Blizzard skrotar delar av PvE-läget i Overwatch 2*

Robot
Blizzard skrotar delar av PvE-läget i Overwatch 2*

Når inte upp till de egna kvalitetskraven.

#blizzard, #overwatch-2


Medlem

Var det inte det som var hela grejen med Overwatch 2? Så övergången från ettan till tvåan är i princip bara battle pass, inga gratis loot boxes, och dyrare cosmetics?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Var det inte det som var hela grejen med Overwatch 2? Så övergången från ettan till tvåan är i princip bara battle pass, inga gratis loot boxes, och dyrare cosmetics?

Man kan nästan börja tro att det var planen från första början. Men bara nästan...

Medlem

Haha va?
Vad var ens syftet med overwatch 2 då


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Haha va?
Vad var ens syftet med overwatch 2 då

Att ta bort sådant som man fick genom att spela och slänga in det i ett battlepass.
Bara det att allt i battlepass är dynga och det fina grejerna finns i shoppen.

OW2 är fan största skämtet någonsin atm.

Medlem
Inaktiv

Jisses. Ett fantastiskt spel och koncept de inte tog tillvara på. Och sen förstör de allt i stället och krossar alla potentiella framtidsplaner och gör spelarbasen förbannad. Rätt imponerande ändå vad man kan åstadkomma.

Gen
Medlem

Vad pinsamt dåligt! Som många säger så finns det ju ingen egentlig poäng med Overwatch 2. Girigbukar!

Medlem

Inte riktigt rätt. Story-driven PVE kommer, men inte ”levlande” av heroes, med talent trees etc. Antagligen inte heller en del content som var kopplat till det som procedurala levlar för grinding.

Medlem

Struntar i PvE delen, jag vill bara ha Göteborgskartan

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Struntar i PvE delen, jag vill bara ha Göteborgskartan

Den var gjord för pve och 2cp, tror man kunde spela den i arcade ett tag? Sen slutade halva Blizzard pga saker, och Jeff, och allt blev vad det blev
Men de kanske bygger om den till p(usch)?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Denper:

Inte riktigt rätt. Story-driven PVE kommer, men inte ”levlande” av heroes, med talent trees etc. Antagligen inte heller en del content som var kopplat till det som procedurala levlar för grinding.

Så har jag också uppfattat det, även om du verkar mer insatt än mig. PvE skrotas inte helt, det var PvE i någon specifik form som de "inte klarade av att göra nåt tillfredsställande av" om man ska citera lite löst.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Så har jag också uppfattat det, även om du verkar mer insatt än mig. PvE skrotas inte helt, det var PvE i någon specifik form som de "inte klarade av att göra nåt tillfredsställande av" om man ska citera lite löst.

pve i seasons bakom battlepass till 100% :/

Medlem

Blizzard dog när Mike Morhaime försvann. Overwatch-teamet dog när Jeff Kaplan försvann. Nu mera handlar det först och främst om att tjäna pengar, inte göra bra spel.

Quake-konnässsör

Att Overwatch 2 släpptes var en skämt, det skulle aldrig ha hänt. Att man inte ens längre kan spela Overwatch 1 är ett bevis för det. Det här förbättrar inte Blizzards prestandaindex inför Diablo 4 precis. Jag skulle vilja säga att Diablo 4 är sista chansen som Blizzard har att visa att de är ett seriöst spelbolag som har sina rötter i PC världen och vill gamers väl. Men vi alla vet att det är pengarna som styr i slutet och det kommer sluta dåligt för alla. OCh de kommer säkert överleva på något sätt. Om inte Activision hade köpt upp Blizzard, så kanske det inte hade mått så bra i dagens datum....

Många är trogna Blizzard, men de börjar halka, och det är snabbt.

Medlem
Skrivet av Denper:

Inte riktigt rätt. Story-driven PVE kommer, men inte ”levlande” av heroes, med talent trees etc. Antagligen inte heller en del content som var kopplat till det som procedurala levlar för grinding.

Story PvE kommer nu förmodligen bli ytlig dynga som deras tidigare pve. Man spelar en timme som absolut mest och sen är man klar till nästa år. Det de lovade var ett fullskaligt spel med innehåll och djup som kunde jämföras med Diablo. Som många säger, att ha en 2:a i namnet blev ju precis ganska poänglöst, samma spel minus 1 spelare på vardera lag, knappast något man kallar uppföljare.

Medlem

Galet dåligt. Undrar om det kommer att leda till stämningar/reklamationer då många har valt att spela och investera pengar just tack vare att det utlovades ett PVE-läge längre fram. Känns som en scam, trots att spelet är f2p.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av almblad:

Men vi alla vet att det är pengarna som styr i slutet och det kommer sluta dåligt för alla.

Där tänker jag tvärtom. Om man vill tjäna mycket pengar så bör man levera något som många vill betala för. Ju bättre produkt, ju fler köpare == mer pengar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Denper:

Inte riktigt rätt. Story-driven PVE kommer, men inte ”levlande” av heroes, med talent trees etc. Antagligen inte heller en del content som var kopplat till det som procedurala levlar för grinding.

Det som kommer är det vi redan hade i första Overwatch, nämligen mindre PVE events. Skulle inte förvåna mig om det är samma PVE events, fast bara re-skinnade med nya fiender. 🙄

Skrivet av Freakon:

Där tänker jag tvärtom. Om man vill tjäna mycket pengar så bör man levera något som många vill betala för. Ju bättre produkt, ju fler köpare == mer pengar.

De behövde ju bara hålla uppe skenet av att det var något av värde fram till att Microsoft dealen gick igenom. Och för spelarna så handlade det om att övertyga att spelet var något nytt, inte bara en patch som tog bort en massa ett spel de redan spelat i åravis.

Att låtsas PVE var stort och på gång uppnådde båda dessa grejer.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

De behövde ju bara hålla uppe skenet av att det var något av värde fram till att Microsoft dealen gick igenom. Och för spelarna så handlade det om att övertyga att spelet var något nytt, inte bara en patch som tog bort en massa ett spel de redan spelat i åravis.

Att låtsas PVE var stort och på gång uppnådde båda dessa grejer.

Tvivlar på att det är en strategi som kommer att generera mycket pengar på lång sikt.

Hoppas på en stor backlash i form av stämningar/reklamationer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trist när man måste agera källkritiker och faktagranskare på en sida som sysslar med speljournalistik... men som vissa har påpekat är inte all PvE skrotad. En storykampanj kommer fortfarande levereras på samma skala som de sagt tidigare, det som skrotas mer specifikt är talent trees och vad de kallade "hero missions" som skulle vara omspelbara uppdrag med metaprogression.

Och nej, denna storykampanj kommer inte vara som tidigare PvE-events, det har de varit väldigt tydliga med. För de som vill veta vad som egentligen händer, läs här: https://www.gamespot.com/articles/overwatch-2s-pve-mode-is-be...

Medlem

hahahaha, låt MS köpa dem bara, inte så dem köper något med "kvalite"


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Trist när man måste agera källkritiker och faktagranskare på en sida som sysslar med speljournalistik... men som vissa har påpekat är inte all PvE skrotad. En storykampanj kommer fortfarande levereras på samma skala som de sagt tidigare, det som skrotas mer specifikt är talent trees och vad de kallade "hero missions" som skulle vara omspelbara uppdrag med metaprogression.

Och nej, denna storykampanj kommer inte vara som tidigare PvE-events, det har de varit väldigt tydliga med. För de som vill veta vad som egentligen händer, läs här: https://www.gamespot.com/articles/overwatch-2s-pve-mode-is-be...

Tack. Många av oss är besvikna, samtidigt som jag från början tyckte fullskalig PVE var fel fokus för ett framgångsrikt PVP-spel. Det finns mycket att se fram emot och det svämmar såklart över på internet av besvikna reaktioner men för de (som jag) som vill att det ska gå bra för spelet blir det irriterande när speljournalister spär på med felaktigheter.

De har droppat i intervjuer vid tidigare tillfällen att de ser över hur de ”bäst” levererar PVE nu när de styrt om till en live-service. Med bäst hör ska vi nog anta ”vad hinner vi med”+”vad genererar intäkter.” Så att det skulle delas upp i bitar var ingen överraskning för de 2% som är insatta, men såklart för alla andra.

Medlem

Hahaha, där avinstallerades spelet. Vill inte säga att jag är arg dock, finner det mest bara skrattretande. Aja, I've had my fun.

Medlem

Istället för att ha släppt en 2:a skulle de jobbat vidare med att förbättra första spelet, då alla ingredienserna redan fanns där för att skapa något fantastiskt. Istället förstör de matchmakingen så den blivit ännu värre, ersatt med 5vs5, vilket gjort spelet mer stelt och mindre röjigt och kaosartat, vilket var en av de bästa aspekterna med ow1. Ow2 borde ha kostat pengar så man fått bort de värsta rötäggen, behållit 6vs6 och lagt till 5vs5 som en egen del. Då kan folk välja själva. Och ja, Remattra, har de inte fixat ännu sedan spelet lanserades, de bryr sig inte längre eller vet inte hur man ska balansera.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av miffot:

hahahaha, låt MS köpa dem bara, inte så dem köper något med "kvalite"

Dom kanske kan ändra på det ?

Medlem

How the mighty has fallen.... Hur fan lyckas man sänka ett namn så hårt, Blizzard var en ikon som alla ville vara. Nu är det ett skämt. Intressant att många indie utvecklare på några personer klarar av att göra det Blizzard inte kan göra med sitt mutlidollar företag.

Medlem

Smart att uttanonsera detta innan Diablo 4 releasen, ingen kommer komma ihåg eller bry sig om OW2 fiaskot efter det. Så länge Diablo releasen går bra dvs.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Dom kanske kan ändra på det ?

Svårt se det faktiskt, ms stå stilla när det själva kommer till spel, men vem vet om några år efter köpet kanske.


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar