Rapport: 80 % har stött på fuskare i online-spel
Inte förvånad. Jag är inte för att ha krav på ID på sociala medier, men ifall t.ex. Rocket League skulle införa krav på ID så skulle jag vara all in. Man kan nog behöva hitta kompromisser på sina håll men fy *** vad sjukt dålig social miljö onlinespel har.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
För egen del tycker jag inte att jag stöter på det så ofta. Under tiden jag spelat FPS-spel, med start från CS 1.6, så tycker jag folk ofta gnäller om att det är mycket fuskare, men att det inte är så många egentligen.
Ni vet exakt typen, en sådan som gnäller om fuskare konstant eller att man nämner det så fort någon sätter ett fint HS. Känns som att det är mer gnäll från dåliga spelare.
Med det sagt, alla nyheter om olika banvågor och mängden konton som stängs av är väl bevis nog att det är rätt så vanligt. Jag får väl skatta mig lycklig som inte märker av det.
Därför den här statistiken är intressant. Har de verkligen stött på fuskare, eller tror de det bara?
80% har stött på fuskare. Betyder det att resterande 20% är fuskare? För det är ju lite svårt att stöta på sig själv.
Som fuskare kan du ju ha mött på andra fuskare med...eller?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Minns på ett mindre LAN när det begav sig där jag och en bekant "tävlade" i vem som kunde konfigurera OGC bäst på en specifik CS-bana mot varandra... ahh, tider. Han lyckades få ner tiden till HS lite bättre än jag lyckades med i slutändan, vill jag minnas. Tror han låg på 70-75% vunna dueller till slut. Kört GTA:SA (SA:MP, vill jag minnas) där allt var tillåtet någon gång med, var helt bananas. 😅
Fusk hör hemma i SP, där ska man få spela som man vill. I MP är det enbart med samtycke från alla inblandade det är okej.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Hur länge är det kvar tills vi måste id verifiera oss på Fz med våra riktiga namn tro ...
Hoppas snart
Spela spel är kul ibland.
Har de verkligen stött på fuskare, eller tror de det bara?
Sätter en njure på att det är fler som stött på fuskare utan att veta eller uppmärksamma det, än de som fuskanklagar hejvilt.
Det som förvånar mig är att det inte finns någon effektivare metod 2025 mot fuskare. Det borde väl de större företagen ha råd att utveckla, eller? Kanske fokus borde vara att lägga resurser för att stänga ner företag som får härja fritt och säljer fusk-tjänster åt spelare först?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Är också för id-krav. Skiter fullständigt i min anonymitet i spel. 70% av min speltid är i onlinespel. Därför har jag också den åsikten. Folk kan fan inte bete sig när dom är anonyma. Det är rasistiska glåpord, uppmaningar om att ta livet av sig osv osv. Svenskarna man möter tillhör ju tyvärr toppen när det kommer till att bete sig illa. Då har jag inte ens rantat om fuskarna.. Dessutom kommer åldersbegränsningen betyda något. Står det 12/16/18+ Så kan du inte köpa spelet utan målsmans godkännande.
Jag är väldigt liberal i det verkliga samhället, men på nätet behöver vi bli av med frihet.
Rapport: 99.9% tror dom har stött på fuskare för att dom mötte någon som var bättre än dom, så dom måste skylla på fusk.
Fuskare finns det alltid. Men inte i den bredd som mina polare alltid klagar på. Dom klagar på fuskare varenda game. Experter på att klaga och anklaga allt och alla istället för att bli bättre själva.
Rapport: 99.9% tror dom har stött på fuskare för att dom mötte någon som var bättre än dom, så dom måste skylla på fusk.
Fuskare finns det alltid. Men inte i den bredd som mina polare alltid klagar på. Dom klagar på fuskare varenda game. Experter på att klaga och anklaga allt och alla istället för att bli bättre själva.
+1
Kommer inte ID verifiera mig online.
Kommer inte verifiera ålder, så vida det inte är 100% anonymt, dvs sidan får bara ja/nej på ålder, och sidan som handhåller verifieringen vet inte vilken sida man verifierat sig på.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ───────────────────────────────
Tycker utan tvekan dom ska införa det! En global databas så om man är ett konstant svin i ett spel så blir man utlåst från alla MP spel!
Sen såklart måste det göras ordentligt, inget som får sparas osv utan man verifieras och sen får man ett konto men alla eventuella bilder på id/pass osv tas bort!
Inte förvånad. Jag är inte för att ha krav på ID på sociala medier, men ifall t.ex. Rocket League skulle införa krav på ID så skulle jag vara all in. Man kan nog behöva hitta kompromisser på sina håll men fy *** vad sjukt dålig social miljö onlinespel har.
Varför inte på sociala medier? Fatta hur skönt det skulle vara att faktiskt slippa alla scammers och idioter som lurar folk på pengar, förnedrar andra osv på Facebook tillexempel. Det skulle kunna bli en plattform som faktiskt går att använda! Samt vissa saker som tillexempel alla jäkla drömpriser på dator delar kanske med lite tur skulle gå ner!
Samt hade haft en ENORM skillnad på mental hälsa bland unga och barn!
Tycker utan tvekan dom ska införa det! En global databas så om man är ett konstant svin i ett spel så blir man utlåst från alla MP spel!
Sen såklart måste det göras ordentligt, inget som får sparas osv utan man verifieras och sen får man ett konto men alla eventuella bilder på id/pass osv tas bort!
Varför inte på sociala medier? Fatta hur skönt det skulle vara att faktiskt slippa alla scammers och idioter som lurar folk på pengar, förnedrar andra osv på Facebook tillexempel. Det skulle kunna bli en plattform som faktiskt går att använda! Samt vissa saker som tillexempel alla jäkla drömpriser på dator delar kanske med lite tur skulle gå ner!
Samt hade haft en ENORM skillnad på mental hälsa bland unga och barn!
Därför att det finns gott om anledningar att vilja kunna vara privat med för att kommunicera med folk. Jag skulle gärna bege mig ut på en sådan social media-kanal men inte tusan skulle jag använda den om det gällde att organisera aktivism när shit hits the fan så att säga.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
"Those who would give up Essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
Kommer inte verifiera ålder, så vida det inte är 100% anonymt, dvs sidan får bara ja/nej på ålder, och sidan som handhåller verifieringen vet inte vilken sida man verifierat sig på.
Ja, anarki leder alltid till positiva saker. /s
Internet har ju liksom varit tämligen oreglerat sedan det kom (jämfört med traditionella rättsstater), och juridik och teknik har stångats gång på gång på gång. Att tro att det ena eller det andra är någon slags magisk lösning på alla problem, eller de facto rätt väg framåt känns... naivt.
Därför att det finns gott om anledningar att vilja kunna vara privat med för att kommunicera med folk. Jag skulle gärna bege mig ut på en sådan social media-kanal men inte tusan skulle jag använda den om det gällde att organisera aktivism när shit hits the fan så att säga.
Borde finnas bättre alternativ för båda delar. Som det är idag är Internet fortfarande förhållandevis anarkistiskt, inte minst då det är så globalt som det är - går "enkelt" (i sammanhanget, jämfört med den fysiska världen) att kringgå mycket nationell lagstiftning genom att ha trafik/servrar på andra geografiska platser. Något som är rätt vansinnigt egentligen om vi ser till hur rättsstater byggts upp.
Sen finns det, som du säger, i allra högsta grad tämligen viktiga delar i att ha en grad av anonymitet så väl online som i fysiska samhället - men en del gör det väldigt enkelt för sig och slåss till 110% för enbart det ena. Antingen full anonymitet eller full kontroll. Det måste imo finnas någon medelväg. En bättre än vad det nu är vi har idag.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Har för mig att det är så Storbritanniens verifikation ser ut, eller i alla fall EUs prototyp.
Har för mig att det är så Storbritanniens verifikation ser ut, eller i alla fall EUs prototyp.
De tre sätten jag sett nämnas för Storbrtanniens ID, är fota ID och skicka in, filma ansikte med webkamera eller använda kreditkort.
Låter inte speciellt anonymt.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ───────────────────────────────