Snabbkollen – Spelar du med familjen?
Har 4 pojkar varav tre av dem är tillräckligt stora att spela. Så ja, det blir en del Switch-lirande! Good times, good times
I ärlighetens namn älskar jag mest när man har tid att spela själv och grotta ner mig i grymma singleplayer-spel, men det är klart att lite multiplayer aldrig är fel heller.
Lirar med brorsan fortfarande, gjort det i snart 30 år så det lär nog inte ändras. Men är mer sporadiskt nu när vi är vuxna, svårt att hitta tid som passar oss båda tyvärr. Men så fort Josef Fares släpper ett spel så rensas våra scheman, för det ska liras tillsammans oavsett vad som händer runt om.
Har 2 grabbar i 12 och 14 års åldern som jag spelar med ibland.
Mest Minecraft i dem få fallen, förr spelades det Fortnite tillsammans också men jag antar att när de kommer upp i tonåren att det är polarna det ska spelas med, inte farsan
Nu spelar dem mest Roblox som jag vägrar sätta mig in i, men som sagt, så fort dem kör Minecraft kan jag vara med.
Mestadels Fortnite med frugan då jag vill uppmuntra ett nyfunnet intresse. Hon har spelat sporadiskt förut men nu är det i princip varje kväll hon vill spela. Kidzen (12 och 8) spelar ibland, men det går i perioder. 12-åringen har aldrig haft något större intresse men jag 8-åringen verkar mer intresserad
Brukade spela en hel del med dottern, allt från Minecraft och Roblox till Fortnite och Little Nightmares. Men numera är hon för stor för att spela med farsgubben
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Både jag och frugan spelar en hel del. Men barnen är för små än så länge. Längtar tills vi kan spela tillsammans.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Jo då! Jag och min partner har spelat många, många spel. Nu är det Donkey Kong Bananza som gäller (vi sätter timern: spelar en halvtimme var, typ), och sedan ligger Split Fiction och väntar.
(Spelar även med mina katter, men dom ligger mest och sover tbh.)
En Bamseponny av folket
På det sena 90-talet spelade jag ofta Mario Kart 64 med morsan och farsan. Nu är båda runt 70 och jag har flyttat hemifrån sedan länge så det blir tyvärr inget längre.
Om dina föräldrar är vid god vigör kanske du skulle ha överraska dom med att ta med en konsol (om du har någon) och koppla in och spela med dom och kolla om dom kommer ihåg dom fina gamla tiderna? 😃
Hade nog varit kul för er alla!
Både jag och frugan spelar en hel del. Men barnen är för små än så länge. Längtar tills vi kan spela tillsammans.
Min dotter på snart två brukar få sitta i mitt knä och spela lite Fifa med mig 😃 trycker på alla knappar på kontrollen och har det gött 🤣