Horizon-likheter bortstädade från Light of Motiram

Robot
Horizon-likheter bortstädade från Light of Motiram

Sony hotade med stämning nyligen.

#horizon, #light-of-motiram, #sony

Medlem

De fick sin gratisreklam så de är väl nöjda!

Medlem

Det känns som att de utvecklade ett Horizon-spel utan licens men räknade med att kunna få det. Sedan när de fick nej så gjorde de några små förändringar och trodde att det skulle räcka med det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns som att de utvecklade ett Horizon-spel utan licens men räknade med att kunna få det. Sedan när de fick nej så gjorde de några små förändringar och trodde att det skulle räcka med det.

det är exact det some hände, Tencent gick till Sony och vill få lisense till att göra ett Horizon Survival spel, Sony sa nej, Tencent gjorde spelet ändå och ner Sony såg det kontaktade Sony Tencent för att prata om alla likheter och hur dom kan ändra det, Tencent frågade då igen om att få lisense till Horizon, Sony sa nej igen och Tencent fortsatte ändå.

och nu är vi här där Sony stämmer dom över copyright infringement

Nu ser det ut som det ska, som ett reklamblad från det förgångna.

signatur
Medlem
Skrivet av Tusske:

det är exact det some hände, Tencent gick till Sony och vill få lisense till att göra ett Horizon Survival spel, Sony sa nej, Tencent gjorde spelet ändå och ner Sony såg det kontaktade Sony Tencent för att prata om alla likheter och hur dom kan ändra det, Tencent frågade då igen om att få lisense till Horizon, Sony sa nej igen och Tencent fortsatte ändå.

och nu är vi här där Sony stämmer dom över copyright infringement

Är detta någon youtubares antaganden och påhitt eller har du källor?

Medlem

Vem i hela friden är sugen på detta spelet?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är detta någon youtubares antaganden och påhitt eller har du källor?

FZ har i varje fall skrivit om det
https://www.fz.se/nyhet/301106-sony-stammer-tencent-for-horiz...

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det finns inga genvägar till bra spel vafan trodde dom. Klart sony kommer skydda ett starkt IP som horizon till varje pris!

Medlem

I Kina Copyright är fel vänd Rightcopy?

signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Tencent, som växande bolag, har fått den uppmärksamhet deras spel behöver och Sony går troligtvis tomhänta ur det här.

To be fair, så ser Light of Motiram mer intressant ut nu än på de tidigare konceptbilderna.

Medlem
Skrivet av Thane:

De fick sin gratisreklam så de är väl nöjda!

Finns det gamla uttrycket "All reklam är bra reklam" men i det här fallet vetetusan... 😁

1
Skriv svar