Yoshinori Kitase tackar inte nej till en ny Final Fantasy VII-film
Vi hade ju redan en FF film, behöver vi verkligen en till?
Det finns två, en standalone och en baserad på FF7, precis som dom nämner i artikeln som du uppenbarligen inte läst innan du kommenterade ^^
Vi hade ju redan en FF film, behöver vi verkligen en till?
kommer i princip inte ihåg något från filmen. såg den på bio med en god vän, tror hans fader var med för vi var bara 12-13 då filmen gick på bio. good times. trevlig fader också, tog med red alert till kompisen och han gjorde pappa skämt som rädda lök
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Jag gillade faktiskt Advent Children även om berättelsen var lite svajig men då var man också svältfödd på just Final Fantasy VII innehåll så kanske en annan sak i dag.
Jag och hustrun såg Advent Children rätt nyligen alldeles efter vi hade kört en genomspelning av FFVII tillsammans.
Om vi inte just hade lirat igenom spelet så hade filmen varit rätt obegriplig för oss. Handlingen spretade rätt mycket och det var ingen introduktion av några karaktärer alls. Jag älskar FFVII som spel, men filmen känns väldigt nischad.
De kan bara inte släppa det där förbannade spelet, alltså... 😅😂
I get it, FF VII är ett av tidernas bästa spel, men nästan allt FF VII-relaterat de släppt ut sedan dess har varit mediokert på sin höjd (bortsett Remake-spelen som verkar bra). Snälla, släpp taget om sjuan nu och lev i nuet, Square Enix! Den gamla FF VII-filmen var ren smörja med rent bedrövligt obegriplig story och dialog.
Jag och hustrun såg Advent Children rätt nyligen alldeles efter vi hade kört en genomspelning av FFVII tillsammans.
Om vi inte just hade lirat igenom spelet så hade filmen varit rätt obegriplig för oss. Handlingen spretade rätt mycket och det var ingen introduktion av några karaktärer alls. Jag älskar FFVII som spel, men filmen känns väldigt nischad.
Ja, filmen var i princip 100% fan service, vilket såklart är kul för oss som är just fans men kanske inte slog lika brett bland övriga.
Har aldrig spelat spelen men gillade filmen iallafall.