Doom: The Dark Ages

Geeks Gaming

Är på bana 19 nu... Men verkligen ingen lust att fortsätta. Inte direkt utmanande. De senaste 10 kartorna ser mer eller mindre exakt lika dana ut förutom mellan sekvenser. Alla fiender är extremt enkla. Nog ända spelet jag någonsin kört på högsta svårighetsgraden och ändå känt att de är för enkelt. Blir nog att tvinga sig själv att spela genom sista delen.

Medlem

Saknas det ljudeffekter precis som i ETERNAL? Där har de inga ljudeffekter när skott träffar fiender eller när fiender ramlar i backen oavsett om de ramlar eller skjuts i delar och ramlar i backen. Var förvånad över hur undermåligt ljudbilden var i det spelet. Spelet var ju annars välgjort inom andra områden.

Medlem

Har kommit in i spelets loop nu och tycker det är bitvis väldigt kul (förutom mech, turret & drakflygandet).

Men är det något som verkligen stör mig så är det de hysteriskt långsamma bytena av vapen.
Nu när jag kommit halvvägs och inte sett tillstymmelse till uppgradering för quick-swap så var jag tvungen att kolla upp om det ens finns... och nej, de finns inte.
Så när det går undan utav helvete i striderna och man känner för att byta till nåt mer effektivt så blir det som att man bryter sitt momentum i 3-4 sek för att man ska vänta på bytet och sen på animationen som ska spela klart innan man ens kan börja skjuta.
Precis samma problem som tex Half Life 2 har, där gunplayet är helt värdelöst pga det.
Och under tiden kan man inte ens använda skölden för att skydda sig.

Det är en otrolig miss dom gjort med just den biten.
Får väl testa å dra upp gamespeed till 120%.

Annars är musiken väldigt frånvarande och generisk. Blev faktiskt gradvis sämre än i början.
Och ljussättningen på många av banorna är katastrof.
Antingen är det grått eller brunt, med väldigt matt ton över alltihop.
Ibland har jag svårt att urskilja fiender från bakgrunderna pga det.

Och till sist är det rätt buggigt fortfarande.
Ibland krävs det 4 tryck innan spelet reagerar på tex glory kills, vapenhjulet känns extremt oprecist (medan de gamla spelen hade väldigt exakta) och ofta ballar skölden ur så man inte kan skydda sig.

Medlem
Skrivet av Razken:

Har kommit in i spelets loop nu och tycker det är bitvis väldigt kul (förutom mech, turret & drakflygandet).

Men är det något som verkligen stör mig så är det de hysteriskt långsamma bytena av vapen.
Nu när jag kommit halvvägs och inte sett tillstymmelse till uppgradering för quick-swap så var jag tvungen att kolla upp om det ens finns... och nej, de finns inte.

Man trycker snabbt på Q knappen så hoppar den till sist använda vapnet. Håller man in Q så får man vapenhjulet precis som i dom tidigare Doom spelen och det går i slowmotion medan du väljer vapen. Snabbast går det på nummer knapparna naturligtvis.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det tog mig en vecka att klara ut Doom the Dark Ages. Roligast var nog de mer öppna världarna man får utforska och leta saker. Men när jag gjort alla upgrades jag orkade så köttade jag mig bara vidare.

Extremt tråkiga banor när man är inne i ett monster och simmar runt. På slutet kändes bossarna rätt dryg då de var så repetiva. Först typ dom två sista banorna som jag fick game over och tvungen att backa en quick save.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar