Elden Ring Nightreign remixar bossarna i en ny uppdatering

Robot
Elden Ring Nightreign remixar bossarna i en ny uppdatering
Medlem

Förr så var spelen som de var. Det var samma bossar när man spelade om spelet. De dök upp på samma ställe. Man fick inget diplom för att man spöat en boss. Man var nöjd så. Det var tillräckligt med att man själv kände att man klarat det, och kom vidare i spelet. Det var tider det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Förr så var spelen som de var. Det var samma bossar när man spelade om spelet. De dök upp på samma ställe. Man fick inget diplom för att man spöat en boss. Man var nöjd så. Det var tillräckligt med att man själv kände att man klarat det, och kom vidare i spelet. Det var tider det.

Samtidigt så får spel längre livstid och några av de bästa upplevelserna har kommit i form av DLC (jag menar till och med Cyberpunk kunde räddas). Tänk om alla spel med potential hade förblivit dåliga för alltid, är det ett bättre alternativ än hur vi har det nu?

Medlem
Skrivet av Joewson:

Samtidigt så får spel längre livstid och några av de bästa upplevelserna har kommit i form av DLC (jag menar till och med Cyberpunk kunde räddas). Tänk om alla spel med potential hade förblivit dåliga för alltid, är det ett bättre alternativ än hur vi har det nu?

Ja, moderna spel anses vara bättre ju längre de är. Förr så var man nöjd med det lilla. Äventyr som Resident Evil, Silent Hill och Tomb Raider var spännande och fascinerande. Lagom långa. Vi visste inte bättre på den tiden.
Man hade börjat fatta grejen när man gjorde remaken på Resident Evil.

Man la till nya områden och nya fiender, nya substories. När man gör om nåt så blir det bättre. För det är nytt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Förr så var spelen som de var. Det var samma bossar när man spelade om spelet. De dök upp på samma ställe. Man fick inget diplom för att man spöat en boss. Man var nöjd så. Det var tillräckligt med att man själv kände att man klarat det, och kom vidare i spelet. Det var tider det.

Oförmåga att anpassa sig, och hålla kvar vid det som varit, brukar känneteckna människor med intelligens under snittet.

Medlem
Skrivet av Crystal Sage:

Oförmåga att anpassa sig, och hålla kvar vid det som varit, brukar känneteckna människor med intelligens under snittet.

Du kanske är nåt på spåren. Det är därför vi får alla remakes, som berättar en gammal historia. Det är därför som retro anses vara coolt. Det är därför som många går tillbaks till rötterna.

1
Skriv svar