300 hjältar ska bli 64 – rösta fram dina favoriter!

Medlem

Varför finns inte Garrus Varkarian med? 😐

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det brukar lösa sig i takt med att rösterna trillar in.

Dessutom: en turnering med sidekicks är given längre fram.

Nice att det blir en tävling med bästa sidokaraktärer! 😊

Det känns lite tråkigt om tex Mordin eller Triss skulle hamna bland de 64 sen framför någon mer given protagonist bara för att i princip alla här spelat Witcher 3 och Mass Effect. De är ju inte ens spelbara.

Men ah, det är ju knappast på blodigt allvar direkt. "Hjälte" kan ju tolkas lite hur som helst. Men enligt mig: protagonist+spelbar känns mer rimligt än nån icke spelbar sidekick, oavsett moral. Bort med Triss och Mordin och Pey'j etc. Jag älskar alla tre men röstar inte på dem.

Medlem
Skrivet av Profit:

så lång lista och ändå saknas

- Roger Wilco
- Max Caulfield
- Sonny Bonds

och.. Rick Dangerous!

Rick Dangerous är med

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Rick Dangerous är med

I så fall kräver jag ett par läsglasögon av någon.

Medlem

Vad hände med omröstningarna kring bästa spelvapnet? Blev det kalla fötter?

Redaktör
Ponny
Skrivet av bronie:

Vad hände med omröstningarna kring bästa spelvapnet? Blev det kalla fötter?

Vi kände att den inte passade just nu, men den kommer vid ett senare tillfälle. Vi tyckte ändå det var rätt tid för en fet turnering, så då körde vi den här istället.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vissa alternativ känns som de krystats fram av någon som inte riktigt spelat spelet/spelserien i fråga bara för att få fram ett namn.

T.ex. Julius Caesar (Caesar-serien) - I spelserien spelar man som en ståthållare i en romersk provins med ansvar gentemot senaten och den som för tillfället är kejsare. Kejsarrollen är likadan oavsett scenario. Att det möjligtvis kan vara Julius Caesar och inte någon senare kejsare som man rapporterar till i ett givet scenario är inget som påtalas, utan i så fall något man får räkna ut genom eventuella historiekunskaper.

Medlem

Vad glad jag blir att Kyle Katarn är med i listan!

Medlem
Skrivet av Forcie:

Vissa alternativ känns som de krystats fram av någon som inte riktigt spelat spelet/spelserien i fråga bara för att få fram ett namn.

T.ex. Julius Caesar (Caesar-serien) - I spelserien spelar man som en ståthållare i en romersk provins med ansvar gentemot senaten och den som för tillfället är kejsare. Kejsarrollen är likadan oavsett scenario. Att det möjligtvis kan vara Julius Caesar och inte någon senare kejsare som man rapporterar till i ett givet scenario är inget som påtalas, utan i så fall något man får räkna ut genom eventuella historiekunskaper.

Ja Caesar är ju inte bara en person utan blev också en titel i Romariket. Och Julius Caesar var aldrig kejsare heller, dog medans Rom fortfarande var republik så tvivlar på att det är han, såvida inte spelet frångår från historia, vilket såklart inte är sällsynt i spel.

Medlem

Att Arthur Morgan är klassad som hjälte är kul men går att debattera

Medlem

Vi kände att den inte passade just nu, men den kommer vid ett senare tillfälle. Vi tyckte ändå det var rätt tid för en fet turnering, så då körde vi den här istället.

Helt förståeligt. Bara nyfiken då man blev lite investerad i det efter nomineringen och omröstningen 🙂

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Vad glad jag blir att Kyle Katarn är med i listan!

Självklart! Det var den första jag tänkte på under nomineringarna.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag gillar kaoset med en hel drös med namn i början.

Medlem
Skrivet av multijuice:

Jag gillar kaoset med en hel drös med namn i början.

En idé är att nästa omröstning har Easy mode för de som vill ha max 10 alternativ, och Nightmare mode där vi får nominera fritt och det blir hundratals alternativ att rösta på.

Medlem

Står ju mellan Gordon och Manny

Medlem

I det här läget är jag mest nyfiken på vem som blir den populäraste Turteln

Medlem
Skrivet av Forcie:

Har jag inte spelat Caesar III. Vad säger du människa? Det var ju min barndom.

Visserligen är tidslinjen i Caesar-spelen väldigt löst sammansatta, men det slutar med att Caesar kröner sig själv när man klarat spelet.

https://youtu.be/7wXi222z_zQ

Sen är nominerandet av Julius Caesar gjort med glimten i ögat, det får jag erkänna. Det finns ju ingen riktig story bakom spelet.

Medlem

Varför kom inte Dan Dolme med?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

En idé är att nästa omröstning har Easy mode för de som vill ha max 10 alternativ, och Nightmare mode där vi får nominera fritt och det blir hundratals alternativ att rösta på.

Lätt! Då har man något att göra när man bajsar på jobbet.

Medlem

Läste Chip och blev besviken när det inte gällde Chip's Challenge

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jdndude:

Varför kom inte Dan Dolme med?

Vi gjorde vissa redaktionella urval, och Dan Dolme tyckte vi inte riktigt passade in i gamet. Resonerade och jämförde lite med Larry. Medan det är ett spel med sex och sånt, är Dan Dolme mer ett sexspel. Punkt. Det kändes inte klockrent. Men ja, jag förstår såklart om man har andra åsikter.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Dink Smalwood fick vara med men inte Enric från Die by the sword? #kränkt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Komured:

Dink Smalwood fick vara med men inte Enric från Die by the sword? #kränkt

Var hans ens nominerad? Tror inte det, va? ^^

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra att inte Kane är med från C&C.
Han är ju ond 😉

Oj han kanske inte ens var nominerad😁

Missade ju att det bara var hjältar 😂

Medlem

Var hans ens nominerad? Tror inte det, va? ^^

Jag hade kanske kunnat nominera honom men jag missade nomineringarna helt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dragonflame:

Bra att inte Kane är med från C&C.
Han är ju ond 😉

Oj han kanske inte ens var nominerad😁

Missade ju att det bara var hjältar 😂

Näpp! Han gjorde istället avtryck i fjolårets skurkbonanza. Kom till åttondelsfinal då!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Valde mest mina egna nomineringar men tack till den som nominerade Ethan Thomas från Condemned!

Jag hade velat ha med Guile från Street Fighter kom jag på nu…

Medlem

Näpp! Han gjorde istället avtryck i fjolårets skurkbonanza. Kom till åttondelsfinal då!

Minnet sviker en med åldern 😁

Redaktör
Ponny
Skrivet av Augustus:

Valde mest mina egna nomineringar men tack till den som nominerade Ethan Thomas från Condemned!

Jag hade velat ha med Guile från Street Fighter kom jag på nu…

Eftertankens kranka blekhet. Sörjde själv när jag missa påven (Assassin's Creed) till skurkturneringen.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Karaktärer från Street Fighter men inga från Tekken eller Mortal Kombat? Besvikelsen...

Mina tilläggsval:
Sub Zero (MK)
Law (Tekken)

123
Skriv svar