Silent Hill f kallas soulslike – "oseriöst" tycker utvecklare

Robot
Silent Hill f kallas soulslike – "oseriöst" tycker utvecklare

Lånar snarare från gamla Silent Hill-spel.

#silent-hill-f

Medlem

Vem kallar detta ett Soulslike....?

På med dumstruten illa kvickt.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"Silent Hill f släpps om precis en månad – 25 september – och blir det nionde spelet i serien"

Oj, känns som jag levt under en sten, helt missat att det kommit så många Silent Hill spel, 3-4st hade jag koll på men inte så här många om man bortser remakes/remasters. Kul

Medlem

Om Silent Hill f skulle klassas som Soulslike så är det troligen det sämsta av dem i gameplay då gissningsvis inte lika smidig syrning som exempelvis Bloodborne/Darksouls/Elden Ring. Men Silent Hill har ändå aldrig varit störst fokus på att döda fiender utan en intressant skrämmande story med pussel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Dom flesta tror att så fort du måste ducka en attack så är det ett soulslike spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Resident Evil ska vara "skräckfyllt actionspel". Silent Hill är däremot bättre med mindre actionbetoning, men jag kommer testa och hoppas bli positivt överraskad.

Medlem

Hoppas det inte blir ett allt för stort focus på striderna då i min mening silent hill är mer att skrämmas lösa puzzel och överleva dom tog ett stort focus på striderna i homecoming och det är det silent hill spel jag gillar minst av dom jag har spelat

It's not a lake, it's an ocean

Jag trotsade mina tvivel och förbokade.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag trotsade mina tvivel och förbokade.

Varför det?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hipshot:

Varför det?

Känns som ett mysigt höstlir.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Soulslike-likt menar delar av internet, skriver IGN.

Internet went full retard

Medlem

Soulslike, skymf mot tidigare spel i serien, allmänt gnäll… oavsett är ett bra spel ett bra spel. Hoppas detta blir roligt, puritanerna kan ju spela på sin gamla PS1.

Medlem

Är inte såld av det man sett. Trots att det ser ut som en blandning mellan Project zero och Forbidden Siren.

Kanske blir sugen efter kollat en stund på walkthrough. Eller avvaktar tills rea.

1
Skriv svar