Senaste filmen du såg
JurASSic World: Rebirth är en film man borde gjort abort på.
Haha, jag stängde av efter första scenen på båten.
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Haha, jag stängde av efter första scenen på båten.
Jag är avundsjuk på dig för att du berövades ca 100 minuter mindre än mig. Hade jag varit ensam på bion och inte varit en grupp som ätit middag och sen såg filmen hade jag lämnat biografen. Det blev så hemskt ointressant att titta på när det var som att filmen ägde rum i något märkligt parallelluniversum där alla var lobotomerade, alternativt att filmskaparna tror att man själv är det.
Jag ska ge två ytterligare exempel på för mig ofattbara scener.
1. Teamet letar efter en tokstor brontosaurus-akitg dino ute på öppen yta med högt gräs (ca 1,35-1,5 meter) men ser ingen. Plötsligt ser man en lång svans slingra runt och två helt enorma dinosaurier ställer sig upp och börjar visa ömhet för varandra. HUR kunde de ligga så platt att de inte syntes när människorna kom om bara benen på dessa är lika breda som enorma träd?
2. En T-rex ligger och tar en nap efter att ha käkat lunch och en människa släpar ut en uppblåsbar gummibåt över en brygga, kanske 8-10 meter från T-rexen. Den vaknar till just när hon drar i snöret så båten blåser upp sig som flyger upp och hamnar på högkant och bildar en vägg mellan henne och t-rexen. När båten till slut tippar ner efter 3-4 sekunder är t-rexen borta. Hur kan man inte ha hört att den vandrat iväg åt något håll om den är så nära? Sen ska vi inte glömma att hennes vänner stod på andra sidan vattnet och väntade på henne och de MÅSTE ha sett allting så hur kan de tappat bort aset?
Och som sagt, så här håller filmen på hela vägen in i mål.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
The Wailing (2016) - https://www.imdb.com/title/tt5215952/?ref_=fn_all_ttl_1
"Soon after a stranger arrives in a little village, a mysterious sickness starts spreading. A policeman, drawn into the incident, is forced to solve the mystery in order to save his daughter..."

Efter att ha läst att regissören Na Hong-jin(även The Chaser, The Yellow Sea) var på gång med en ny film(ÄNTLIGEN!) så blev jag sugen att se om The Wailing som jag inte sett sedan den släpptes ungefär, tror jag(såg även The Chaser igen för inte så länge sen, 5/5 i betyg).
The Wailing är fortfarande sjukt jävla bra!
Betyg: 4.5/5
Na Hong-jin är en mästerlig regissör, jag hoppas det inte tar ytterligare 10 år för en ny film efter att han släppt sin kommande rulle Hope(2026).
The more I practice, the luckier I get.
Superman 2025 7/10
Är det här ännu en restart/reboot med ny skådis där man för sjuttielvte gången får se hur stålmannen kommer till jorden eller får man se något nytt i story-/händelseväg?
Är det här ännu en restart/reboot med ny skådis där man för sjuttielvte gången får se hur stålmannen kommer till jorden eller får man se något nytt i story-/händelseväg?
Det är lite backstory men det är inte fokusen i filmen.
Man får se hur frustrerande mesig Stålmannen är.
Han får stryk genom hela filmen och förlorar alla fighter. Även de han "vinner" är med nöd och näppe. Antar det är nytt.
Det är lite backstory men det är inte fokusen i filmen.
Ah ok, tackar ska nog ge den en chans ändå
Man får se hur frustrerande mesig Stålmannen är.
Han får stryk genom hela filmen och förlorar alla fighter. Även de han "vinner" är med nöd och näppe. Antar det är nytt.
Ja han dog väl även i någon film har jag för mig, minns inte vilken nu
Ja han dog väl även i någon film har jag för mig, minns inte vilken nu
Ja, i The Death of Superman.
Men det är efter en episk fight mot Doomsday.
Ja, i The Death of Superman.
Men det är efter en episk fight mot Doomsday.
Segt när man blir spoilad redan i filmens titel 😂
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Naked Gun 2025.
Jag hade låga förväntningar, men blev positivt överraskad.
Den är inte lika bra som de gamla filmerna, men fångade ungefär rätt känsla ändå.
Boyz n the Hood - 1991. En av dom första "Hood"-filmerna, bra film som ger en inblick i en värld som är väldigt avlägsen för mig. 4/5
The Texas Chainsaw Massacre - 2003. Såg om den då jag kommer ihåg att det var en av dom första filmerna jag laddade hem när jag var liten, vilken smörja, jag tror jag ska se orginalet istället. Satt mest och väntade på att den skulle ta slut dom sista tjugo minuterna. 2/5
Bring her back
Jäklar. Positivt överraskad av en skräckfilm för första gången på typ 10 år. En hel del obehagliga scener, och det tycker jag aldrig längre. Inte ens hereditary gav mig nån sån känsla, som annars får så mycket praise online.
Är jag skadad om tjejen säger "vad glad du blev" när jag blev helt uppspelt under en riktigt sjuk scen? 😆
Blev så glad över att det faktiskt finns guldkorn kvar där ute som tänker utanför lådan.
Mission Impossible 99 Reckoning 2 part deux eller nånting
3/5
Alldeles för lång. Långa tråkiga scener när Tom Cruise bara snubblar omkring på olika platser.
Väldigt över-dramatisk med pinsamma monologer.
Kändes som de glömde bort AI motståndaren helt. Kom inte ens ihåg vem antagonisten var i slutet.
Tyckte förra filmen var mycket bättre.
Thunderbolts. Helt ok. Stilen och skämten har man sett förut, men en grej var cool. De fick till det bra med skurken.
Man kände smärtan och mörkret, hopplösheten. När han bara suddade ut folk, så var det läskigt. Ljudlöst, helt plötsligt bara borta.
Kändes lite som en ny grej man inte sett förut. Om man inte sett
Pulse förstås.
Såg nya Superman för ett tag sedan! Jag är inte så insatt i Superman eller DC, men jag gillade den! Tyckte om att det inte var någon origin story, utan att vi fick hoppa in i berättelsen när han redan varit Superman ett tag.
Mitt enda minus är att det kändes som att det var ganska lite Superman i hans egen film. Annars gillade jag skådisarna, storyn var helt okej och all action var riktigt nice!
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Naked Gun 2025.
Långt ifrån lika roliga som de gamla filmerna, men Neeson gjorde ett bra jobb ändå.
Tyckte skurkens plan var lite väl mycket kopierad från Kingsman. Nån scen var ju direkt från Mission Impossible Fallout också. Antar att det var meningen, men det gjordes inte på ett roligt sätt så det kändes mest lazy.