Sätt DITT betyg på Battlefield 6-betan!
Även om där är mycket som kan vara mycket mycket bättre så har jag haft kul och har spelat betan mer än vad jag gjort 2042.
+Gunplay
+Movment
+Förstörelse
+Vapen customization
+Extremt optimerat
+Inte mycket buggar
+Ljudet
+Grafiken
-Små kartor
-Ingen direkt BF känsla överlag
-UI
-Ingen server browser
-Menyerna
Hade detta varit en BF2 remake istället med allt de jag satte som + så hade jag köpt 10 kopior till folk och tvingat resten.
testa att köra bf3 efter betan och tycker de är roligare fast jag inte spelat de på 10år ungefär
Det är ungefär 400x roligare än 6:an. Där snackar vi spel. Betan i Bf3 var episk med metro som karta. T. om metro är mindre kaotisk än alla banor jag körde på denna beta.
Ger det nog en 1 1/2 av 5 i betyg. Kommer inte köpa vid rls och om det blir köp blir det bara vid någon rea skulle jag tro.
Jag var påväg att ge Battlefield 6 betan ett högt betyg men så spelade jag nu ikväll och det kändes inte speciellt kul.
På servern var det jag som fick det första kill:et vilket jag kände mig nästan lite stolt över men så började jag inse att alla fienderna dog som flugor.
Jag var uppe i 25 kills efter bara 5 minuter.
Tillslut fick jag slut på all min ammo och sprang runt med kniv och dödade 5 personer på rad.
Jäkla ai bottar. Först när jag insåg att jag spelade i princip ensam så dog glädjen helt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag var påväg att ge Battlefield 6 betan ett högt betyg men så spelade jag nu ikväll och det kändes inte speciellt kul.
På servern var det jag som fick det första kill:et vilket jag kände mig nästan lite stolt över men så började jag inse att alla fienderna dog som flugor.
Tillslut fick jag slut på all min ammo och sprang runt med kniv och dödade 5 personer på rad.
Jäkla ai bottar. Först när jag insåg att jag spelade i princip ensam så dog glädjen helt.
VARFÖR HAR DOM BOTS FÖR?!
Alltså alla föredrar tomma servers framför bots.
Dom verkar inte ha lärt sig från 2042 verkar det som ändå.
Aja rip bf.
Jag som gillar CoD borde ju verkligen gilla detta. Men kändes ännu snabbare, och hinner knappt blinka så är jag död.
Första omgången av öppna betan med Domination ger jag 2.5/5. Andra omgången då jag åtminstone inte kunna hitta det, och kvar var ganska trist spellägen, blir det 2/5.
Håller mig till CoD, där jag åtminstone har liten chans till att få spela innan någon skjuter mig.
+Vapen customization
+Extremt optimerat
+Inte mycket buggar
Spela Delta Force och vi snackar riktigt bra vapen customization. Vi pratar typ 15 olika delar med 5-10 olika per och riktigt intressant balanssystem med hur många vapen som. Jag tycker snarare det var alldeles för lite här. Sen är gunplay inte i närheten av många andra spel. Känner väldigt lite skillnad mellan vapnen.
Angående buggar och optimering är det ju buggar i varenda matchstart med hur folk står och rör sig. Många har grafikproblem osv. så det är långt ifrån buggfritt eller optimerat
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Tror det kommer gå bra men MP-delen var inte för mig, alldeles för snabbt och rörigt där jag mest spenderade tid på att hålla in E eller mellanslag för att kalla på hjälp/dö. Kommer ev. köpa vid rea för Singelplayer om kampanjen får bra recensioner.
Du spelade inte på tränings spellistan då? Det är bara bots där. Jag har inte mött en enda bot i betan
Sådär, en tvåa eller trea skulle jag säga. Lite väl högt tempo tycker jag och rent grafiskt imponerande det inte på mig iallafall. Förstörelsen känns inte märkbart bättre än de tidigare spelen. Har svårt att se detta pungsparka Call of Duty från tronen men den som lever får se.
Spela Delta Force och vi snackar riktigt bra vapen customization. Vi pratar typ 15 olika delar med 5-10 olika per och riktigt intressant balanssystem med hur många vapen som. Jag tycker snarare det var alldeles för lite här. Sen är gunplay inte i närheten av många andra spel. Känner väldigt lite skillnad mellan vapnen.
Angående buggar och optimering är det ju buggar i varenda matchstart med hur folk står och rör sig. Många har grafikproblem osv. så det är långt ifrån buggfritt eller optimerat
"Delta force" Är ett extremt dåligt spel. Deras customization gör nästan 0 skillnad på sakerna. BF är i beta. Dvs det är extremt lite saker med och då är det redan bättre än "Delta Force". Och deras matchmaking är fruktansvärt dålig och skickar dig till servrar i Kina med 50% fuskare.
Inte stött på en ända game breaking bug i BF. Definitivt inga grafikbuggar. Och ligger på 200+ fps utan dlss. Och med tanke på all förstörelse så är det extremt imponerande. Tror inte ens jag får ut de i "Delta force". Tror jag låg 160 sist jag testa.
Och fortfarande. Det är en beta. Och känner jag Dice rätt så är detta en 3-4 månader gammal version.
Nu står jag inte på deras sida. Men att påstå att "Delta Force" är bättre...
Btw... det är enbart Delta force i namnet.
Den här kör man om man inte vet hur man spelar, några andra spelare tillsammans med bot'ar, det kanske var andra spelare på motståndarlaget också. Helt nya kartor gjorde det här lite roligare från början än att bara dö
Spelet som sådant hade kunnat fått en femma men, det drakoniska och sjuka sättet att lägga in rootkit, kräva secureboot vilket så klart är för att man inte skall kunna gå förbi rootkit problemet är skrämmande. Kommer inte köpa ett spel med dessa kraven vilket drar ned betyget rejält så jag ger det en tvåa. För jag anser att man aldrig skall köpa ett spel eller någon programvara som företaget som säljer anser att de äger din dator och rätten att spionera på vad du gör på datorn.
Nygammal på BF, var nog tjugofem år sen sist. Det var kul, men jag har för dålig koll på vad som händer. Dems så saknar jag kill cam jag skulle kunna lära mig av, och dels så känns det som att det knappt är värt att kolla av riktningar innan man går framåt för alla rör sig så snabbt att det är bättre att själv röra sig snabbt. Och så spawnar man alldeles för nära fienden. Helt orimligt att kolla alla riktningar bara för att få en ny spawn i nacken.
Men, oaktat det, väldigt kul. Destruction är både en del av gameplay och ”livligt”. Siktlinjer och understöd gör skillnad, ibland uppstår små roliga fronter. Kul helt enkelt.
Spelet som sådant hade kunnat fått en femma men, det drakoniska och sjuka sättet att lägga in rootkit, kräva secureboot vilket så klart är för att man inte skall kunna gå förbi rootkit problemet är skrämmande. Kommer inte köpa ett spel med dessa kraven vilket drar ned betyget rejält så jag ger det en tvåa. För jag anser att man aldrig skall köpa ett spel eller någon programvara som företaget som säljer anser att de äger din dator och rätten att spionera på vad du gör på datorn.
Värsta med deras rootkit är att den stör operativsystemet så att saker inte fungerar som de ska. T.ex efter man har spelat så fungerar inte skärmsläckaren eller funktioner för att stänga av skärm och/eller gå ner i energisparläge. Man måste starta om datorn för att detta ska fungera igen.
Som fanboy av BF sedan 1942 hoppades jag kunna ge högre betyg än en medioker 3:a.
Men efter den här helgen tror jag att det blir minst en 4:a när den släpps. Varför då?
Som så många skrivit; det går för fort - speciellt med "trånga" banor. MEN jag tror mig märkt en till sak.
Fri betatestning lockar många, även COD-spelare. Jag tror det är dom som drog ned mitt betyg - inte spelet i sig.
Inget lagspel, bara ranta runt och skaffa XP baserat på kills = hitta den perfekta spot:en där du kan skjuta så många som möjligt.
Flera har beklagat sig över Assault som givits förutsättningar för att kör "lone wolf". Men jag har sett flera av dom andra klasserna köra samma race..
Var ni fulla när ni satte ordningen på betygen? 😆
Jag tog 3 snabba långburk m, en grogg och ett glas rödpang. Sen såg det normalt ut.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Tycker ändå jag kan ge det en ganska stark 4:a. Spelat en hel del matcher med en polare samt några solo och haft överlag trevligt men ganska få buggar och fint flyt! Var ett par gånger jag fick nån ganska trippy grafisk bugg men det gick ofta över snabbt. Oavsett känns det som att det kan finnas ett stabilt roligt spel i grunden så ser fram emot lanseringen i oktober och allt vad det har att erbjuda,
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Du spelade inte på tränings spellistan då? Det är bara bots där. Jag har inte mött en enda bot i betan
Kan hända. Hade bara 20min innan jag skulle till jobbet så jag tryckte på alla knappar jag hittade tills att spelet startade.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Tyckte om spelet första veckan av testningen
Charmen dog rätt snabbt när dom visade hur små banorna är
Hur mycket dom hatar rush och fordon
Dom vill fånga in alla COD refugees med hyper-snabb gameplay så banorna måste vara rätt små utan ödemark att vandra runt i.
En conquest bana utan fordon är inte en conquest bana.
Sen ska closed weapons vara standard.
EDIT
Nätkoden är också dogshit, jisses vad kass den är.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Det som var väldigt trist var att jag var tvungen att köpa en ny gamingdator pga Secure Boot-kravet för att kunna spela BF6-betan, som min inte så gamla dator inte hade. 😜
Jag tänkte att det var väl lika bra, eftersom nästa "COD Black Ops 7" också kommer att kräva Secure Boot. 🙄
autograph
Skulle nog ändå sätta 4/5.
Tyckte det kändes precis som alla andra BF sen Bad Company, fast bättre TTK/TTD och tightare gunplay.
Det som drar ner betyget en gnutta är att det inte är så nyskapande i övrigt. Exakt samma upplägg igen. Men vill man ha för mycket nytt egentligen? BF ska ju kännas som BF.
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Värsta med deras rootkit är att den stör operativsystemet så att saker inte fungerar som de ska. T.ex efter man har spelat så fungerar inte skärmsläckaren eller funktioner för att stänga av skärm och/eller gå ner i energisparläge. Man måste starta om datorn för att detta ska fungera igen.
Stämmer det så är det intressant de det strider emot EU direktiv.
Men rootkit bör aldrig få finnas i någon kernel, som tur är så tillåter inte Linux rootkit.