Kratos är ruskigt förbannad

Robot
Medlem
Kratos är ruskigt förbannad

synd det inte kommer till 360

Medlem

Så förbannat snyggt spel. Helt galet hur de har lyckats få det så snyggt. Ruskigt imponerad! PS3 är ett rejält kraftpaket utan dess like.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ska bli kul, var inte ett dugg nöjd med Dantes inferno. Har dock aldrig spelat GoW men jag gillar den typen av spel.

-> krqkan
Då är det dags att skaffa dig en PS3 också, man kan inte leva utan att ha båda

Medlem

Tog nästan ont i ögonen för det var så snyggt
Men... Sitter här och funderar om jag ska köpa det eller inte, jag har inte spelat 1an eller 2an så 3an kanske inte blir lika bra som den skulle kunna vara om man spelat dom två första före?

Medlem
Skrivet av lyrael:

Har dock aldrig spelat GoW men jag gillar den typen av spel.

Kan jag kanske få upplysa herrn om ett givet köp då? 2 spel för priset av ett

http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?currency=EUR&os...


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av krqkan:

synd det inte kommer till 360

endast möjligt till ps3 me tanke på dess kraft sorry

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av krqkan:

synd det inte kommer till 360

endast möjligt till ps3 me tanke på dess kraft sorry

Ha, ha... Ha.

Skillnaden mellan konsollerna är så liten att den knappt är märkbar. Olika komponenter som satsats på, i princip samma styrka.
Konsollerna är 4-5 år gamla. Ett under att folk inte kan förstå detta. Men visst, jävligt bra optimerat är det. Men det betyder inte att PS3:an är något kraftmonster som Sony vill få det att verka. Och sorgligt nog lyckas med.


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av lyrael:

Har dock aldrig spelat GoW men jag gillar den typen av spel.

Kan jag kanske få upplysa herrn om ett givet köp då? 2 spel för priset av ett

http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?currency=EUR&os...

Jag beställde det igår, har inte heller spelat de tidigare så det ska bli kul att testa. Gick på 267 kr inklusive frakt har jag för mig så det är inget att tveka på .

Medlem
Medlem

Han är så jävla tuff!
(Till och med jag kostar på mig en gul gubbe!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Dantes Inferno kan ju gå och lägga sig nu...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Eftersom jag äger en 360 och köpte nu burk i höstas tänker jag TYVÄRR inte köpa en ps3. Blir dock sjukt sugen med spel som detta och uncharted 1 &2. Får tvinga polaren med ps3 att köpa de spelen jag nyss nämnde.

Medlem

dags att köpa ps3 då!

Inaktiv

Helt lysande spel/serie! PS3'an var min första konsol. Aldrig ägt en tidigare. Köpte den för att det va den billigaste blu-ray spelaren (första gen) Men blev upplyst att GoW 1 och 2 va brutalt bra (ordagrant)
Köpte båda och kunde inte släppa kontrollerna innan jag hade "köttat" igenom båda spelen.

Givet köp från min sida. Köper nog special versionen så att jag får 1'an och 2'an med bättre grafik!

Medlem

Och folk säger att konsollernas grafik suger, hah!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

hoppas verkligen de kommer fler spel...ska bli kul å spöa Hades för ja antar han kommer bli sista bossen?
ni som inte spelat 1&2an så kan ja tipsa om att köpa paketet vilket ja gjorde vilket va toppen! Jäkla mycke spelglädje å pussel att fundera på!

Medlem
Skrivet av draim:

Ha, ha... Ha.

Skillnaden mellan konsollerna är så liten att den knappt är märkbar. Olika komponenter som satsats på, i princip samma styrka.
Konsollerna är 4-5 år gamla. Ett under att folk inte kan förstå detta. Men visst, jävligt bra optimerat är det. Men det betyder inte att PS3:an är något kraftmonster som Sony vill få det att verka. Och sorgligt nog lyckas med.

Om du allvarligt tror på vad du säger så behöver du ta en titt på hur det faktiskt ligger till. Det är och har alltid varit PS3 som satt ribban vad gäller den grafiska biten i spel. Nyckeln ligger i cell processorn och det är den som gör att PS3 kan skapa så pass mycket mer imponerande spel än 360.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av draim:

Ha, ha... Ha.

Skillnaden mellan konsollerna är så liten att den knappt är märkbar. Olika komponenter som satsats på, i princip samma styrka.
Konsollerna är 4-5 år gamla. Ett under att folk inte kan förstå detta. Men visst, jävligt bra optimerat är det. Men det betyder inte att PS3:an är något kraftmonster som Sony vill få det att verka. Och sorgligt nog lyckas med.

Om du allvarligt tror på vad du säger så behöver du ta en titt på hur det faktiskt ligger till. Det är och har alltid varit PS3 som satt ribban vad gäller den grafiska biten i spel. Nyckeln ligger i cell processorn och det är den som gör att PS3 kan skapa så pass mycket mer imponerande spel än 360.

Nix, spelen har mindre färg på ps3an oftast, och mindre kantutjämning, och ibland även lägre upplösning.
Men det gör inget, för de exklusiva spelen till ps3 är verkligen exklusiva, och inte som på 360 där de oftast släpps på PC året efter.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Blev ju inte mindre sugen på GoW III nu.... mysserie

Medlem

Väldigt snyggt, om jag haft en ps3 vore det ett solklart köp

Medlem

snart är det äntligen dags för spelet som är anledningen till mitt köp av en ps3.
bara en månad kvar tills pandoras ask kommer!


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Beställde precis God of War collection, skall avnjuta dessa innan trean dimper ner sen. Alltså, tror jag lirat igenom demot 20 gånger minst, så jävla BRA


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av redmac:
Skrivet av draim:

Ha, ha... Ha.

Skillnaden mellan konsollerna är så liten att den knappt är märkbar. Olika komponenter som satsats på, i princip samma styrka.
Konsollerna är 4-5 år gamla. Ett under att folk inte kan förstå detta. Men visst, jävligt bra optimerat är det. Men det betyder inte att PS3:an är något kraftmonster som Sony vill få det att verka. Och sorgligt nog lyckas med.

Om du allvarligt tror på vad du säger så behöver du ta en titt på hur det faktiskt ligger till. Det är och har alltid varit PS3 som satt ribban vad gäller den grafiska biten i spel. Nyckeln ligger i cell processorn och det är den som gör att PS3 kan skapa så pass mycket mer imponerande spel än 360.

Nix, spelen har mindre färg på ps3an oftast, och mindre kantutjämning, och ibland även lägre upplösning.
Men det gör inget, för de exklusiva spelen till ps3 är verkligen exklusiva, och inte som på 360 där de oftast släpps på PC året efter.

Testat att aktivera Full range Hdmi till "Full"? Därför det är färglöst, de spelen som har sämre kantutjämning har ju det p.g.a förjävliga portningar av utvecklarna, vadå är kantutjämningen dålig i Uncharted 2 och killzone 2? Inte för mig iaf.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Nix, spelen har mindre färg på ps3an oftast, och mindre kantutjämning, och ibland även lägre upplösning.
Men det gör inget, för de exklusiva spelen till ps3 är verkligen exklusiva, och inte som på 360 där de oftast släpps på PC året efter.

Jag menar de exklusiva spelen då det är de som maximerar hårdvaran. Multi spel gör knappast det.

Sedan till det du skrev om multiplattforms spelen. Ibland är det fördel till xb360 eller PS3. Idag är skillnaden så pass liten att det inte är synligt vid första anblicken. Såvida man inte analyserar varje pixel och förstorar upp bilden ett antal hundra procent. Tankar hem demon på multi spel på både min xb360 och ps3 och det är inget man märker av. Självklart har det skett misstag med kodningen hos några spelutvecklare så som platinum games. Men dessa är idag sällsynta undantag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

_78
Medlem

Blir svårt att hålla sig ifrån det här, kul att få lite speltid på ps3:n också.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Demot är väldigt kul, dom har lyckats enormt bra med att få vapnen att kännas tung att svinga runt med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Angående Full range RGB. http://en.wikipedia.org/wiki/Black_level

Det beror helt på vad tvn förväntar sig/är inställd på. Ställer du in tex in full range (0-255) och tvn förväntar sig 16-235 så blir bilden FÖR mörk, detaljer som inte skulle vara kolsvarta blir det, man missar alltså info i bilden. Dock så kan detta upplevas som bättre av många då man upplever svärtan som bättre, det är dock inte en korrekt bild som visas.
Så det har inget med färger i sig att göra, endast skalan på svartaste svart till vitaste vitt.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv

OLD, jaja bättre sent än aldrig,

Medlem

Har inte denna funnits ett tag ? Har för mig jag redan sett den. O.o

12
Skriv svar