Gears of War: Reloaded
Känner inget spelsug alls tyvär, Cronos: The New Dawn och Silksong är väl närmaste releaserna som kittlar spelnerven ...
Glöm inte metal gear 3 som kommer senare i veckan.
Bara besviken på att de inte gjorde en "Marcus Fenix" collection av detta. Hela serien vill man ju ha till PC! Antagligen var denna release ganska så lågt hängande frukt då man bara tog 2015 pc releasen och portade den mm. Verkar även vara en del tekniska problem med krascher så jag avvaktar lite. 400kr är mycket för ett 20 år gammalt spel.
Gears 2 var i mina ögon betydligt bättre än ettan. Mer varierade fiender, vapen och banor samt Horde. 😆
Bara besviken på att de inte gjorde en "Marcus Fenix" collection av detta. Hela serien vill man ju ha till PC! Antagligen var denna release ganska så lågt hängande frukt då man bara tog 2015 pc releasen och portade den mm. Verkar även vara en del tekniska problem med krascher så jag avvaktar lite. 400kr är mycket för ett 20 år gammalt spel.
Gears 2 var i mina ögon betydligt bättre än ettan. Mer varierade fiender, vapen och banor samt Horde. 😆
Ägde du GoW Ultimate digitalt fick du reloaded på xbox/pc idag.
Har man inte spelat igenom GoW är ultimate/reloaded en stor förbättring grafiskt och definitivt värt en genomspelning.
The Owls Are Not What They Seem
Har man inte spelat igenom GoW är ultimate/reloaded en stor förbättring grafiskt och definitivt värt en genomspelning.
Japp, det damp ner gratis i spelhögen! (Ingår så klart i Game Pass också)
Jump in.
Japp, det damp ner gratis i spelhögen! (Ingår så klart i Game Pass också)
Var ser ni detta? Har Ultimate men får bara upp 449 kr på Reloaded.
Ja det är generöst iaf. Nej jag vägrar handla på xbox game store. 😅 Ville köra Gears i våras på Steam Deck och var besviken att det bara fanns där. Så det är ju toppen med en steam release. Så jag har enbart kört originalet, senast antagligen ca 18 år sedan. Skivan och xboxen ligger på vinden dock. 😅
DF har släppt en analys nu också. https://youtu.be/N8jBoIvToZY
Ja det är generöst iaf. Nej jag vägrar handla på xbox game store. 😅 Ville köra Gears i våras på Steam Deck och var besviken att det bara fanns där. Så det är ju toppen med en steam release. Så jag har enbart kört originalet, senast antagligen ca 18 år sedan. Skivan och xboxen ligger på vinden dock. 😅
DF har släppt en analys nu också. https://youtu.be/N8jBoIvToZY
Ägde det till xbox one men det räknades tydligen kommer inte ihåg om det var en tidig play anywhere titel dock? 😀
Var ser ni detta? Har Ultimate men får bara upp 449 kr på Reloaded.
Xbox appen till windows för mig.
"Det är också en påminnelse: att vissa spel inte behöver uppfinnas på nytt. De behöver bara låta oss komma tillbaka – med bättre upplösning, stabilare bildfrekvens, och samma smutsiga inramning."
Ja, det här har utvecklarna insett. De drar in cash, utan att behöva hitta på nåt nytt. Najs.
Det tjänar vi alla på. Ju modernare det är, desto bättre. Mums.
Återanvändning ligger i tiden. Loppis, second hand.
Körde Ultimate Edition förr men tyckte det var så himla grått och tråkigt, jag föredrar spel med mer färg och charm. Kunde ju knappt urskilja fienderna från miljöerna. Kanske ger det en andra chans nu med Reloaded ändå.
Precis så är det med Halo Remastered. Fast tvärtom. Den nya grafiken är för färgglad och överarbetad, så det är svårt att urskilja fienderna. Originalet är avskalat och mycket coolare. Och man ser fienderna bättre. Det kan vara bra ibland.
Jag spelade några timmar i går, hann klart bana 1. Vilka minnen! Jag och en kompis spelade det här som besatta hösten 2006 på vårt studentboende. Jag tycker att spelet håller väldigt väl fortfarande. I kväll ska jag spela spelets bästa bana, bana 2, som är så oerhört stämningsfull och spännande.
Nästan hädelse att recensera Gears of War på Playstation!
Det är thug life.
Din vänliga kvartersrecensent.
Gears är verkligen ett spel för alla.
Ett spel för alla som gillar Co-op och multiplayer. Ett taktiskt och explosivt multiplayer-spel med fokus på lagarbete. Där det lönar sig att öva på skills inom movement, timing och aim, som alla är lika viktiga.
(Lancern och Hammer of Dawn är för kampanjen.)
Professionella använder dock Gnashern (spelvärldens genom tiderna bästa shotgun) och "Snub"-pistol tillsammans med power weapons likt Sniper, Torque Bow (ännu ett av spelvärldens bästa vapen), Boomshot, Hammer of Dawn och Boltok pistol (tänk en fet Colt Python revolver).
Gears of War är också ett av tidernas bästa spel, som bröt ny mark och satte konventioner. Jag skulle till och med sträcka mig så långt som att säga att det är femte konsolgenerationens viktigaste spel. Det var ett spel som väldigt många andra spel tog efter på olika sätt.
Sjukt kul att spela med Playstation 5 spelande poolers i går samt med random Playstation och Steam plebs.
Jag gillar data och igår observerade jag att fördelningen mellan de olika formaten på ett snitt över flera matcher med åtta spelare/match var som följande avrundat till heltal:
5/8 spelare på Xbox (pc/xbox series)
2/8 spelare på Playstation 5
1/8 spelare på Steam
Jag recenserade förra remaken som släpptes på Xbox One. Minns även då att jag tyckte det fortfarande var ett bra spel, men att man blivit rätt trött på att skjuta fiender från knähöga skydd. Spelet var ju banbrytande med cover-mekaniken (även om de kanske inte var först), men vid det laget remaken kom så hade man spelat 1000 andra spel som bygger på samma koncept.
Men GoW är definitivt ett spel som förtjänar sin plats i spelvärldens Hall of Fame.
"Writer and Fighter"