Gameplay-genomgång för Mindseye – från forna Rockstar-höjdaren Leslie Benzies
Okej, det var en bättre och mer konkret replik från din sida. Tack. Så du anser att eftersom Rockstar Games tidigare, enligt ditt goda minne, inte visat upp tidigare GTA-spel särskilt mycket innan release, så är det rättfärdigat att de fortsätter på den vägen?
Jag anser att det inte är okej att hålla på gameplay, eftersom gameplay och inte cutscenes är centralt i spel. I synnerhet inte när spelet troligtvis får en väldigt hög prislapp och sätter väldigt höga förväntningar hos spelare och kritiker.
Så ja, förhoppningsvis får vi se något av spelet innan den framflyttade releasen. För jag litar inte på in game cutscenes, som ofta går att hotta upp mycket in-engine i förhållande till själva gameplay:et.
Där är det positivt att Build A Rocket Boy med MindsEye vågar gå en betydligt mer öppen och ärligare väg avseende gameplay än Rockstar Games just nu vågar eller gör med GTA VI.
Jag brukar såklart undvika att göra mig stor på att påstå att jag är ett "vi" och representerar "alla" avseende ståndpunkter och frågor. Jag anar att du inte alls har frågat samtliga människor här inne och att samtliga personer vare sig tycker lika eller har samma smak. Fast du kanske menar att du som ett vi är flera här inne? (Och det är såklart inget du/ni rår för om det skulle vara så)
Nej, jag jobbar inte med MindsEye och nej jag älskar inte MindsEye, (jag älskar min partner, min familj, min släkt och mina bästisar).
Jag är intresserad av MindsEye, eftersom spelet byggs av människor som var avgörande för byggandet av GTA III-V. Som fan av GTA-genren är jag därför givetvis nyfiken vad de kan åstakomma med några hundra människor.
Att du slänger runt dig med pejorativt använda ord och uttryck, i stället för att bemöta det jag skriver får stå för dig.
Att du slänger omkring dig vulgärt i uttryck om UE5, som används av så många utvecklare (av givna anledningar) får du såklart göra, även om det för mig pekar på att du är oinsatt.
Spelen i GTA-genren representeras ofta generiskt rent grafiskt och designmässigt, med syftet att uppnå realistisk gestaltning av karaktärer och världen, ett av undantagen är Cyberpunk 2077, som har en utpräglad stil. Att något är generiskt betyder således inte att det är dåligt eller skräp, GTA VI ser oerhört generiskt ut likaså MindsEye.
Jag vill se gameplay från GTA VI precis som vi fått möjligheten att se utförlig gameplay från MindsEye och många andra spel. Rockstar Games har trots allt en historia av att släppa dåligt optimerade GTA-spel bakom sig. Och jag vill som spelare i vart fall inte köpa grisen i säcken, vem vill det egentligen? vill du?
Att GTA VI in game cutscenes är snygga betvivlar jag inte. Däremot betvivlar jag att spelet går i något annat än högst 30 fps med avseende på grafik och att likt exempelvis Star Wars Jedi: Fallen Order, så finns en betydande grafisk skillnad mellan in game cutscenes och gameplay.
Build A Rocket Boy vågar med MindsEye visa både cutscenes och gameplay, när ska Rockstar Games våga samma sak med GTA VI?
Nu var det väl dock så (som jag fattat det iaf) att typ hälften från trailer2 av GTAVI var gameplay, bara det att de använt sin egen editor, cinematiska kameror osv. De gjorde ju lika med RDR2 också för den delen innan det släpptes
Nothing is Power without Control
Var inte detta någon Metaverse grej för ett par år sedan?, Var det inte typ under metaverse/nft peak perioden dom visade detta som en del av ett större Metaverse projekt.
isf borde detta ha varit en tydlig flopp ifrån dag 1.
Nej, det var något annat. Everywhere hette det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.