Spinoff-spelet Elden Ring: Nightreign har utannonserats

Robot
Spinoff-spelet Elden Ring: Nightreign har utannonserats

Ett actionspel med co-op som släpps nästa år.

#Elden-ring-nightreign, #Fromsoftware

Medlem

Ganska chockad att det blev ett nytt Elden Ring spel. Jag hade läst om rykten om ett "Monster Hunter"-FromSoft spel, men inte att det skulle bli i Elden Ring världen.

Jag är inte helt såld, då jag inte är förtjust att köra FromSofts spel i co-op, gillar att mysa i deras världar själv. Men, detta verkar vara ett mer renodlat co-op så blir nog lite annorlunda. Kommer självfallet ge det en chans då det ser galet intressant ut.

Grym trailer var det iallafall!

Då gissar jag på att vi får vi deras nya IP 2026 och detta är deras "mellanspel"(som säkert kommer vara fantastiskt).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ballt! Ingen co-op person själv men jag har en nära kompis som också älskar Elden Ring så jag vet ju vem jag kommer att spela med. Vi kan säkert få ihop ett gäng härifrån med 🙂

Medlem

Måste även säga hur sjukt jävla snabbt FromSoftware pumpar ut sina spel, vilka monster, även om detta "enbart är ett mellanspel".

signatur

Medlem

Det här är inte ett orginal spel utan uppenbarligen byggt på Elden ring. Vilket gör det mycket snabbare att göra. Och ja se det som ett Elden ring spel för dom som vill ha en bättre co op upplevelse...... hoppas att dom har gjort ett bra jobb bara.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det här är inte ett orginal spel utan uppenbarligen byggt på Elden ring. Vilket gör det mycket snabbare att göra. Och ja se det som ett Elden ring spel för dom som vill ha en bättre co op upplevelse...... hoppas att dom har gjort ett bra jobb bara.

Jo, det har ju "Elden Ring" i titeln, så. ;P

Sen vet vi inte hur länge dom har jobbat på det här, samtidigt som Erdtree kanske, möjligen 3 år? Mycket återanvändande av assests såg man ju iallafall, men återstår att se hur matigt och hur mycket nytt det är i spelet.

signatur

NuZ
Testpilot

Hyyyyype!!!! 🫨🫨🫨🫨🫨

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Coop, förhoppningsvis utan irriterande PvP. Blir ett köp.

Medlem

Älskar ju Elden Ring med hela mitt hjärta, så hoppas såklart på detta. Lät kul på den korta beskrivningen på den officiella hemsidan. Håller tummarna.

Medlem

bara solo eller 3 players är lite tråkigt, sjukt svårt att koordinera 3 pers en längre tid för mig, men duos hade varit perfekt.

ifrån ign artikeln:

"there are currently no plans to allow players to play in pairs"

source

Medlem

Bara jag som anar oråd?

Känns som ett sätt att mjölka varumärket. Lite F2P/Fortnite/kalla-det-vad-du-vill-aura över det hela.

Hoppas jag har fel och att det blir sjukt bra och kul.

Medlem

Om det bara är coop så blir det nog första FS-tittelen som jag skippar. Ser ballt ut och koller säkert bli kul för dom som har stabila spelkompisar

Men dom vet hur man annonserar spel, ut med en trailer med gameplay och släpp året efter, se och lär Bethesda!

Testpilot

Tänkte först, "kan inte vara en expansion, men inte heller Elden Ring 2?" fick väl något mellanting. Förstår dock inte om co-op är ett krav? Kan säkert bli kul men då måste jag hitta någon rolig att spela med också!

Medlem
Skrivet av 9-11:

Bara jag som anar oråd?

Känns som ett sätt att mjölka varumärket. Lite F2P/Fortnite/kalla-det-vad-du-vill-aura över det hela.

Hoppas jag har fel och att det blir sjukt bra och kul.

Är souls veteran älskade Elden Ring när det kom,har lagt ner över tusen timmar på Elden Ring var otroligt hypad på dlcn men när dlcn kom blev jag otroligt besviken vissa grejer är ok men inte mer. När jag fick se trailern i natt blev jag bara besviken det såg inget vidare ut i mina ögon och inget jag kommer att spela men det blir säkert bra mottaget,jag bara hoppas på ett nytt spel från dom som inte har med Elden Ring att göra.

Medlem
Skrivet av micke52:

Är souls veteran älskade Elden Ring när det kom,har lagt ner över tusen timmar på Elden Ring var otroligt hypad på dlcn men när dlcn kom blev jag otroligt besviken vissa grejer är ok men inte mer. När jag fick se trailern i natt blev jag bara besviken det såg inget vidare ut i mina ögon och inget jag kommer att spela men det blir säkert bra mottaget,jag bara hoppas på ett nytt spel från dom som inte har med Elden Ring att göra.

Min förhoppning är att detta är bandai namco som insisterar på att något görs medanst fromsofts a-lag jobbar på det vi faktiskt vill ha, men även ifall det är en cash grab med 20% av själen som elden ring har så är dom 20% dubbelt så mycket som jag får hos annan AAA nuförtiden så consider my cash grabbed.

Medlem

Tycker man kan jämföra det med Nintendos remix spel iom det verkar finnas en hel del bossar och what not från Dark Souls-serien. Rent cashgrab-mässigt då.

Som jag har fattat det är det något av en roguelite med förgjorda "hjältar" där man ska överleva några dagar. Efter varje dag kommer en bossfight och när ett visst antal dagar har passerat kommer en slutboss. Något i den stilen iaf.

Ingen pvp alls. Priset ska vara ungefär som Erdtree-dlc. Tycker det är kul att dom släpper något mindre i väntan på nästa storspel. Tror det kan bli riktigt kul.

Medlem

Ett co-op roguelike-spelläge som ingen efterfrågat.

En stor överraskning blev snabbt till en enorm besvikelse.

signatur

Memento Mori

Medlem

Älskar Elden Ring men detta är inget för mig.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ett co-op roguelike-spelläge som ingen efterfrågat.

En stor överraskning blev snabbt till en enorm besvikelse.

Är spelet bra så är det ytterst välkommet,.. jag tycker överlag det finns för få coop spel..

Medlem

Tycker det är kul att dom vidgar sina vyer lite. Kan ju vara något av en prototyp ìnför andra projekt med.

Medlem

Funkar multiplayer lika bra som i Monster Hunter kan det här bli skitkul!

1
Skriv svar