En ny trailer från Ghost of Yōtei visar mer från spelet

Robot
En ny trailer från Ghost of Yōtei visar mer från spelet
Medlem

Så jävla hype för det här.

Medlem

Ser grymt ut, hoppas det når upp till hypens nivåer

Skrivet av Tusske:

Så jävla hype för det här.

Bara nyfiken, vad speciellt är det som lockar?

signatur
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Första spelet var skit bra och det här ser ut som första spelet fast mer. Och det räcker för mig

Medlem

(Spelar bara på ps5& Switch) För mig är det musiken och att få återkomma till "Ghost" världen. Det är så mycket med ettan som jag inte kan få nog av. Också att vara en krigare och få utmana olika eftersökta personer. Och att spelet är typ Kill Bill/Cowboy tema och känsla i musiken mm. För mig är det här spelet något som jag verkligen ser framemot. Kanske tom det jag önskar mest i år. På Switch så är det Silksong och Hades 2 men dom spelen kan jag lätt spela jämsides med Ghost. Hösten och vintern kommer att bli tok bra för mig som verkligen gillar dom tre spelen. Sedan kommer det säkert en hög med flera bra spel. Jag är så hypead inför spelet att jag gråter när jag hör musiken till spelet. Och jag är glad över att spelet får mig att känna så.

Medlem

Snacka om slarvsylta sina fiender!

Medlem

Fiender helt omedvetna om att halva lägret dödas helt öppet två meter bort följt av att fyra fiender snällt står i kö så att stackars spelaren inte behöver hantera mer än en åt gången. Ser riktigt trist ut.

Skrivet av Alienshade:

(Spelar bara på på& Switch) För mig är det musiken och att få återkomma till "Ghost" världen. Det är så mycket med ettan som jag inte kan få nog av. Också att vara en krigare och få utmana olika eftersökta personer. Och att spelet är typ Kill Bill/Cowboy tema och känsla i musiken mm. För mig är det här spelet något som jag verkligen ser framemot. Kanske tom det jag önskar mest i år. På Switch så är det Silksong och Hades 2 men dom spelen kan jag lätt spela jämsides med Ghost. Hösten och vintern kommer att bli tok bra för mig som verkligen gillar dom tre spelen. Sedan kommer det säkert en hög med flera bra spel. Jag är så hypead inför spelet att jag gråter när jag hör musiken till spelet. Och jag är glad över att spelet får mig att känna så.

Tack för att du delade med dig.

signatur
Medlem

Tack för att du delade med dig.

Yes det var skönt ha ha! Skrev "så" istället för "PS5" så det blev lite pinsamt. Tv spel är väldigt viktigt i mitt liv och något jag verkligen värdesätter.

Medlem

Detta var inget vi får se på PC eller?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem
Skrivet av Ankh:

Detta var inget vi får se på PC eller?

Det tog 4 år för ettan att komma till PC, men dom har blivit bättre på det på senare år.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fiender helt omedvetna om att halva lägret dödas helt öppet två meter bort följt av att fyra fiender snällt står i kö så att stackars spelaren inte behöver hantera mer än en åt gången. Ser riktigt trist ut.

Så var det inte i första spelet, då fick man ofta slåss mot flera fiender samtidigt. Detta var en trailer som skulle visa upp ett visst vapen och fightstil så kansle var det uppsatt på Easy eller så av den anledningen?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Olika svårighetsgrader.

Första spelet på det svåraste gav spelet en rejäl tillfredsställelse, man kunde slajsa fiender med ett hugg, likaså dö från ett hugg, och man blev attackerad från alla olika håll och kanter, inklusive ifrån inkommande pilar. Men allt hade sin synkronisering och rytm. När man såg en fiende trupp så fick man först observera vilka slags fiender som ingick i gruppen, först ta ut pilbåge-nissarna med deras egna medicin, sedan hoppa ner framför truppen och välja sin "Ställning" beroende på vilken fiende som först attackerar, sen handlar det allt ifrån att parra, blocka, slajsa, kutta, röka, kasta kniv, riktigt tillfredsställande. Ett spel för hela familjen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tur att du inte behöver spela det.

Medlem

Detta tror jag kommer floppa. Första är extremt överskattat.

Medlem
Skrivet av Romanof:

Fin troll post...

13 miljoner sålda, 9.2 på metacritic från users, overwhelming positiv på steam

Japp kommer verkligen floppa och är överskattat

Medlem
Skrivet av Karmak:

Fin troll post...

13 miljoner sålda, 9.2 på metacritic från users, overwhelming positiv på steam

Japp kommer verkligen floppa och är överskattat

Att det har fått fina betyg stärker ju bara mitt argument att det är överskattat. Jag spelade igenom det första spelet och jag fick tvinga mig igenom det mot slutet eftersom jag var så trött på "ubisoft-formulan" som det spelet led av.

Precis som Spider-Man 2 tror jag detta kommer floppa. Nutida Sony är dåliga på uppföljare.

Medlem

Jovars, blodet sprutar och folk flyger och trollska flöjter spelar, men det kittlar aldrig riktigt till. För egen del kände jag aldrig att det som kunde göra Ghost of Tsushimas combat var ännu fler gadgets, mer blod och tuffare animationer. Jag förstår helt och fullt folk som går i spinn över den här uppföljaren, men jag tyckte aldrig att combat i föregångaren var så där förbehållingslöst bra. Det kunde inte heller fullt ut ursäkta Ubisoft-formulan därunder, men det har nog mer att göra med min personliga preferens.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Så var det inte i första spelet, då fick man ofta slåss mot flera fiender samtidigt. Detta var en trailer som skulle visa upp ett visst vapen och fightstil så kansle var det uppsatt på Easy eller så av den anledningen?

Trailern fick mig att känna att jag ville spela 1an igen och strunta i 2an. En enkvinnasarmé som mördar allt och alla utan motstånd ser väldigt tråkigt ut.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Trailern fick mig att känna att jag ville spela 1an igen och strunta i 2an. En enkvinnasarmé som mördar allt och alla utan motstånd ser väldigt tråkigt ut.

Håller med. Att byta ut huvudkaraktären gör ju inte suget starkare precis.

Skrivet av Romanof:

Gameplayen såg inte alls bra ut. Äger första spelet och spelade 2-3 timmar tills jag tröttnade pga just gameplayen och det var ett par år sedan. Någon återgång till det första spelet lär det aldrig bli. Började f ö spela Sekiro igen för någon vecka sedan och striderna där är fortfarande riktigt kul att köra - speciellt bossfighterna.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Förhoppningsvis är fienderna inte sådär naiva. Syftet med trailern var nog att visa det där vapnet. Uppföljaren ska ju förbättra spelet, inte försämra det 😅

Medlem
Skrivet av Romanof:

Att det har fått fina betyg stärker ju bara mitt argument att det är överskattat. Jag spelade igenom det första spelet och jag fick tvinga mig igenom det mot slutet eftersom jag var så trött på "ubisoft-formulan" som det spelet led av.

Precis som Spider-Man 2 tror jag detta kommer floppa. Nutida Sony är dåliga på uppföljare.

Att du inte tycker om spelet har inget med saken att göra om det är överskattat?

Om vi lever i din ding ding värld så är alla spel som någonsin skapats överskattade eftersom det finns alltid någon som inte gillar det

I vilken värld var spider-man 2 en flopp?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Att du inte tycker om spelet har inget med saken att göra om det är överskattat?

Om vi lever i din ding ding värld så är alla spel som någonsin skapats överskattade eftersom det finns alltid någon som inte gillar det

I vilken värld var spider-man 2 en flopp?

Vad menar du? Vad som är överskattat eller inte är ju rent subjektivt. Spelet lever inte upp till de lovord spelet har fått från diverse recensenter och spelare, därav tycker jag spelet är överskattat.

Spider-Man 2 var en flopp i alla avseenden. 33 miljoner ex sålde första spelet mot 12 miljoner ex för Spider-Man 2.

Medlem
Skrivet av Romanof:

Jo men Ghost of Yotei kommer floppa för att du inte tycker om det. Spider-Man 2 floppade? Sluta snacka skit. Du framstår bara som en idiot.

Medlem
Skrivet av Romanof:

Vad menar du? Vad som är överskattat eller inte är ju rent subjektivt. Spelet lever inte upp till de lovord spelet har fått från diverse recensenter och spelare, därav tycker jag spelet är överskattat.

Spider-Man 2 var en flopp i alla avseenden. 33 miljoner ex sålde första spelet mot 12 miljoner ex för Spider-Man 2.

om 12 miljoner sålda ex är en flopp jo då är jag kungen av england

Medlem
Skrivet av Romanof:

Exakt samma sak för mig. Spelet blev väldigt repetitiv efter ett tag och om striderna är som i den här trailern så kommer det bli kasst.

Medlem
Skrivet av Tusske:

om 12 miljoner sålda ex är en flopp jo då är jag kungen av england

Skrivet av Deekar:

Jo men Ghost of Yotei kommer floppa för att du inte tycker om det. Spider-Man 2 floppade? Sluta snacka skit. Du framstår bara som en idiot.

Du får sätta det i relation till förväntningar, varumärkets dragningskraft och utvecklings- och marknadsföringskostnader. Om första spelet sålde 33 miljoner kommer aktieägarna att förvänta sig minst en liknande siffra för uppföljaren. Om du dessutom extrapolerar trenden så kommer varumärket vara dött inför ett eventuellt Spider-Man 4 om Spider-Man 3 i sin tur säljer 5-6 miljoner.

Tror du t ex Rockstar hade varit nöjda med GTA VI om det sålde 50 miljoner under en tioårsperiod, vilket isolerat är en helt sjukt bra siffta, när GTA V sålde 215 miljoner under samma tidsperiod?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Förhoppningsvis är fienderna inte sådär naiva. Syftet med trailern var nog att visa det där vapnet. Uppföljaren ska ju förbättra spelet, inte försämra det 😅

Om Yotei förbättrar allt 1an levererade så är jag såld. Den där videon gjorde dock att intresset svalnade.

signatur

I drank what?

12
Skriv svar