Det planeras en Unreal Engine-uppgradering till Stalker 2

Robot
Det planeras en Unreal Engine-uppgradering till Stalker 2

Uppgraderingen kan tyvärr försena andra planerade saker längs vägen.

#GSC-Game-World, #Stalker-2

Medlem
Medlem

Resten av listan för planerade uppdateringar.

Stalker 2 baseras i nuläget på UE 5.1, så med version 5.5.4 kan det bli relativt stora ökningar i prestanda och generellt jämnare flyt.

Medlem

Känns alltid som man väntar på nästa update, har inte ens börjat lira än haha.

Medlem

Får vänta ännu längre på att köpa spelet då

Medlem

Spelet släpptes i ett rent av ofärdigt skick, så ja, det behövs. Det är till och med fortfarande väldigt buggigt, nästan värre än vid release då A-life systemen de lagt in väldigt ofta strular.

Bra att de jobbar vidare på det, men samtidigt inget de får cred för i min bok. Släpp färdiga spel.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Spelet släpptes i ett rent av ofärdigt skick, så ja, det behövs. Det är till och med fortfarande väldigt buggigt, nästan värre än vid release då A-life systemen de lagt in väldigt ofta strular.

Bra att de jobbar vidare på det, men samtidigt inget de får cred för i min bok. Släpp färdiga spel.

Originalspelen var likadana minns jag. Nu är de mitt i ett krig så det är fullt förståeligt att det inte släpptes i ett perfekt skick. De förtjänar all cred i världen för att de fortsätter kämpa på

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det är sjukt mycket stabilare och bättre nu än det var bara i vintras så det går framåt med visst det är fortfarande ett stalker spel så moddarna får nog fixa det om ett gäng år. För mig fungerade det ok i somras när jag körde igenom det men uppgradering av motorn är behövlig för det prestandan är usel ibland.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Mitt största problem med spelet att NPCs kan se dig när det är mörkt och skjuter så bra också, medans du knappt kan se dem. Hur fasen tänkte de där.
Atmosfären är bra gjord, men storyn kunde dom ha gjort mer intressant.

Som sagt, ta vilket spel som helst, räkna från utgivningsdatum + två år frampt, så kommer du mer eller mindre kunna spela ett "färdigt" spel.

signatur
Skrivet av Tiggaren:

Känns alltid som man väntar på nästa update, har inte ens börjat lira än haha.

Fan samma här. Men har man väntat så här länge på Stalker 2 så kan man gott vänta lite till 😅

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Som sagt, ta vilket spel som helst, räkna från utgivningsdatum + två år frampt, så kommer du mer eller mindre kunna spela ett "färdigt" spel.

Till halva priset, glöm inte det. Allt innan är betald early access lol.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Fråga: Var det inte utlovat ett multiplayer-läget för Stalker 2 också, eller har man skrotat det likt CP2077?

Med tanke på spelets skick skulle jag säga att de gärna får lägga allt krut de har på att göra SP så bra som möjligt. Lite svårt att se vad MP ska addera bland alla andra skjutare som finns. Det är sagt att det inte kommer vara något co-op heller så halvbuggig team deatmatch osv är väl inget att hänga i granen?

signatur

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Fråga: Var det inte utlovat ett multiplayer-läget för Stalker 2 också, eller har man skrotat det likt CP2077?

Med tanke på spelets skick skulle jag säga att de gärna får lägga allt krut de har på att göra SP så bra som möjligt. Lite svårt att se vad MP ska addera bland alla andra skjutare som finns. Det är sagt att det inte kommer vara något co-op heller så halvbuggig team deatmatch osv är väl inget att hänga i granen?

det var lovat men dom har inte sagt något om dom jobbar på det eller inte.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det är inte ett Stalker spel om det släppts färdigt. Första Stalker blev försenat i omgångar

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Hade jäkligt kul med läckta multiplayer alphan till första spelet, som var just deathmatch. Minns väldigt tydligt att det var rätt kul att smyga runt i de där klassiska nedlagd-sovjetisk-industri miljöerna. Har för mig att det fanns anomalies också, men att de inte hade särskild stor påverkan på gameplay. De hade också en version av fy_poolday (ifrån CS alltså) som passade sådär med gameplayet.

Tror dock att gamers nu för tiden hade ställt högre krav.

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Mitt största problem med spelet att NPCs kan se dig när det är mörkt och skjuter så bra också, medans du knappt kan se dem. Hur fasen tänkte de där.
Atmosfären är bra gjord, men storyn kunde dom ha gjort mer intressant.

Jag är tvärtom jag och skulle vilja ha ett läge helt utan main storyn så man bara var en stalker som alla andra. Skif känns lite chosen one.

1
Skriv svar