Clair Obscur: Expedition 33

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Många verkar gnälla över QTE elementen i striderna men har fullständigt missat att det faktiskt går att ställa in så dom görs automatiskt och då har du helt eliminerat det problemet.

Då gör attackerna även mindre skada.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Då gör attackerna även mindre skada.

Det tror jag faktiskt inte. Vad det står i inställningarna och vad man faktiskt ser i spelet så är det att dom automatiskt lyckas, alltså bör attackerna göra lika mycket skada.
Samma gäller helande förmågor som kräver att alla QTE lyckas för att dom ska påverka hela partyt, dom fungerar med den automatiska inställningen.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Det tror jag faktiskt inte. Vad det står i inställningarna och vad man faktiskt ser i spelet så är det att dom automatiskt lyckas, alltså bör attackerna göra lika mycket skada.
Samma gäller helande förmågor som kräver att alla QTE lyckas för att dom ska påverka hela partyt, dom fungerar med den automatiska inställningen.

redan testat och bekräftat, finns 3 lägen för attacks/abilities, fail, pass, perfect.

fail = attack/ability avbryts mitt i för att du missar QTE

pass: du klickar QTE när dom kommer upp men missar det lilla perfect fönstret och attack/ability gör sitt jobb

perfect= samma som pass, men du får en bonus, attacker gör 20% mer skada, och abilities kan typ hela en extra party medlem till exempel.

auto = pass

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Du spelade alltså bara igenom prologen? Det är ju efter den spelet börjar......

Brukar ju vara så att efter prologen så börjar "spelet"... men det gör ju ingen skillnad i rörelser / animationer om det är prologen eller inte och spelet var inget för mig bevisligen

Medlem

"Rörelser och animationer" Dummaste orsaken jag hört. 🤣

Medlem

Vilka stjärnor det finns.

Skriv svar