Wolfenstein ska bli tv-serie på Amazon Prime
Coolt, men de lär väl censurera alla flaggor och fanor så det kommer aldrig kännas som att man faktiskt får se slakt av nazister.
Jag hade gärna sett att mitt antagande är fel
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Coolt, men de lär väl censurera alla flaggor och fanor så det kommer aldrig kännas som att man faktiskt får se slakt av nazister.
Varför skulle man det? Har väl inte gjorts förr?
Bond meets Man in the high castle?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Lär ju inte kännas wolfenstein alls förutom i namnet, samt grov censur av det mesta.
Och vem skulle kunna göra B,j trovärdig?
Samt kommer vi få Monty Python tyska?
Lär ju inte kännas wolfenstein alls förutom i namnet, samt grov censur av det mesta.
Das is der onde Amerikanen, geskjut han!
Antar att han syftar på hur tyska utgåvan av bl.a. The New Colossus behövde ändra en hel del saker för att säljas i Tyskland, finns en del videor som visar det och det ser väldigt löjligt ut, så löjligt att till och med BBC skrev om det.
Vet inte om det är det han menar, men länder som Tyskland har väldigt starka censurlagar. Förr fick man inte visa media med symboler eller heraldik med nazistkopplingar oavsett vad spelet handlade om, det var strängt förbjudet. Sen 2018 kan spel som visar sådant tillåtas men även då är det en omständlig process full med godtyckligheter. Nu handlar det om vagheter som om artistisk eller dramatisk användning kan rättfärdiga det i varje specifik fall.
Därför har i princip alla spel som har nazistiska symboler antingen haft en utgåva censurerad för Tyskland eller så har utvecklarna tvingat hela världen att spela den utgåvan för att de inte orkade pilla med texturerna
Är väl Amazon som har serien The man in the High Castle som känns väldigt nära Wolfs story. Där är inget censurerat. Så tror inte de censurerar Wolfenstein heller.
Bra serie förövrigt
"Writer and Fighter"
varför skulle dom censurera det? filmer och spel om Nazister har ju inte blivit cenusrerade förutom, det ända landet jag vet om som censurerar det är tyskland

Varför skulle det inte gå? I Machine Games Wolfenstein spel så pratar ju de flesta autentisk tyska.
https://static.wixstatic.com/media/f95046_e5722da201ab40a6ae1...
Varför skulle det inte gå? I Machine Games Wolfenstein spel så pratar ju de flesta autentisk tyska.
Inte lika roligt ju Return to castle wolfenstein hade ju perfekt brytning på dem
Inte lika roligt ju Return to castle wolfenstein hade ju perfekt brytning på dem
Skulle nog fan nästan kunna tänka mig betala en DLC för serien (!Ny affärsidé ?!?) med alternativt ljudspår med kaiko-tyska bara
Bara i ett visst land som.börjar på t.
https://static.wixstatic.com/media/f95046_e5722da201ab40a6ae1...
Han hade passat perfekt som BJ
Han hade passat perfekt som BJ
Ja, han ser ut som en BJ.
Skandal om inte Stormare är med som någon tysk skurk
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Skandal om inte Stormare är med som någon tysk skurk
Han skulle kanske passa som deathshead.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Skulle nog fan nästan kunna tänka mig betala en DLC för serien (!Ny affärsidé ?!?) med alternativt ljudspår med kaiko-tyska bara
Du får föreslå det till Amazon så fixar dem även season pass