Rykte: Half-Life 3/Half-Life X är spelbart från start till slut
Ptja, det är väl ingen som skulle klaga på att Half-Life 3 släpps i år.
En intressant sak McVicker nämnde under sin Q&A som pekar på att han möjligen har lite koll(eller om det bara var ett sammanträffande) är att Deadlock tydligen har en privat alfa av spelet som testat samtidigt som den publika. Vilket en del hade svarat med "nee, stämmer inte" men vips så råka det läckas lite.
En streamer råkade(eller "råkade") visa den privata alfans roster en snabbis:
Publika

Privata

The more I practice, the luckier I get.
half life 3 confirmed!
"nästan confirmed" ! Årets spel kanske inte helt självklart går till GTAVI trots allt. Spännande.
"nästan confirmed" ! Årets spel kanske inte helt självklart går till GTAVI trots allt. Spännande.
Det är confirmed! Inga tvivel. Det är klart!😜
Släpps det ett HL3 så kommer det bli århundradets största besvikelse från i princip alla gamers. Finns inte en chans att det når upp till den förväntan/hype/dröm som alla gamers har om ett HL3.
Ok, hur kan du vara så säker på det? Nu ska vi tänka positivt!
Släpps det ett HL3 så kommer det bli århundradets största besvikelse från i princip alla gamers. Finns inte en chans att det når upp till den förväntan/hype/dröm som alla gamers har om ett HL3.
Eller så blir det ett bra spel💁♂️
Med Half-Life Alyx som måttstock tror jag HL3 kan bli hur bra som helst. Men ja, en del kommer vara besvikna alldeles oavsett.
Med Half-Life Alyx som måttstock tror jag HL3 kan bli hur bra som helst. Men ja, en del kommer vara besvikna alldeles oavsett.
Ja finns ju de som "thrive" på att vara besvikna och rösta ner även då det inte finns anledning för det. Kommer förmodligen inte vara den revolutionen som HL1 var. I princip omöjligt att få till då det är en helt annan tid, vi har gått vidare, men förväntar mig ett mästerverk.
Synd att det inte är VR, Half Life Alyx var ett sånt sjukt bra spel, tråkigt att gå "tillbaka" till något mer basic
Det kanske kan bli vr efter iafl.
A: Det kommer nog inte att ha siffran 3 i titeln då Valve aldrig gjort någonting med de en siffran i sig, det blir nog X som gäller.
B: Lägger titeln "Duke Nukem Forever" hör och släpper mikrofonen i golvet.
Personligen gillade jag inte Half-Life 2 på tok lika mycket som Half-Life och det kan jag ju säga är en liten besvikelse men det var inte ett dåligt spel bara för att man inte fick springa omkring i Black Mesa eller i dess omgivningar där jag tycker att handlingen ska utspela sig.
Synd att det inte är VR, Half Life Alyx var ett sånt sjukt bra spel, tråkigt att gå "tillbaka" till något mer basic
Själv så tänker jag ju helt tvärtom, ett Half Life spel som de flesta av oss äntligen kan spela!
Men visst om man fastnat för VR så kanske man blir besviken.
Kommer förmodligen inte vara den revolutionen som HL1 var. I princip omöjligt att få till då det är en helt annan tid, vi har gått vidare, men förväntar mig ett mästerverk.
Ja du svarar ju på det själv här med tanken om ett mästerverk. Och samtidigt att det inte kommer vara lika revolutionerande som HL1.
B: Lägger titeln "Duke Nukem Forever" hör och släpper mikrofonen i golvet.
Osäker vad du försöker säga här. Det spelet är ju möjligtvis topp 5 i värsta uppföljarna någonsin.
Så var det ditt sätt att säga att du håller med mig?
Ja du svarar ju på det själv här med tanken om ett mästerverk. Och samtidigt att det inte kommer vara lika revolutionerande som HL1.
Förstår inte riktig var du vill komma eller menar? Håller ju inte alls med din åsikt om att det kommer vara "århundratets största besvikelse" Varken du eller jag kan veta något om det.
Notera också att jag lägger till "förmodligen" till mina åsikter och förhoppningar. Ingen av oss vet.
Eller så blir det ett bra spel💁♂️
Existerar "bra" spel idag? 😅
Ptja, det är väl ingen som skulle klaga på att Half-Life 3 släpps i år.
En intressant sak McVicker nämnde under sin Q&A som pekar på att han möjligen har lite koll(eller om det bara var ett sammanträffande) är att Deadlock tydligen har en privat alfa av spelet som testat samtidigt som den publika. Vilket en del hade svarat med "nee, stämmer inte" men vips så råka det läckas lite.
En streamer råkade(eller "råkade") visa den privata alfans roster en snabbis:
Mer Deadlock läckor från den privata alfan och att man sett "ytterligare ett spel", "det är spelet du tror det är", förmodat HLX/Half-Life 3.

The more I practice, the luckier I get.
Klart det inte är ett VRspel, även om det har VRstöd... hade varit askonstigt.
Hade det? Hade snarare varit det logiska valet för valve för att tjäna pengar om det kombineras med ny vr utrustning, dom hade garanterat tjänat ofantligt mycket mer på det jämfört med vad dom kan tänkas tjäna på ett "vanligt" hl3
Hade det? Hade snarare varit det logiska valet för valve för att tjäna pengar om det kombineras med ny vr utrustning, dom hade garanterat tjänat ofantligt mycket mer på det jämfört med vad dom kan tänkas tjäna på ett "vanligt" hl3
Nej och nej? Det är inte logiskt eftersom den, absoluta majoriteten, i princip alla, spelar utan VR. Folk kommer inte springa som galningar för att köpa valves VR för typ 5000 eller vad det kostar för att spela HL3 och även om de köper annan VR så kostar det asmycket. Sedan tillkommer att spela det på konsoler i framtiden med, där troligen än färre spelar med vr?
Men visst, jag kan ju ha fel, det har ju hänt. VRstöd kan det ha, men det kommer ju knappast vara exklusivt... men men
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tror du verkligen det? Det lär sälja så ofantligt mycket mer om vi andra som inte har ett VR-headset också kan spela. Om det inte är ett renodlat VR-spel finns det förhoppningsvis ett VR-läge åtminstone
*edit*
Sorry, Hipshot hann före
Existerar "bra" spel idag? 😅
Hehe, Definitionen av bra har blitt vridet till något dåligt idag tyvärr. Allt är svart eller vitt, sämst eller fantastiskt. Så tråkigt hur de flesta ser på saker.