Bethesda vill höra vad vi vill se i Oblivion-remastern

Robot
Bethesda vill höra vad vi vill se i Oblivion-remastern
Medlem
Citat:

Vad vill ni helst se?

Officiellt modstöd och modverktyg!

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

En svårighetsgrad som ger utmaning utan tedium tack.

Kanske är ett resultat av gammalt spel men att Master betyder att du ger x6 mindre skada men tar x6 mer i skada känns förlegat.
Önskar att alla spel följde S.T.A.L.K.E.R svårighetsgraden, ju svårare du kör ju mer dödliga blir samtliga involverade, fiender och spelare.

Vill att varje strid ska vara oerhört utmanande men överkomligt med rätt taktiska val och nyttjande av alla ens resurser.

NuZ
Testpilot

Ingen level scaling på fiender!!!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

En KSP-58

Geeks Gaming

Att Fallout 3/nv får samma kärlek.

Medlem

1. Bra prestanda.
2. Fixa buggarna som har följt med från originalet.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Tycker förslagen låter väldigt bra!
Speciellt:
- Att hålor man klarat markeras som klarade på kartan

Medlem

Det verkar ju gå att modda en del, men de har ju sagt att det inte får officielt mod-stöd.
Men att de försöker implementera lite mer modvänlighet.
Jag menar, skälen till att Eldarscrolls och FPS-Fallout spelas så mycket 14 senare är ju till stor del pga moddar.

Medlem

Högre svårighetsgrad vore nice. Jag brukar alltid vara så high level mot slutet i nästan alla Elder Scrolls-spel (main) att allt och alla faller med bara några hugg 😅

Medlem

En flik för böcker

signatur

PEACE✌️

Medlem

Bättre prestanda och officiellt mod-stöd räcker för egen del.
Har man ett bra mod-stöd så kan alla spelare sen forma spelet som man själv vill med moddar

Edit: Och ett sätt att ändra sitt utseende utan konsol kommandon efter man lämnat avloppet.

Medlem

Kunna ta bort eller glömma inlärda magier.
Bättre sortering i inventory, gärna fler undermenyer för olika typer ex nycklar, böcker (gärna lästa/olästa-markering här också!).
Markering på kartan för de grottor jag varit nere i.

Medlem

Jag skulle vilja kunna ändra utseende på min karaktär.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har redan installerat 150 mods, så det är ju en hel del som dom kan fixa. Fattar inte ens att dom frågar detta, är ju bara logga in på nexus och kolla vad som är populärt

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ingen level scaling på fiender!!!

Herregud ja, jag var taggad på remaken tills jag insåg att det här är en grej i spelet fortfarande

Medlem
Skrivet av Querth:

Herregud ja, jag var taggad på remaken tills jag insåg att det här är en grej i spelet fortfarande

Dom har dock ändrat levelscaleing betydligt.
Många fiender har t.ex. en övre gräns nu.
Så du kommer inte stöta på domedagsråttor som skulle kunna dräpa en gud.
Sen finns det en del andra fiender som blir svårare, men de hade visst arbetat hur även dessa ändras.
Dock kommer du fortfarande kunna hitta rövare med glasdolkar.

Sen misstänker jag att detta är något som mod-scenen kommer dyka rakt på.

KoP
Medlem

Att hålor man rensat ut klarmarkeras är väl det enda som vore nice. Resten funkar väl fint tycker jag personligen.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Dom har dock ändrat levelscaleing betydligt.
Många fiender har t.ex. en övre gräns nu.
Så du kommer inte stöta på domedagsråttor som skulle kunna dräpa en gud.
Sen finns det en del andra fiender som blir svårare, men de hade visst arbetat hur även dessa ändras.
Dock kommer du fortfarande kunna hitta rövare med glasdolkar.

Sen misstänker jag att detta är något som mod-scenen kommer dyka rakt på.

Har de verkligen ändrat level scalningen till det bättre? Även till konsol? Var har du läst om det??
Flera olika nätsidor jag varit på så klagar alla att det ruttna level scalningen Oblivion hade för 20 år sedan är lika i denna nya remastrade Oblivion.

Medlem

Skulle vilja ha en liten grön pil upp/röd pil ned bredvid namnet på ett vapen/rustning jag är på väg att plocka upp så jag snabbt kan se om det är bättre/sämre än det jag använder.

Medlem

Optimeringar prestandamässigt

Medlem

Ramlar genom världen och texturer ballar ur i Shivering Isles. Fixar dom detta så är det grymt! Uppdateringen i fredags var ingen höjdare direkt för mig iallafall haha

Edit: Ny uppdatering idag ju! Må våra framerates vara höga och våra buggar underhållande!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Behövs lite småförbättringar, förstår inte varför jag måste scrolla så mycket i menyn för att hitta min alkemistutrustning, ligger mitt bland ingredienserna. Onödigt.

Sen modsupport borde vara ett måste.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

"Vad vill ni helst se?"

Ett stabilt spel.

Jag avvaktar nog något år på detta. Men jag lägger till det i min Wishlist.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Guld:

Har de verkligen ändrat level scalningen till det bättre? Även till konsol? Var har du läst om det??
Flera olika nätsidor jag varit på så klagar alla att det ruttna level scalningen Oblivion hade för 20 år sedan är lika i denna nya remastrade Oblivion.

I got your back!
Hoppa till exakt 23 minuter in på den här videon:

Medlem

Jag hoppas att de inte går in och gör så att unika items levlar med karaktären. Det skulle trivialisera hela loot tablet. Fixa bästa svärdet på level 2 då questen att få det är extremt lätt på den nivån, så behöver man inget mer någonsin till exempel. Ska det med så får det vara en toggle som man kan välja bort.

Medlem
Skrivet av Evilof:

I got your back!
Hoppa till exakt 23 minuter in på den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=C2Nb9RLittg

Åhh! Tack för videon. Gud vad dåligt av vissa recensenter då att skriva att det är likadant i level scalningen som i originalet. Ja de kollade väl inte upp det.

Medlem

Tycker de ska fokusera på att ordna den värdelösa leveling-scale som mobbsen har. Inte jättekul att stå och slåss med ett skelett i en halv minut trots att man springer runt med vad man kan tycka är galet bra gear. Eller att det typ är omöjligt att lönnmörda någon till och med när personen ligger och sover utan rustning tex. Man blir liksom inte starkare utan snarare svagare ju mer man levlar upp.

Medlem

Jag har nog en rätt lång lista men en av de mer irriterande grejerna är bland annat att man inte kan slåss från hästrygg. Dessutom kunde man väl ändå gjort att metallisk rustning inte beter sig som tyg när man springer.

Medlem
Skrivet av Sleypner:

Tycker de ska fokusera på att ordna den värdelösa leveling-scale som mobbsen har. Inte jättekul att stå och slåss med ett skelett i en halv minut trots att man springer runt med vad man kan tycka är galet bra gear. Eller att det typ är omöjligt att lönnmörda någon till och med när personen ligger och sover utan rustning tex. Man blir liksom inte starkare utan snarare svagare ju mer man levlar upp.

Titta på videon Evilof länkade till mig ovanför din kommentar. De har vist fixat leveling scale. Titta från 23 minuter. Oblivion remaster är mycket mycket bättre nu i leveling scale jämfört mot originalet.

12
Skriv svar