Snabbkollen – Köper du Switch 2?

Robot
Snabbkollen – Köper du Switch 2?

Blir det en ny Nintendo-konsol för dig?

#nintendo, #snabbkollen, #switch-2

Medlem

När det finns en version med OLED så blir det köp

Medlem

Blir att vänta! Köpte Switch 1 med OLED för under två år sedan (1 år, 2 månader) och har fortfarande bara spelat BoTW.. Har 5/6 spel till som jag gott kan spela på min gamla maskin!

Medlem

Köpt redan, nu inväntar man spelen. Blir till att plocka upp lite switch1 spel innan de försvinner, finns massor bra spel man inte skaffat där.

Medlem

Många som ljuger här! Fler än som uppger att dom ska köpa, kommer köpa. 100%.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem

JA

Jag har alltid köpt Nintendos maskiner på releasedagen. =^• . •^=

Testpilot

Avvaktar än så länge. Finns inte så mycket spel ute till konsolen ännu och priserna i Sverige gör en inte mer taggad heller tyvärr.

Medlem

Nej, priset är rent av ett skämt.

Medlem

Jag tycker att det är för mycket pengar för liten kräm. 6300 utan Mario Kart. 6900 med Mario Kart. Min åsikt är att det är lika bra att vänta några år. Tror också att priset beror på TACO mannen också. Eller rättare sagt det är på grund av TACO mannen.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Köpt redan, nu inväntar man spelen. Blir till att plocka upp lite switch1 spel innan de försvinner, finns massor bra spel man inte skaffat där.

Du kanske kände till detta redan:

https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/transfer-...

Medlem

Blev ett köp och tycker faktiskt den är riktigt prisvärd. Stor uppgradering från Switch 1

Medlem

Nån gång i framtiden blir det antagligen ett köp.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jao, va inne o scrolla runt lite i E-shoppen igår.

Medlem

Blir den uppdaterade versionen med bättre batteritid.
Och förhoppningsvis lägre vikt. För 534 gram känns rätt tungt för något som man håller i ansiktshöjd ett par timmar i sträck.

Medlem
Skrivet av Brunkeberg:

Blev ett köp och tycker faktiskt den är riktigt prisvärd. Stor uppgradering från Switch 1

Tyckte den gamla var seg som bara den, inte ens eshoppen hängde med.

Kände också ett stort lyft. En nödvändig uppgradering nästan. Priset e lite saftigt, men när ett grafikkort i övre mellanklassen kostar betydligt mer, så känns det lite mer överkomligt.

Ta Pokémon Violet/Scarlet tex, det är ju spelbart nu! Kanske till och med lysande, men har bara testat några minuter ännu, så ta det med en nypa salt.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Dr904:

Och förhoppningsvis lägre vikt. För 534 gram känns rätt tungt för något som man håller i ansiktshöjd ett par timmar i sträck.

Är väl ingen som orkar sitta så oavsett vikt, man har väl maskinen i knät eller på kudden när man ligger i sängen

Medlem
Skrivet av Dr904:

Gratis träning ju

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Gen
Medlem

Tänkte skaffa en i sommar. Blir bara för Nintendos IPn, resten kan man lika gärna lira på PC.

Medlem

För mig är det perfekt med Switch 2. Kan sitta i sängen och spela på 2an samtidigt som jag tittar på 1an i dockat läge på tvn som är för gammal för att visa youtube i bra kvalitet själv. Innan hade jag inte nog med tv apparater för att ha en i sovrummet. Men Switch 2 behövde en egen.

Medlem

Nix, bojkottar Nintendo 100% då jag inte vill stödja patenttroll som förstör för hela spelindustrin.

Medlem

När priset har har ändrats så att det matchar resten av europe så köper jag den. Tänker inte betala 7000 spänn för att Bergsala är idioter

Medlem

Ser ingen poäng med att köpa en nu, blir nog inte ett köp förrän ett nytt Zelda släpps, så om fyra år kanske?

Medlem

Kan nog vara kul att ha men svårt att motivera köp som det ser ut nu. Väntar in en OLED-version, sänkt pris på konsolen i Sverige då jag inte orkar krångla med att beställa utomlands och sänkt pris på spelen.

Medlem

Ja blev ett köp.

Ska spendera halva sommaren på båten eller på tågluff, så ville gärna ha med mig något bärbart att spela på. Lyftet från min gamla Switch från 2017 är enormt. Switch 2 känns bara så mycket mer väldesignad på alla sätt och vis. Även om jag inte är helt såld på Mario Kart World än så har t ex Metroid Dread blivit spelbart nu när laddningstiderna minskat drastiskt.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nix, bojkottar Nintendo 100% då jag inte vill stödja patenttroll som förstör för hela spelindustrin.

...därmed missar du några av spelvärldens bästa spelupplevelser.

Medlem

Min dotter, som älskar sin switch, är helt ointresserad. Det avgör så det blir inget.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

...därmed missar du några av spelvärldens bästa spelupplevelser.

Och jag bryr mig.... varför?

Medlem

Om den blir hackad kommer jag definitivt köpa, annars ev en Lite-variant senare när den kommer samt att det finns fler spel då. Tycker den är på tok för stor! Givetvis kommer det blir import, Bergsalas priser är ju störda!

Medlem

Fick tag på en OLED på tradera för 2034 kr, så det fick bli en sådan tills det kommer en OLED 2.

Nu har min stad visserligen strömavbrott för andra dagen den här veckan, så det blir handhållet.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Sänk priset med minst 20% först innan köp…

12
Skriv svar