Bethesda vill höra vad vi vill se i Oblivion-remastern
En svårighetsgrad som ger utmaning utan tedium tack.
Kanske är ett resultat av gammalt spel men att Master betyder att du ger x6 mindre skada men tar x6 mer i skada känns förlegat.
Önskar att alla spel följde S.T.A.L.K.E.R svårighetsgraden, ju svårare du kör ju mer dödliga blir samtliga involverade, fiender och spelare.
Vill att varje strid ska vara oerhört utmanande men överkomligt med rätt taktiska val och nyttjande av alla ens resurser.
Att Fallout 3/nv får samma kärlek.
Ingen level scaling på fiender!!!
Herregud ja, jag var taggad på remaken tills jag insåg att det här är en grej i spelet fortfarande
Herregud ja, jag var taggad på remaken tills jag insåg att det här är en grej i spelet fortfarande
Dom har dock ändrat levelscaleing betydligt.
Många fiender har t.ex. en övre gräns nu.
Så du kommer inte stöta på domedagsråttor som skulle kunna dräpa en gud.
Sen finns det en del andra fiender som blir svårare, men de hade visst arbetat hur även dessa ändras.
Dock kommer du fortfarande kunna hitta rövare med glasdolkar.
Sen misstänker jag att detta är något som mod-scenen kommer dyka rakt på.
Dom har dock ändrat levelscaleing betydligt.
Många fiender har t.ex. en övre gräns nu.
Så du kommer inte stöta på domedagsråttor som skulle kunna dräpa en gud.
Sen finns det en del andra fiender som blir svårare, men de hade visst arbetat hur även dessa ändras.
Dock kommer du fortfarande kunna hitta rövare med glasdolkar.
Sen misstänker jag att detta är något som mod-scenen kommer dyka rakt på.
Har de verkligen ändrat level scalningen till det bättre? Även till konsol? Var har du läst om det??
Flera olika nätsidor jag varit på så klagar alla att det ruttna level scalningen Oblivion hade för 20 år sedan är lika i denna nya remastrade Oblivion.
Ramlar genom världen och texturer ballar ur i Shivering Isles. Fixar dom detta så är det grymt! Uppdateringen i fredags var ingen höjdare direkt för mig iallafall haha
Edit: Ny uppdatering idag ju! Må våra framerates vara höga och våra buggar underhållande!
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Har de verkligen ändrat level scalningen till det bättre? Även till konsol? Var har du läst om det??
Flera olika nätsidor jag varit på så klagar alla att det ruttna level scalningen Oblivion hade för 20 år sedan är lika i denna nya remastrade Oblivion.
I got your back!
Hoppa till exakt 23 minuter in på den här videon:
Jag hoppas att de inte går in och gör så att unika items levlar med karaktären. Det skulle trivialisera hela loot tablet. Fixa bästa svärdet på level 2 då questen att få det är extremt lätt på den nivån, så behöver man inget mer någonsin till exempel. Ska det med så får det vara en toggle som man kan välja bort.
I got your back!
Hoppa till exakt 23 minuter in på den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=C2Nb9RLittg
Åhh! Tack för videon. Gud vad dåligt av vissa recensenter då att skriva att det är likadant i level scalningen som i originalet. Ja de kollade väl inte upp det.
Tycker de ska fokusera på att ordna den värdelösa leveling-scale som mobbsen har. Inte jättekul att stå och slåss med ett skelett i en halv minut trots att man springer runt med vad man kan tycka är galet bra gear. Eller att det typ är omöjligt att lönnmörda någon till och med när personen ligger och sover utan rustning tex. Man blir liksom inte starkare utan snarare svagare ju mer man levlar upp.
Tycker de ska fokusera på att ordna den värdelösa leveling-scale som mobbsen har. Inte jättekul att stå och slåss med ett skelett i en halv minut trots att man springer runt med vad man kan tycka är galet bra gear. Eller att det typ är omöjligt att lönnmörda någon till och med när personen ligger och sover utan rustning tex. Man blir liksom inte starkare utan snarare svagare ju mer man levlar upp.
Titta på videon Evilof länkade till mig ovanför din kommentar. De har vist fixat leveling scale. Titta från 23 minuter. Oblivion remaster är mycket mycket bättre nu i leveling scale jämfört mot originalet.