Den stora Switch 2-tråden
Har alltid fått spelen på release när jag bokat hos webhallen, Code Vein fick jag till och med dagen innan. Dock aldrig någon konsol, då Nintendo hade stämt alla företag rätt in i konkurs om det hade hänt med en Nintendo konsol.
Spelbutiken brukar ta 3-5 dagar leverans
Japp, men samtidigt står det att ”Vi skickar normalt ut produkter så du har dem på releasedagen” - hoppas Nintendo är inkluderat.
Jag såg att Cyberpunk skickades vid kl 16:00 medan Switchen skickades redan kl 10:00. Inte orolig att de inte kan fraktas den korta vägen fram till imorgon.
Jag har en bokning i Göteborg så kommer nog få mail ikväll om att den kan hämtas ut då det är en av städerna med nattöppet. Annars kommer det nog efter 19 då de stänger så du vet att den kan hämtas ut imorgon.
Inget mejl ännu 😳
Inget mejl ännu 😳
Oj, kolla på din profil om ordern är behandlad eller står att den finns att hämta ut. Annars kanske du beställde för sent så du inte fick till releasen. För oftast när jag bokat har de skickat ut kort efter 19 då de stänger att produkten finns att hämta så den inte går att hänmta samma dag men nästa.

Du kan tydligen spara 15000 screenshots på konsolen, ytterligare 15000 på minneskort. Du kan också spara 1500 videos på konsolen och 5000 videos på Micro SD Express-kort. Detta gäller bara om du har firmwire 2.1.1 (day one patch, ute nu redan) eller högre - annars kan du bara ha 1000 foton och 100 videos och det enbart på konsolen då det behövs en uppdatering för att använda minneskort.
Oj, kolla på din profil om ordern är behandlad eller står att den finns att hämta ut. Annars kanske du beställde för sent så du inte fick till releasen. För oftast när jag bokat har de skickat ut kort efter 19 då de stänger att produkten finns att hämta så den inte går att hänmta samma dag men nästa.
Jag bokade den innan första fördelning fullbokades på Webhallen! Sen har dom ju öppnat upp förhandsbokningar igen efter det. Så då borde jag vara säker?!
Bokade min 4 april runt 12 tiden
Folk har tydligen köat i mer än två månader för Switch 2 och det har nu uppmärksammats i media!
Någon har, såklart, redan plockat isär Switch 2 och tittat inuti den
Jag bokade den innan första fördelning fullbokades på Webhallen! Sen har dom ju öppnat upp förhandsbokningar igen efter det. Så då borde jag vara säker?!
Du är nog säker, de har nog bara mycket att göra inför ikväll/nattöppet
Du är nog säker, de har nog bara mycket att göra inför ikväll/nattöppet
Endast skärmskyddet finnas att hämta står det just nu, fick dock inget mail om det.
Har du fått din bekräftelse ännu?
Endast skärmskyddet finnas att hämta står det just nu, fick dock inget mail om det.
Har du fått din bekräftelse ännu?
Nope, inget ännu... antar det kommer närmare öppning runt 23-tiden eller så.
Någon har redan låst upp specialkuppen. Titta inte om ni inte vill bli spoilade.
Stakars ni som beställt och får levererat med Bring.
Man har ju vart med om allt möjligt. Om de skickar till ett serviceställe så får man inte välja vilket, blir alltid random. Skickar dom hemleverans så kan de plötsligt vara ett datum och så ändrar dom till nästa dag, så har man väntat i onödan. När det väl kommer lämnar de bara paketet utanför dörren och går.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Webhallen har skrivit vad som gäller på sin sida:
"Hur vet jag om jag kan hämta min bokning under nattöppet?
Har du gjort en bokning 1 juni eller tidigare där du valt Hämta i butik Sveavägen/Nordstan/Uppsala så kan du hämta dina produkter i den butiken på nattöppet. Vi tar bara så många beställningar som vi har blivit lovade till release."
Du kan alltså ta det lugnt och hämta ut ikväll om du bokat för nån av de butikerna.
Webhallen har skrivit vad som gäller på sin sida:
"Hur vet jag om jag kan hämta min bokning under nattöppet?
Har du gjort en bokning 1 juni eller tidigare där du valt Hämta i butik Sveavägen/Nordstan/Uppsala så kan du hämta dina produkter i den butiken på nattöppet. Vi tar bara så många beställningar som vi har blivit lovade till release."
Du kan alltså ta det lugnt och hämta ut ikväll om du bokat för nån av de butikerna.
Tackar ♥️
Mer uppdateringar av Switch 1-spel på Switch 2! Som Mario Odyssey som t.ex. kan spelas i 4k60 (uppskalat från 1440p)! Sen tar han upp vidare rykten av Nintendo Direkt! Nash Weedle läcker: Nintendo har bekräftat till återförsäljare att flertalet spel kommer utannonseras kort efter konsolens launch! Osäkert om det är i en Nintendo Direct eller en "våg av utannonseringar".
https://youtu.be/pNHMJUsHUdc?t=348
Mer uppdateringar av Switch 1-spel på Switch 2! Som Mario Odyssey som t.ex. kan spelas i 4k60 (uppskalat från 1440p)! Sen tar han upp vidare rykten av Nintendo Direkt! Nash Weedle läcker: Nintendo har bekräftat till återförsäljare att flertalet spel kommer utannonseras kort efter konsolens launch! Osäkert om det är i en Nintendo Direct eller en "våg av utannonseringar".
Intressant. Spelar även in på Nates podd för dom som tog sig tid att lyssna. Mario Kart är nytt och ett spel som många vill ha, men inte riktigt i den klass att folk anser att det är ett "måste köp" som 3D Mario eller nästa Zelda. Inget automatiskt köp och därför man väljer att bundla det, för då säljer det. Hade man bundlat exempelvis 3D Mario hade det vart waste of space för det säljer nästan lika bra ändå, det gör inte Mario Kart.
I övrigt säger Nate att det är ett stort utbud av spel som lanseras första månaderna. Men många av dom är 3e parts titlar som är flera år gamla. Elden Ring, Final Fantasy 7, Cyberpunk, Hitman, Breath of the Wild, Tears of the Kingdom, Mario Odyssey, Pokemon Violet, Bravery Default, Kirby and the Forgotten Land etc. Många bra spel, men inte nya spel som fansen efterfrågar, utan spel som folk redan kört igenom, eller har haft chans att spela igenom länge men inte är intresserad av. Sen är en del av de nya spelen i racing genren. Mario Kart, Fast Fusion, Kirby Airriders. Många efterfrågar spel i andra genres.
Men så har vi Metroid Prime som inte fått release datum. Nate spekulerar i att Nintendo måste ha en Direct snart där bland annat MP 4 får releasedatum, men även att fler nya spel utannonseras och inte bara gamla portar som Cyberpunk och Elden Ring som folk antingen redan spelat eller inte vart intresserad av. Mest hardcore fans återvänder, men långt ifrån stora skaran.
Han har inte hört någon om en Direct. Men säger att det är extremt troligt med en stor Direct i sommar som fokuserar på nya spel och inte ports, hd versioner och remasters för spel som redan är flera år gamla. Samt framför allt NYA spel inför julhandeln.
Själv lär jag tyvärr få vänta till efter helgen för att starta konsolen och köra igång Mario Kart. Allt jag har fått är: "Vi har fått information om en kommande leverans"
Intressant. Spelar även in på Nates podd för dom som tog sig tid att lyssna. Mario Kart är nytt och ett spel som många vill ha, men inte riktigt i den klass att folk anser att det är ett "måste köp" som 3D Mario eller nästa Zelda. Inget automatiskt köp och därför man väljer att bundla det, för då säljer det. Hade man bundlat exempelvis 3D Mario hade det vart waste of space för det säljer nästan lika bra ändå, det gör inte Mario Kart.
Mario Kart 8 sålde nästan 8,5M på Wii U - en konsol som sålde 13,56M enheter. Vilket är en otrolig ratio. Sen sålde Mario Kart 8 Deluxe historiska 76M+ till Switch. Så skulle inte säga att enda sättet att sälja Mario Kart är att tvinga på folk det i bundles. Det är snarare en väldigt logisk bundle för folk som vill gå vidare från MK8DX och påbörja en ny generation på bästa sätt. Men förhoppningsvis utannonseras Mario snart och datum för Metroid Prime 4: Beyond för hur bra Mario Kart än må sälja har du rätt i att det inte riktigt är ett spel för de som vill ha de klassiska äventyren. Det kommer behövas mer. Men att Mario Kart inte är någon storsäljare eller kan sälja konsoler tror jag är väldigt pessimistiskt tänkt.
With a Nintendo Switch Online membership, you can access new benefits on your Nintendo Switch 2 system! Hang out with friends using GameChat and enjoy gaming together online. With a Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership, you’ll also have access to Nintendo GameCube - Nintendo Classics and access to select upgrade packs for games. Plus, you’ll continue getting access to all other benefits, including online play, classic games, and more. Level up your gaming experience with Nintendo Switch Online!
GameChat is a new way to communicate with friends on the Nintendo Switch 2 system! From setting up a chat session to screen sharing, this video will cover the basics of using GameChat. Play games and hang out together, like you’re in the same room with GameChat!
Står fast vid att detta borde varit ett medföljande gratisspel och inte betald teknikdemo, men det finns ändå mycket att uppleva för de intresserade.
"Are you curious about the hidden secrets of the Nintendo Switch 2 system? Then you’re invited to explore a brand-new interactive exhibit that spills the beans on its inner workings! With 12 areas to delve into, you’ll learn all about the new system while playing 20 different minigames, experiencing 14 tech demos, and uncovering over 170 secrets. This video tour just scratches the surface, but we hope you’ll search every inch of the exhibit as you look, touch, and feel your way through!"
No Mans Sky på Switch 2 ser dock otroligt ut!
Ingen lycka med 8bitdo controller eller trådburen gamecube-adapter ännu. Får se om det finns ny firmware imorgon. Gick smidigt att komma igång annars.
Ajaj. Räknar med att de kan fixa det men annars blir jag uppriktigt ledsen. Har 4st 8bitdo Ultimate Pro. Heh
Vart hittar jag Mario Kart?
Har ingen kod eller något fast jag köpte bundeln
Vid instruktionsmanualen
Vid instruktionsmanualen
Vilken instruktion manual?
Det verkar som att Webhallen har bytt ut min paket.
Switch 2 kommer i två emblage. På ena är det med Mario download code står det. På det andra emblemet, hårdkarton, står den inte med och är inte med på omslaget som det är på första emblaget.