Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Du verkar ha varianten som INTE är MK-Bundle. Föreslår ett besök eller samtal till Webhallen imorgon.

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Du verkar ha varianten som INTE är MK-Bundle. Föreslår ett besök eller samtal till Webhallen imorgon.

Jo tack, jag ska åka direkt imorgon när jag vaknar och ber om en massa plåster på såren, för detta är ju inte okej!
Stå och köa hela kvällen och sen får man ett paket som någon har skurit upp och bytt paketet på..

Medlem

Fast iofs. Såg inte den lilla MK-World märket i ytterpappen först. Så gör dem ju ibland. Det står inte fastklistrat en kod inuti själva lådan på nån manual eller nåt?

Edit: blir förvirrad. All box-art jag sett tidigare har ju en stor typ "banner" med Mario Kart World längs lådan eller är helt ren om det inte är bundlen. Din har en liten symbol längst ner i vänstra hörnet. Har Bergsala-land en separat box eller vad?

Medlem

Då det verkar som att det finns en film på skärmen, behövs det ett skärmskydd då?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

De flesta nyare paneler har en liknande skyddsfilm på när man köper dem (finns exempelvis på Switch OLED och de flesta nyare telefoner). Tanken är att även om skärmen splittras så håller skärmen fortfarande ihop plus att man inte skär sig. Många använder fortfarande ett skärmskydd utöver detta. Personligen har jag klarat mig bra både med min SWOLED och telefon men det är ju upp till var och en.

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Fast iofs. Såg inte den lilla MK-World märket i ytterpappen först. Så gör dem ju ibland. Det står inte fastklistrat en kod inuti själva lådan på nån manual eller nåt?

JAAAAAAA TACK!
Den var bakom alla manualer haha.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

JAAAAAAA TACK!
Den var bakom alla manualer haha.

♥️

Fragtjuv

Kul att folk har sina konsoler nu. För egen del blir det en lång väntan idag då infon i PostNord-appen inte uppdaterat alls under hela natten. Står bara att Komplett har skickat den 14:50 i går.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Webhallen skickade inte Bravely default igår, nu ser jag att de inte har ett enda exemplar i lager :/

Medlem

No Man's Sky får ju en gratis omfattande switch 2 uppdatering som gör den on-par med resten av current-gen. Ser riktigt bra ut. Tänkte bara tipsa att spelet för tillfället är på rea för 219:- på eShop om någon är intresserad

Spelade spelet i dess buggiga form vid release för många år sedan och hade riktigt kul med det redan då och det ska ju vara uppskattningsvis 17.2x bättre nu.

Får se om åtminstone några spel jag beställt från retrospelbutiken dyker upp idag så jag kan sitta och stirra på dem utan en konsol att spela på 😅

Medlem

Det här har säkert redan nämnts i tråden, men värt att påpeka igen. Jäkligt najs att det syns tydligt på omslaget när ett fysiskt spel endast är ett GAME-KEY CARD.

Nu vet jag vilka spel jag inte ska köpa

Medlem

Då var den här! Tack Spelbutiken <3

Moderator

Och där har jag bytt namn på tråden till 'Den stora Switch 2-tråden'. Allmänt snack om konsolen och spelen fortsätter här, men har man någon specifik fråga om konsolen, något spel eller annat och vill djupdyka i ett ämne, så kan man såklart fortsatt skapa nya trådar för det också

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Webhallen skickade inte Bravely default igår, nu ser jag att de inte har ett enda exemplar i lager :/

Spel & sånt har skickat mitt ex. Så det är inte något centralt problem med tillgången.

Det var även strul med en av produkterna jag beställt där. Butiken ringer då upp mig för att lösa det så det skall hinna skickas i tid för release dagen. Aldrig att tex Webhallen skulle ha sådan service.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Kul att folk har sina konsoler nu. För egen del blir det en lång väntan idag då infon i PostNord-appen inte uppdaterat alls under hela natten. Står bara att Komplett har skickat den 14:50 i går.

Min är i GÖTEBORG så 7 timmar från slutstation Öka… 😍

Medlem

Några snabba:

- Stooor (på ett positivt sätt) känns som att hålla en iPad mini med controller
- Naturligare färgåtergivning. På OLED-modellen är färgerna övermättade.
- Bra ljud
- Bra flyt i systemmenyer/shoppen och snabba laddningstider
- Behagligt, knappt hörbart fläktljud vid belastning

Kan också nämna att den trådlösa systemöverföringen från OLED till nya konsolen gick rusktigt snabbt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nope, inget ännu... antar det kommer närmare öppning runt 23-tiden eller så.

https://youtu.be/4Pib-LyoCB0

Någon har redan låst upp specialkuppen. Titta inte om ni inte vill bli spoilade.

Nu blev ja redan spoilad i och med ordet ”specialkuppen”. Kan tillägga att det handlar om ironi och ingenting annat.

Medlem

Kan någon på forumet berätta hur det fungerar när man loggar in på sitt konto? Finns allt redan där när man loggar in? Alla köp och så vidare?

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

<Uppladdad bildlänk>

Några snabba:

- Stooor (på ett positivt sätt) känns som att hålla en iPad mini med controller
- Naturligare färgåtergivning. På OLED-modellen är färgerna övermättade.
- Bra ljud
- Bra flyt i systemmenyer/shoppen och snabba laddningstider
- Behagligt, knappt hörbart fläktljud vid belastning

Kan också nämna att den trådlösa systemöverföringen från OLED till nya konsolen gick rusktigt snabbt.

Ja, jävlar i min get vad snabbt det gick. Trodde det skulle ta flera timmar 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan någon på forumet berätta hur det fungerar när man loggar in på sitt konto? Finns allt redan där när man loggar in? Alla köp och så vidare?

Om du gör en trådlös systemöverföring från gamla till nya konsolen så har du allt på plats direkt. Överföringen är snabb. Mario Kart World måste du dock manuellt ladda hem från shoppen med nedladdningskoden som står på en liten lapp i lådan (lätt att missa).

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Ja, jävlar i min get vad snabbt det gick. Trodde det skulle ta flera timmar 😅

Ja Nintendo har steppat upp!

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Om du gör en trådlös systemöverföring från gamla till nya konsolen så har du allt på plats direkt. Överföringen är snabb. Mario Kart World måste du dock manuellt ladda hem från shoppen med nedladdningaskoden som står på en liten lapp i lådan (lätt att missa).

Ungen höll på att knyckla sönder lappen, så lissen man hade blivit om den blev oläsbar 😅

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Om du gör en trådlös systemöverföring från gamla till nya konsolen så har du allt på plats direkt. Överföringen är snabb. Mario Kart World måste du dock manuellt ladda hem från shoppen med nedladdningaskoden som står på en liten lapp i lådan (lätt att missa).

Tusen tack, då lägger jag ut min Switch till försäljning efter detta är gjort. 😅

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Ungen höll på att knyckla sönder lappen, så lissen man hade blivit om den blev oläsbar 😅

Påminner mig om när jag beställt nya datorgrejer en gång och min pappa höll på att knäcka mina RAM-stickor mitt itu för att slänga bubbelplasten de låg i.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tusen tack, då lägger jag ut min Switch till försäljning efter detta är gjort. 😅

En grej bara. Det här med virtual game cards ändrar hur saker och ting funkar i grunden. När du startar ett spel (virtual game card) första gången på nya konsolen kommer den att fråga om du vill "ejecta" ditt kort från gamla konsolen och ladda det i nya. Det kan hända att du måste göra så med alla spel en gång innan du gör dig av med gamla konsolen. Om någon vet mer kring det här förklara gärna. Detta är lite oklart för mig.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

En grej bara. Det här med virtual game cards ändrar hur saker och ting funkar i grunden. När du startar ett spel (virtual game card) första gången på nya konsolen kommer den att fråga om du vill "ejecta" ditt kort från gamla konsolen och ladda det i nya. Det kan hända att du måste göra så med alla spel en gång innan du gör dig av med gamla konsolen. Om någon vet mer kring det här förklara gärna. Detta är lite oklart för mig.

Man kan ju hantera Virtual Cards och konsoler i portalen i webbläsare, borde väl gå att avregga gamla konsolen så att spelen flyttas till nya?

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Man kan ju hantera Virtual Cards och konsoler i portalen i webbläsare, borde väl gå att avregga gamla konsolen så att spelen flyttas till nya?

Du har rätt, tack!

Man kan markera flera cards och ladda över dem alla på en gång till nya konsolen, via portalen på nintendo.com

TILLÄGG: Du kan markera och flytta 30 spel åt gången.

Medlem

Har fått min också från spelochsånt. Hämta upp efter jobbet! Taggad. Köpte med Cyberpunk också.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

<Uppladdad bildlänk>

Du har rätt, tack!

Man kan markera flera cards och ladda över dem alla på en gång till nya konsolen, via portalen på nintendo.com

TILLÄGG: Du kan markera och flytta 30 spel åt gången.

Detta gäller för alla digitala spelköp?
Har inte så jättemånga i så fall. 😅

Medlem

Nu kan jag ansluta mig till Nintendo Switch 2-ägarna. Vill hype:a och vara orimligt glad men väldigt besviken på hur min Switch 2 levererades i en bruten förpackning. Dessutom är det fingeravtryck på switchen så väldigt uppenbart någon hos Spelbutiken.se tog sig rätten att greja med enheten (alternativt att dem själva fått den till sig i det skicket men känns ju inte proffsigt att dem skulle skicka vidare till kund oavsett). Man blir lite less.

Skriv svar