Sätt DITT betyg på Battlefield 6-betan!
2/5 - Hade sina roliga stunder men känns knappt Battlefield, påminner mest om dagarna när man körde MW2 på 360; Hektiskt och konsolskadat. Gissar att Liberation Peak var tänkt som den imponerande storskaliga Battlefield-upplevelsen, tyvärr även den på tok för liten och ganska dåligt designad. Blev ju dessutom ett hån mot Battlefield-publiken när vecka 2 utökade med en Conquest-karta där såväl fordon som förstörelse saknades helt.
4/5. Kört alla BF förutom 2042. Och detta är riktigt kul.
Körde genom alla challanges denna helgen, det vill säga både denna beta och föregående. Blev en del timmar och hade kul rakt genom. Väldigt stabilt och snyggt, ljudet som det brukar i BF är riktigt bra.
Kommer absolut köra det när det släpps i oktober.
Stark trea. Det är snyggt, ballt och episkt. Problemet är bara som i alla multiplayer-spel att hamnar man med muppar så spelar det ingen roll vad man gör, det går dåligt ändå. Och det är extra känsligt med så många spelare i laget.
Att springa runt och återuppliva blir långtråkigt ganska fort.
Kommer inte köpa, fortsätter spela Helldivers 2 istället.
4/5
Har haft riktigt kul. Håller dock med om att det vi bjudits på i betan känns väldigt hektiskt och kompakt. Lite som en blandning mellan cod och bf.
Men man får komma ihåg att det här är ett beta test och slutprodukten förmodligen inte kommer vara lika begränsad. Tänker tex på att man inte ska kunna vara på taken nu i betan, men hoppas att helikopter tillkommer på stadsbanorna och möjligheten till vertikalitet på alla banor. Conquest ska vara sandbox, sen kan dom begränsa kartorna i rush och liknande spellägen.
Var ni fulla när ni satte ordningen på betygen? 😆
De förutspådde snittet
Stark 3 av 5.
Otroligt stabilt och buggfritt. Bra känsla över lag. Kommer nog framhållas som ett exempel i framtiden hur man lanserar en beta.
De svagaste punkterna är helt klart:
De intetsägande banorna utan landmärken eller själ.
Oviljan att ha med en server browser och den spelade oförståelsen varför en stor del av "veteranerna" tycker det är viktigt.
Beslutet att döpa den klassiska BF-upplevelsen till det negativt klingande "closed weapons" och gömma undan det i ett menysystem som för övrigt är helt horribelt. Denna "CoDifiering" av BF är jag helt emot. Om vi ens ska ha ett läge där vapnen inte är klassbaserade ska det läget definitivt inte placeras på första plats.
För min del helt ok, 3/5. Roligt med vänner, segt ensam då många verkar tro att allt handlar om antalet kills. För tajta banor med skumma spawnpunkter till fiendens favör, shotgun är op och snipers borde tas bort, nerfas eller begränsas. För mycket cod och för lite battlefield. För övrigt finns en bra bas och potential finns att byggare vidare på. Frågan är om det är värt 800 kr, det får vi se inför release.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
4.
Tycker att det känns mer Battlefield än på länge. Haft en del riktigt bra, tighta matcher under betan. Gillar fokuset på ren militärshooter, inget trams än så länge vilket känns som en frisk fläkt bland alla Nikki Minaj-skins och annan skit.
De har en del att jobba med dock... Upplever att banorna behöver putsas en del, med mer vertikalitet och fler tydliga landmärken. Är väl en vanesak också kanske. Större banor vore inte dumt heller.
Håller också med @majskorv ovan om klassbaserade vapen, det borde vara standard och "alla ska med"-läget något valfritt trams långt bak i listan.
Men överlag, jäkligt bra intryck och ser fram emot release.
Jump in.
Jag kör Beta och sen inget mer.
Den är Bra, men njutningen av BF idag är inte alls för mig som förut.
Varför måste alla spelutvecklare uppfinna hjulet varje gång de gör något nytt, när det gäller UI?
Jag vet inte ens vad jag gjort i skada på fiende, eller vad jag skadat när jag dör, eller är det skadan på mig som visas??
Jag känner ingen motivation att köra något fordon då kartorna är för små, eller att de behövs alls och hälften av de gånger man spawnar i en eller ser en dör man innan man vet var man är.
Att spawna verkar vara helt slumpvis, vilket är bra men då bör man spela så pass mycket så man vet var man är.
Att springa är långsammare än andra spel betyder ju ingenting om du hoppar över bil på 1 sekund utan problem och du kan sikta utan problem. Nu har jag börjat skjuta på lagmedlemmar bara för att jag hör någon panga från det hållet vän kommer från.
Westie har fina åsikter om hur dåligt RUSH läget är, kaos och mera kaos, ingen återhämtning mellan posterna. Jag vet inte ens om vi ska förstöra eller försvara på RUSH, helt skräp.
Jag har inte förstått tjusningen med Battlefield. Någon inbiten som kan förklara?
Man får skjuta med olika vapen, köra stridsvagnar, flyga helikopter och stridsflygplan... vad finns det inte att gilla?
Jämfört med andra shooters så ligger det oehört stort fokus på lagarbete och blir lite mer som ett DnD för MÖP:are.
3-4.
Kartorna är svagaste aspekten tycker jag. Konstig flow, för små / antalet spelare.
Men betan i sig spelar riktigt bra och känns polerat
Håller med. Vill lägga till att själv så hade jag velat att de tar tag i nedan.
De måste lägga in mycket större kartor, dessa är ju som CoD banor. Hoppas på att resten av release kartorna är större än dessa vi har testat i betan.
Ta bort soldaternas glidning på mark.
Nerfa träffsäkerheten på långt håll som AK'n i betan. Var så med nästan samtliga automatvapen.
Ta bort att man kan springa snabbare med kniv i hand. (Jag kunde kuta från våran bas spawnpoint till fiendernas flagga närmast deras bas för, för snabbt.
FÖR mycket clutter på vissa banor som Empire State, jisses vad skit det ligger överallt! Detta behövs tonas ner markant!
Som folk har pratat om på reddit. UI'n är väldigt kass, speciellt inställningsmenyerna.
Man får skjuta med olika vapen, köra stridsvagnar, flyga helikopter och stridsflygplan... vad finns det inte att gilla?
Jämfört med andra shooters så ligger det oehört stort fokus på lagarbete och blir lite mer som ett DnD för MÖP:are.
Ok tack. Är det anpassat för konsol?
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Svårt (för mig) att betygsätta. Dels har jag inte haft särskilt kul med, och därför inte kört, BF sedan 4'an. Det såg bra ut, och när jag äntligen fick arslet ur och uppgraderade burken i under första beta-helgen för att testa det lite under andra helgen så kan jag bara konstatera att jag inte vet ifall det är mig eller spelet som inte klickar.
Sist jag hade kul i BF så kändes det som att du hade en koll på i vilken generell riktning fienden befann sig. Jag vill minnas att förvirringen alltid blir bättre när man lär sig kartorna, men när du spawnar i ett myller av trånga gator, och fienden kan vara i 360 grader runt dig när som helst så blir det för snabbt och kaotiskt för en gubbe som mig.
Det jobbigaste är nog att jag behöver återlära mig UI't, eventuella bilds och allt som är nytt sedan BF 4, vilket nästan känns som ett helt ny spel, på långt mer ont än gott. Hittar liksom ingenting i gyttret av innehåll och information att ta in i menyer och skärmar, och jag känner att intresset för spelet blir obefintligt när jag dessutom just börjat köra Baldurs Gate 3, som också är en helt ny typ av spel för mig.
Så, spelet kanske är det bästa som hänt serien på ett decennium, och det SER väldigt bra ut, men jag tror inte längre att det är något för mig, så en trea fick det bli.