Snabbkollen – Spelar du med familjen?

Robot
Snabbkollen – Spelar du med familjen?

Eller kör du mest allena. Hur spelar du?

#snabbkollen

Medlem

Har en sambo som när vi träffades avskydde allt med spel - men som nu har sina egna spel och gärna spelar på kvällar tillsammans. Ser fram emot när dottern börjar (tvingas?) upptäcka det med

Börjar bli riktigt kul nu när sonen växt upp. Vi lirar Helldivers 2 & Rainbow Six: Siege ihop idag och ser fram emot BF6.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Ja, med flickvännen. Blev ibland att jag spelade med dottern med, men det var ett tag sedan nu.

Medlem

Japp. Med barnen, deras mor har dock aldrig varit särskilt intresserad.
Förra helgen varvade vi goat simulator 3 med among us. Det här veckoslutet blir det förhoppningsvis lite racing om nya stolen vill komma.

Medlem

Nä, morsan o farsan är över 80 och ser fortfarande datorspel som nånting för småbarn så de vill inte spela med mig.

Har 4 pojkar varav tre av dem är tillräckligt stora att spela. Så ja, det blir en del Switch-lirande! Good times, good times

I ärlighetens namn älskar jag mest när man har tid att spela själv och grotta ner mig i grymma singleplayer-spel, men det är klart att lite multiplayer aldrig är fel heller.

Medlem

På det sena 90-talet spelade jag ofta Mario Kart 64 med morsan och farsan. Nu är båda runt 70 och jag har flyttat hemifrån sedan länge så det blir tyvärr inget längre.

Medlem

Med fästmön. Jag hade i och för sig våran 4 veckor gamla som i famnen och körde lite Pokémon Blå, men han var för ung för att förstå charmen och sov bara. Ungar idag alltså.

Medlem

Lirar med brorsan fortfarande, gjort det i snart 30 år så det lär nog inte ändras. Men är mer sporadiskt nu när vi är vuxna, svårt att hitta tid som passar oss båda tyvärr. Men så fort Josef Fares släpper ett spel så rensas våra scheman, för det ska liras tillsammans oavsett vad som händer runt om.

Medlem

Har 2 grabbar i 12 och 14 års åldern som jag spelar med ibland.
Mest Minecraft i dem få fallen, förr spelades det Fortnite tillsammans också men jag antar att när de kommer upp i tonåren att det är polarna det ska spelas med, inte farsan

Nu spelar dem mest Roblox som jag vägrar sätta mig in i, men som sagt, så fort dem kör Minecraft kan jag vara med.

Medlem

Frugan och jag kör casual Wow Mythics, Minecraft, Phasmafobia och lite annat.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

bara med min bror från en annan mor

signatur

//monster

Medlem

Mestadels Fortnite med frugan då jag vill uppmuntra ett nyfunnet intresse. Hon har spelat sporadiskt förut men nu är det i princip varje kväll hon vill spela. Kidzen (12 och 8) spelar ibland, men det går i perioder. 12-åringen har aldrig haft något större intresse men jag 8-åringen verkar mer intresserad

Medlem

Brukade spela en hel del med dottern, allt från Minecraft och Roblox till Fortnite och Little Nightmares. Men numera är hon för stor för att spela med farsgubben

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Spelar ett par spel per år med frun. Just nu Expedition 33. Före det Borderlands 2 med alla DLCs och Zelda TotK.
Mycket Open World blir det.

Spelar lite med barnen, men de vill mest spela nå halvdassiga Roblox spel som väl inte är riktigt min kopp Joltcola.

Medlem

Japp. Spelar med min bättre hälft men oftast med barnet mitt.
Just nu är det mycket Peak (ett av årets bästa spel för övrigt) men vi har varierat mellan Void Crew och Monster Hunter Rise också.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Survival spel med frugan och svärfar, med dottern blir det rooftops & alleys, grabbhalvan spelar mest Roblox och det kan jag verkligen inte med att spela

Medlem

Både jag och frugan spelar en hel del. Men barnen är för små än så länge. Längtar tills vi kan spela tillsammans.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Redaktör
Ponny

Jo då! Jag och min partner har spelat många, många spel. Nu är det Donkey Kong Bananza som gäller (vi sätter timern: spelar en halvtimme var, typ), och sedan ligger Split Fiction och väntar.

(Spelar även med mina katter, men dom ligger mest och sover tbh.)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Inte längre.

Mamma och jag spelade Runescape och även Raid: Shadow Legends tillsammans, när hon fortfarande var i livet.

Medlem

Brukar spela med mina grabbar, 20 och 15 år gamla. Den yngre vill nästan bara spela Minecraft och den äldre föredrar CS.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

På det sena 90-talet spelade jag ofta Mario Kart 64 med morsan och farsan. Nu är båda runt 70 och jag har flyttat hemifrån sedan länge så det blir tyvärr inget längre.

Om dina föräldrar är vid god vigör kanske du skulle ha överraska dom med att ta med en konsol (om du har någon) och koppla in och spela med dom och kolla om dom kommer ihåg dom fina gamla tiderna? 😃

Hade nog varit kul för er alla!

Medlem
Skrivet av Waliant:

Både jag och frugan spelar en hel del. Men barnen är för små än så länge. Längtar tills vi kan spela tillsammans.

Min dotter på snart två brukar få sitta i mitt knä och spela lite Fifa med mig 😃 trycker på alla knappar på kontrollen och har det gött 🤣

Medlem

Ja, det är klart man spelar med kidsen om dom vill det. Även om det är något som man själv inte tycker är så kul så får man bjuda till lite. Minns själv när jag var ung hur mycket det betydde när min pappa spelade med mig även fast han knappt förstod något.

Medlem

Ja, det är det roligaste. Kör Switch med grabbarna (8 & 6) och PS4.

Medlem

Ibland dungeon siege med farsan som börjar närma sig 80 så han orkar inte lika mycket.
Blir en del Mario med sambon också, nu i höst funderar jag på switch 2 eller ps5 pro.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Jag och frugan spelar i princip alla co-op titlar som släpps. Spelar ingen roll om spelet är bra ens, bara kul att spendera tid tillsammans. Sista tiden har det blivit många timmar PEAK.

Medlem

Frugan spelar bara sims och sonen lirar roblox eller rainbow six med sina polare, dock sporadiskt. Själv lirar jag mycket Hell let loose men vi spelar aldrog tillsammans.

Vart länge sedan jag spelade med sonen då han är 17 idag. Innan kunde vi lira minecraft, fortnite eller euro truck simulator men det är ett tag sedan. De små växer upp för fort 😢

1
Skriv svar