Redaktör
Ponny

Eriksholm öppnar på 83. Min 82:a känns ändå rätt lovande. (Ska försöka släppa det faktum att jag helt missade att tippa Tony Hawk, men det är svååårt! 😅)

signatur

En Bamseponny av folket

Dödgrävaren
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Eriksholm öppnar på 83. Min 82:a känns ändå rätt lovande. (Ska försöka släppa det faktum att jag helt missade att tippa Tony Hawk, men det är svååårt! 😅)

Nere på 79 nu, stop the count!!

Redaktör
Ponny

Så! Eriksholm är låst och inrapporterat. @Mutumba ska ha stora applåder – som spikat två av två spel!

Fick en tia, så efter att ha missat att tippa Tony 3 + 4 är jag i alla fall inne i listan. På plats 191! 😅

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jäklaaaaar! Jag är tvåa.
Tror denna säsong kommer gå mycket bättre än förra för mig. Första gick också bra.

Älskar det här initiativet och "spelet" från FZ.

signatur

osv.

Testpilot

Så! Eriksholm är låst och inrapporterat. @Mutumba ska ha stora applåder – som spikat två av två spel!

Fick en tia, så efter att ha missat att tippa Tony 3 + 4 är jag i alla fall inne i listan. På plats 191! 😅

Tack nu kan det dock bara gå utför haha.

Jag lovade mig själv att vara snällare den här säsongen men lägger mig ändå för lågt... Måste höja snittet på mina gissningar. Men lite oroväckande för de spel där gissningarna redan har låsts. 😅

Hade prickat eriksholm om man gick efter metacritic 😢

Skärmdumpsmästare

Fortsätter bra!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

En poäng ifrån två gånger i rad nu. Det är iallafall bättre än förra säsongen där jag ofta la mig för lågt. Ä rädd för att jag har gjort det igen med Bananza (90).

Medlem

En poäng ifrån! Aja, nu är man på top 200 iaf!

Medlem

Daamn 2a. Tror det är såhär det kommer se ut. Man ramlar sakta ned i hierarkin allt eftersom poängen trillar in. Men jag tar mitt silver nu och springer hem till mamma.

Edit: låste donkey kong på 90 tror det var ett stort misstag. Jag gissar helt ärligt på att det landar runt 95 eller bara för att det är nintendo 97 tom.

Ambassadör
Xbox

Oj oj, här hänger man med i toppen fortfarande!

(Det lär inte hålla i sig haha)

signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

JAG AVGÅR. Missade ju att tippa på Tony Hawk, och vis av det misstaget gick jag in och tippade på alla – utom Donkey Kong, tydligen!? Så jag nollade och rasade från 191 till 279.

Behöver en kram. Allra mest behöver jag poäng.

signatur

En Bamseponny av folket

Moderator

JAG AVGÅR. Missade ju att tippa på Tony Hawk, och vis av det misstaget gick jag in och tippade på alla – utom Donkey Kong, tydligen!? Så jag nollade och rasade från 191 till 279.

Behöver en kram. Allra mest behöver jag poäng.

hahahahahahahaahhaha

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är ni inte lite väl snabb på att kora resultatet på Opencritic? Just nu är det ju bara 47 recensenter och embargot för Bananza löpte ju ut igår? Brukar ni inte normalt vänta en vecka innan ni klubbar hammaren?

Redaktör
Ponny
Skrivet av BlueTeam:

Är ni inte lite väl snabb på att kora resultatet på Opencritic? Just nu är det ju bara 47 recensenter och embargot för Bananza löpte ju ut igår? Brukar ni inte normalt vänta en vecka innan ni klubbar hammaren?

Vi har stuvat om i reglerna inför säsong tre, så nu gäller "två-tre dagar" ELLER ett stort antal recensioner. Blir lite mer action, men självklart ringar du in en viktig punkt. Meningen är att det ska spegla slutresultatet. Vi får helt enkelt utvärdera hur detta funkar.

signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Fortfarande med i racet! Jag ska sluta ändra mina magkänslebetyg... hade 91 från början på DK.

signatur

Jump in.

Medlem
Urk. Vilket dyk

10 poäng
10 poäng
Nu.... 1 poäng.
Men jag är glad att Nintendo verkar lyckats. Igen! De är fan helt magiska.

Medlem

Vi har stuvat om i reglerna inför säsong tre, så nu gäller "två-tre dagar" ELLER ett stort antal recensioner. Blir lite mer action, men självklart ringar du in en viktig punkt. Meningen är att det ska spegla slutresultatet. Vi får helt enkelt utvärdera hur detta funkar.

Kanske bra med en mer konkret siffra?
50 recensioner?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Evilof:

Kanske bra med en mer konkret siffra?
50 recensioner?

Bra synpunkt. Tack! Vi kommer fortsätta skruva i det tills det blir "just right".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tony Hawk fick för högt, Eriksholm för lågt och där var den säsongen körd. Blev inte bättre av att jag justerade ner betyget på DK till 89 efter att ha läst bad press

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Kan inte förstå hur i princip alla spel får så vansinnigt högt snitt på Opencritic. Ett spel som skulle fått 2 av 5 i FZ-sammanhang kan utan större problem landa på 78-79 känns det som. En svag 3:a går utan tvekan en bit över 80 nästan helt oberoende av kvalitet. Rena skitspel kanske kan hamna på 75 men då får det typ vara närbesläktat med Gollum. Betygsinflationen är så påtaglig att man knappt vågar gissa på något under 82 längre.

Vore faktiskt skoj att följa upp i slutet av den här säsongen vad en stående gissning på 82 för samtliga spel hade resulterat i när allt summeras 😛

Majoriteten av spelpress är köpta genom allt från NDA i utbyte för tidiga koder till hot om att inte få framtida releaser.

Medlem

Fan, ett poäng ifrån igen! 3 gissningar med ett poäng ifrån = 9e plats tydligen. Fortfarande mycket bättre än förra säsongen.

Medlem

2 poäng ifrån på Bananza, låg högt på det i början 95-96.

Men jag drog ned till 89 då jag anande oråd eftersom det inte är Mario utan bara likt.

Så nu ligger man till rätta i Top 160.

Medlem

0
12
10
Synd att man missade att sätta betyg på Tony Hawk. Ett spel man dessutom har lite koll på.

Medlem
Skrivet av Detekt:

Fick ett mejl av Nintendo där jag ska lockas att förbeställa Bananza. Pengarna dras en vecka före lansering, förbeställer man efter det dras pengarna direkt. Man får INTE tillgång till spelet före lanseringen. Varför i h- ska man förbeställa spelet då? Man får alltså...ingenting...

Man kan förladda ner de där 8 gigabyten som spelet tar upp…

Fragtjuv

Fått en oerhört dålig start den här gången så mitt mål att nå topp 5 känns redan omöjligt, KÄMPA!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Aj aj sämsta gissningen hittills (88 och blev 74 haha) och lägsta betyget någonsin?
Hade verkligen hoppats på bättre, spelet såg kul ut.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Aj aj sämsta gissningen hittills (88 och blev 74 haha) och lägsta betyget någonsin?
Hade verkligen hoppats på bättre, spelet såg kul ut.

Haha! Samma här. Tyckte det såg ballt ut.

Skärmdumpsmästare

Drog precis en 0... Inte bra!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skriv svar