Diskutera – Samlar du på något?
Samlar på svenska speltidningar, samlingen innehåller samtliga svenska speltidningar som släppts sedan 1986.
Utöver detta samlar jag på Nes SCN, Legend of Zelda och Nintendo 64.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Fin samling, Väldigt imponerande med little samson och mr gimmick. Känner dock inte igen vad jag antar är bubble bobble part 2? kartong i blått? Har aldrig sett den kartongen förut.
Fin samling, Väldigt imponerande med little samson och mr gimmick. Känner dock inte igen vad jag antar är bubble bobble part 2? kartong i blått? Har aldrig sett den kartongen förut.
Tack så mycket. Bubble Bobble 2 kom aldrig till Sverige så några entusiaster från Svenska Nintendodatabasen gjorde en svensk version. Detsamma gäller Turtles III & Mega Man 6.
Samlar på NES-spel, en fördel är att de går och spela också.<Uppladdad bildlänk>
RIktigt snyggt att se! Har du nåt mål med samlandet?
Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa
Wow vilken samling hur många spel på skiva har du?
Och till vilka konsoler
Jag vet inte hur många det är. Det är väldigt utspritt på olika format och spel till en del format som jag bryr mig mindre om ligger i kartonger. På senare år har jag mest handlat Xbox- och Mega Drive-spel, men det där varierar. I år kommer jag hålla igen och köpa betydligt färre.
Samlar på svenska speltidningar, samlingen innehåller samtliga svenska speltidningar som släppts sedan 1986.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Galet fin samling du har där.
Typ hela spel historien måste finnas med där. Om man bortser ifrån de mest konstiga hittepågrejerna som gjorts.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Trots att Nintendo aldrig varit något jag varit intresserad av att samla så mycket på blir jag alldeles varm i kroppen när jag ser det där.
Galet fin samling du har där.
Typ hela spel historien måste finnas med där. Om man bortser ifrån de mest konstiga hittepågrejerna som gjorts.
Vad glad jag blir, tack så mycket. 🙏
Är född på 80-talet & har försökt återskapa minnen från när man växte upp. ❤️
Trots att Nintendo aldrig varit något jag varit intresserad av att samla så mycket på blir jag alldeles varm i kroppen när jag ser det där.
Himla fint sagt, stort tack & roligt att du känner så! 🤗
Ja och nej. Jag gjorde nyligen av med en stor samling som jag byggt upp under flera år. Jag var nästan sentimental när jag såg allt ligga där en sista gång. Sen rök allt! Värst var det som satt fast i fläktarna och kylflänsen. Men det är lugnt, jag har redan börjat bygga upp en ny samling.
För några år sen hade jag hela GTO-mangan, men jag hade den bara undanstoppad på vinden och ville inte öppna och läsa den. Sålde av det för 10 papp (25 volymer, samlarskick).
Idag samlar jag lite på annan betydligt billigare serier och manga. Bland annat Valhall av Peter Madsen och shounen manga ifrån 80-00-talet. Tror jag har alla Shounen Jump (magasinet) som sålts i sverige. Allt i lässkick. Samlarskick är inte för mig.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
RIktigt snyggt att se! Har du nåt mål med samlandet?
Tack!
Egentligen inte, hyllan fyller framförallt någon form av dekorativ funktion i spelrummet och jag spelar ibland igenom gamla favoriter (självklart på CRT). Hade tidigare som mål att samla alla officiellt släppta SCN-spel men har valt att inte jaga ESP-titlarna. Längesen jag fyllde på något nu, spelar ärligt talat mest på moderna konsoler nuförtiden.
Jag försöker maximera spelandet och minimera städandet. Så för kanske 10 år sedan så bestämde jag mig för att inte samla på massa krimskrams. För jag hatar verkligen att damma. Inte för att jag direkt samlar på Displates. Men jag började köpa på mig en hög för att iaf ha något på väggarna i "nya" huset. Så nu har jag både Disko Elysium och Hollow knight tavlor och mycket mer.
Jag försöker maximera spelandet och minimera städandet. Så för kanske 10 år sedan så bestämde jag mig för att inte samla på massa krimskrams. För jag hatar verkligen att damma. Inte för att jag direkt samlar på Displates. Men jag började köpa på mig en hög för att iaf ha något på väggarna i "nya" huset. Så nu har jag både Disko Elysium och Hollow knight tavlor och mycket mer.
Älskar Displates! Har lite för många nu, inte bara spelrelaterade, och jag vågar inte sätta upp dem i vardagsrummet så det enda jag kan göra är att byta ut dem som redan sitter uppe då och då.
Spel. Hade 70 konsoler ett tag, nu är jag nog nere på 40 något
Bilder?
Bilder?
En väldigt gammal bild,
Nintendo 3st
2st Super Nintendo
2st Nintendo 64
2st Gamecube
2st Wii U
Switch
Switch Lite
Switch Oled
Snes mini
Nes mini
Gameboy
Gameboy Pocket
GBC
GBA SP 3st
Virtual Boy
3DS
New 3ds
New 3DS XL
New 2DS XL
Master System
Mega Drive
Sega 32X
Sega Saturn
2st Dreamcast
Gamegear
Xbox 360 Slim Halo Reach edition
Xbox Series X
PSP 3004
PSP Go
PS one 2st
PS2 Slim 2st
PS3 60 GB
PS5
PS Vita
PS Vita Slim
Neo Geo Aes
Neo Geo Pocket Color
TurboGrafx 16
Atari Jaguar
Atari Lynx
Philips CDI
N-gage
WonderSwan Color
Swan Crystal
R-Zone
Retron 5
Game.com
Gizmondo
GP32
Evercade VS
Evercade EXP
Super Pocket Technos
Super Pocket Capcom
Super Pocket Atari
Super Pocket Taito
<Uppladdad bildlänk>
En väldigt gammal bild,
Nintendo 3st
2st Super Nintendo
2st Nintendo 64
2st Gamecube
2st Wii U
Switch
Switch Lite
Switch Oled
Snes mini
Nes mini
Gameboy
Gameboy Pocket
GBC
GBA SP 3st
Virtual Boy
3DS
New 3ds
New 3DS XL
New 2DS XL
Master System
Mega Drive
Sega 32X
Sega Saturn
2st Dreamcast
Gamegear
Xbox 360 Slim Halo Reach edition
Xbox Series X
PSP 3004
PSP Go
PS one 2st
PS2 Slim 2st
PS3 60 GB
PS5
PS Vita
PS Vita Slim
Neo Geo Aes
Neo Geo Pocket Color
TurboGrafx 16
Atari Jaguar
Atari Lynx
Philips CDI
N-gage
WonderSwan Color
Swan Crystal
R-Zone
Retron 5
Game.com
Gizmondo
GP32
Evercade VS
Evercade EXP
Super Pocket Technos
Super Pocket Capcom
Super Pocket Atari
Super Pocket Taito
Du har dem inte inkopplade eller i hyllor?
Jag samlar på alla tillsägningar från min sambo om hur dåligt jag sköter allt. Kan vara allt från att jag lagar äcklig mat till att jag tvättat kläder fel
Hahaha! Skönt att slippa ha skiten i något skåp som står och tar en massa onödig plats och ser fult ut. Lite positivt får man ju se det iaf 🤣
Du har dem inte inkopplade eller i hyllor?
Inkopplat
Xbox Series X
Xbox 360
PS5
Retron 5
Switch
Nes
Snes
N64
GC
Mega Drive
Saturn
Dreamcast
Wii U
De bärbara är bara att plocka fram.
Jag har alltid funderat på, varför folk börjar samla på så otroligt mycket saker. Oftast står ju grejorna i nån hylla/hyllor som fyller hela rummet och det ser bara inte bra ut.
När jag kom in i ett rum fullt av spel och leksaker hos en vuxen man tyckte jag att det kändes så otroligt konstigt. Började fundera om det var en flykt tillbaka i livet och om inte allt stod rätt till när man hör hur mycket pengar som plöjts in i samlandet.
Men det är bara min tanke, klart som fan folk ska ha sin hobby osv.
Som barn samlade jag på hockey bilder och pogs (eller vad dom hette). Samlandet upphörde rätt fort när man blev för gammal för dom grejorna. Har dock kvar hockey bilderna i något förråd men varför vet jag inte.
Använder ni samlandet för att ni försöker hålla er kvar vid en viss tidpunkt i livet? Är det på en normal nivå eller har det gått lite överstyr så att det nästan blir en mani?
Tidningen MAD från 50-90-tal...mina roligaste är de från US från 70-tal.
2000 st DVD/Bluray/4K so far...
Tomatfröer i massor...
Datordelar jag inte kan slänga....har fyra grafikkort liggandes (980ti till 3080) som backup
Gamla "memory lane" prylar som biljetter,visitkort och annat nonsens som bara jag vet vad det betyder. Vad sägs om en servett i bomull med programtryck för Fröken Fleggmans Mustasch från 1983.
Inser att jag glömt de två viktigaste sakerna - modeller av klassiskt engelska telefonkiosker och modeller av klassiska routemasterbussar från London fr 2014-2020. Har nog ett tiotal olika telefonkiosker och 15 tal olika bussmodeller och säkert 10 historiska böcker om Londons bussar. Hur nördigt är det inte med en bok om Londons bussar och deras reklam på 70-talet? Jag har en sån bok...man målade/stripade hela bussar redan på 60-talet i London. Den gula bussen var supercool...
Massa nonsensböcker om designhistoria är aldrig fel att samla på. Know your history...
Samlar/skapar allt möjligt
Ingen CRT TV?
Ingen CRT TV?
Inte ännu
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein
Ingen riktig samlare här.
Har en del vinflaskor jag köper från Vinoteket ibland, men inga dyrare grejer.
Och sen har jag kanske 10-15 olika eureka puzzel
https://www.adlibris.com/se/avdelning/hjarngympa-a9730?id=a97...
Sen har jag köpt på mig bitcoin för någon tusenlapp här och där under 3 år.
Men någon sofistikerad samlare är jag icket