Diskutera – Bästa Battlefield-spelet är...

Robot
Diskutera – Bästa Battlefield-spelet är...
Medlem

Bad Company 2 för att jag gillade klasserna bäst där samt att jag spelat det mest. Underbara banor😎👍

Har dock inte spelet vad som kom efter Bf4 förutom Bf6 betan då…

Medlem

Battlefield 6. Köp.
Annars Bad Company 2, sen Vietnam i den ordningen

Medlem

Battlefield 1942 satte verkligen en avtryck i spelvärlden annars var Battlefield V rätt skoj.
Fast det är verkligen svårt. Battlefield 6 ska ju krossa Call of Duty i år enligt bättre vetande, så vi får se.

Räknas Star Wars Battlefront II? 😜

Battlefield 1942 i lan på gamla dumburkar med kompisar utan familjer och massor av tid i världen får bli mitt svar. Nostalgi & romantik is a bitch.

Medlem

Spelade dem från BF 1942 till de mer Moderna spelen, (har ej lirat senaste 2-3 spelen som kom), Men min favorit blir utan tvekan Bad Company 2, vilket jag var stort förälskad i. Hade till o med kunnat tänka mig lira det igen haha. För Nostalgins skull, är det nog BF 2, fyfan vad jag älskade medic på den tiden och lira med vänner etc. Hoppas på det bästa med BF6. Förhoppningsvis sviker den ej och ger samma Squad + destruction känsla combon som BC2 hade.

Medlem

Battlefield 2!

Det tog allt som var bra från 1942 och Vietnam och gjorde det ännu bättre!

Medlem

Bad company 2, utan konkurens

Medlem

BF2 eller BF3, svårt val. BF3 gjorde ändå väldigt stora framsteg och med alla DLC:s hade det grymt många bra stora banor.
Grafiken var även den något man bara hade kunnat drömma om. BF3 hade även roliga Close Quarters banor och Gun Master.
Överlag gillade jag det mer än BF2 tror jag.

Har dock inte lirat Bad Company-spelen

Medlem

Battlefield 2. Realistisk grafik och för hög detaljrikedom har förstört hela spelserien för mig.

Edit: För att vidareutveckla lite, det gör spelet väldigt svårläst och saboterar helt min reaktionstid ända sedan BF3. BC2 var gränsfall, men efter det har det bara gått utför.

Medlem

Min favorit var bf4 men det är nog mest för att vi var 8st som spelade ihop hela tiden då.

Medlem

bad company 2 var bäst tills nu, 6an klart bäst trots att det inte funkar felfritt än. men hann lira typ 25 timmar innan jag märkte av några buggar öht, så det var ju lite av ett mirakel. gillar att movement är så mkt smidigare dock, lirade 5an kort innan jag hade 6an, och det var långt ifrån lika smidigt. gillar starkt det intensiva kriget i 6an!

signatur

//monster

Medlem
Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Min favorit var bf4 men det är nog mest för att vi var 8st som spelade ihop hela tiden då.

Kan aldrig glömma när jag såg trailer på Siege of Shanghai. Haksläpp delux.
Dom måste bara släppa den banan till BF6 med helis, båtar, Jetskis och allt.

Medlem

BF2 helt klart!
Fordon har aldrig känts så bra igen sen BF2.
Och man märkte i BF3 fort hur stor skillnad det gjorde på dom omgjorda banorna, att "fog of war" eller "dimman" som var så man inte kan se 3km gjorde enormt mycket för hur spelet spelades.
Snygg grafik i all ära, men Battlefield spelades bättre och mer taktiskt när man inte hade möjlighet att se hur långt som helst.

Medlem

Bad company 2, oj oj vilka minnen man har ifrån det spelet!

Medlem

BF2 och 1942.
Jag började med Battlefield 2 som mitt första multiplayer-spel. 1942 blev det på rasterna (och vissa lektioner 😅) i gymnasiet.
Problemet med nyare spel i serien är att känslan i dem är helt annorlunda.
Jag spelade en del BC2 och BF3, men de var aldrig lika kul.

Strike at Karkand och Wake Island i mitt hjärta!

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Bad company 2, utan konkurens

Agreed. Överlägest. Underbar multiplayer.

Medlem

Battlefield 4 var magiskt ändå!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Bad Company 2 var den ultimata Battlefield-upplevelsen för mig. Gud, vad roligt jag hade med det.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Min ranking:

1) BF2
2) Bad Company 2
3) BF1942 (gärna Vietnam-expansionen)
4) BF3
5) BF6, än så länge. Kan säkert klättra på listan om vi får lite större kartor och mer mekaniserade strider när spelet släpps.

Bubblare: BF2042, förtjänar inte alla kritik som det får i dess nuvarande skick. Efter cirka 1½ år av patchande så var det faktiskt helt okej.

Medlem

1. BF4
2. BF2
3. BF3
4. BF1
5. (Det smärtar mig att det kommer så långt ned) BFBC2

Resten har jag inte spelat eller är bara helt enkelt utanför topp 5!

Medlem

BF2 utan tvekan. Det var fortfarande BattleFIELD och inte closet.

Medlem

Battlefield 2 som överlägsen vinnare. När man för första gången drog igång demot och började spela Gulf of Oman, det är svårslaget.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Battlefield 2 som överlägsen vinnare. När man för första gången drog igång demot och började spela Gulf of Oman, det är svårslaget.

Spelet var på sätt och vis före sin tid. Och dessutom en "commander"-funktion som kunde styra laget i rätt riktning!

Medlem

För mig är det utan tvekan Vietnam

Medlem

BF3

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Battlefield 2, strike at karkand,laddningsmusiken,helikopter dueller. Kärlek deluxe!

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

De jag spelat mest är första, sen hoppade jag ett par spel och fastnade sen för Bad Company 2, vilket jag tycker var riktigt skoj. Efter det har jag spelat de flesta, men inte tyckt det nått upp till BC2.

Medlem

Jag hade absolut mest kul med Battlefield Vietnam. Men det var också det sista spelet i serien som jag köpte. Så jag har inte så mycket att jämföra med.

signatur

"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.

BC2 och BF3, kan inte separera dessa två, de andra hade sina stunder.

signatur
123
Skriv svar