Fuskfritt i 98,8 % av CoD: Black Ops 7-betamatcherna, enligt Activision
Det hade varit intressant om ni kunde gräva lite i kritiken mot den här typen av anti-fusk-programvara. Alltså hur programvaran, åtminstone i teorin, får tillgång till i princip allt som pågår på din individuella enhet. För oss som gärna både har en fuskfri upplevelse och bibehållen personlig integritet, men saknar det tekniska kunnandet för att kunna bedöma den här frågan, hade det varit uppskattat.
Det hade varit intressant om ni kunde gräva lite i kritiken mot den här typen av anti-fusk-programvara. Alltså hur programvaran, åtminstone i teorin, får tillgång till i princip allt som pågår på din individuella enhet. För oss som gärna både har en fuskfri upplevelse och bibehållen personlig integritet, men saknar det tekniska kunnandet för att kunna bedöma den här frågan, hade det varit uppskattat.
Vore tveklöst intressant, men det ligger nog utanför mångas kompetensområde är jag rädd.
Activision = Bullshit Talk
Det hade varit intressant om ni kunde gräva lite i kritiken mot den här typen av anti-fusk-programvara. Alltså hur programvaran, åtminstone i teorin, får tillgång till i princip allt som pågår på din individuella enhet. För oss som gärna både har en fuskfri upplevelse och bibehållen personlig integritet, men saknar det tekniska kunnandet för att kunna bedöma den här frågan, hade det varit uppskattat.
Tror problemet är enligt många att antifusk verktyg är inte mycket bättre, bara för de får den tillgången. De som skapar fusk kommer runt det för eller senare, speciellt nu när fusk är en massive industri.
Så med stark killgissning från tidigare spel som implementerar allt det här så kommer det vara lite mer fusk fritt i början, men sen så är det tillbaka. Men du som inte fuskar, får aldrig tillbaka din integritet. Så du säljer rätt till privatliv för att du ska slippa 10% (killgissning igen) fuskare några månader!
Bara kolla tillbaka hur många som har hävdat att de kan ta bort alla fusk, omöjliggöra piratkopiering, virus fritt osv osv...
Om du tycker det är rimligt att bolaget vet allt om vad som rullar på din dator, (och igen lite mer killgissningar) samt att de även vet lite mer om dig personligen, eller du bryr dig inte om de vet så bara köra. Annars klaga!
btw: För ett par år sen vart det rama skrik när steam loggade webbadresser som hashade och saltade strängar. För att se om någon vart inne på en fusk sida. Nu tillåter vi spel bolag fri tillgång...
Vore tveklöst intressant, men det ligger nog utanför mångas kompetensområde är jag rädd.
https://www.youtube.com/watch?v=UqLI1xKc-L4
Både Cod, Bf6 och Riot games spel vanguard och league of legends har ungefär samma struktur och i videon förklarar han helt okej hur det fungerar med en kernel satt anti cheat. Videon är 8 min och är nybörjar vänlig. Jag skulle dock säga att ha ett system som dom har jobbat på i 10 år för Cod och ett system som dom har precis lancerats inte kommer ligga på samma nivå. Det var sjuka siffror fuskare i betan för bf6 (eftersom dom bara gav oss antal fuskare för första dygnet så vet vi inte exakt hur många spelare som fuskade men om cod har 0,02% fuskare så låter det väldigt lågt om bf6 hade typ 40 - 60%).
Hur ser det ut på konsolsidan? Fuskas det lika mycket där?
Vad händer med fuskarna? Stängs bara användaren av eller förstörs spelnyckeln så att de måste köpa en ny kopia?
Fungerar på samma sätt som PC, det extra steget du behöver är mer eller mindre ett usb minne. Annars är det exakt samma process. Hur många mer eller mindre som fuskar på konsol vet nog bara företagen själva. Det finns flera sätt som händer när man fuskar. Ofta så får man 24 timmar, 1 vecka eller 1 månad avstängning och sen får man återkomma. I värre fall med konstant fuskande så kan dom blocka användaren så dom behöver köpa ett nytt spel.