaw Man nu. Blev inte alls såld på första avsnittet men ifrån andra och framåt är den helt OK (kanske 6 av 10). Mycket av humorn ligger ju i Danjis låga och själviska intressen. Definitivt anti-hjältestuk.

Jag stör mig på att Cruncyroll fryser till var 3-5 minut! Gjort så i 1-2 veckor… Någon annan som har samma problem?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Sett 3 avsnitt av Chainsaw Man nu. Blev inte alls såld på första avsnittet men ifrån andra och framåt är den helt OK (kanske 6 av 10). Mycket av humorn ligger ju i Danjis låga och själviska intressen. Definitivt anti-hjältestuk.

Jag stör mig på att Cruncyroll fryser till var 3-5 minut! Gjort så i 1-2 veckor… Någon annan som har samma problem?

Chainsaw Man är nice! Hoppas väntan på säsong 2 inte blir alltför lång.

Har inga frysningar på Crunchy förövrigt, funkar bra för mig.

signatur

Jaha!!
Vad säger ni om detta då?!?!

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Såg ut och låter som jag förväntade mig, ganska illa. Snubben som spelar Luffy verkar åtminstone gå hyfsat in för rollen även om han inte beter sig som han, det känns lite som en annan karaktär. Kostymdesignen ser väl bra ut den också av det vi fick se, Buggy såg lite cool ut.

Problemet är att allt låter förjävligt på engelska och CGI'n inte såg så jäkla het ut den heller.

Lär väl spana in den/ett par avsnitt bara för att att bilda en uppfattning. Kanske om man bortser från att det är One Piece och tar det för något eget istället så kanske det blir något hyfsat att se? Ytterst tveksamt på det dock.

signatur

Skrivet av Fezk:

Såg ut och låter som jag förväntade mig, ganska illa. Snubben som spelar Luffy verkar åtminstone gå hyfsat in för rollen även om han inte beter sig som han, det känns lite som en annan karaktär. Kostymdesignen ser väl bra ut den också av det vi fick se, Buggy såg lite cool ut.

Problemet är att allt låter förjävligt på engelska och CGI'n inte såg så jäkla het ut den heller.

Lär väl spana in den/ett par avsnitt bara för att att bilda en uppfattning. Kanske om man bortser från att det är One Piece och tar det för något eget istället så kanske det blir något hyfsat att se? Ytterst tveksamt på det dock.

lär väll se några avsnitt jag med, men förväntar mej inte mycket av det direkt.
har svårt att se hur dom skall få in allt i den

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skriv svar