Hurra!! Clair Obscur: Expedition 33 kommer få uppföljare

Robot
Hurra!! Clair Obscur: Expedition 33 kommer få uppföljare

Guillaume bekräftar att Clair Obscur är namnet på en serie av spel.

#Clair-Obscur-Expedition-33, #Sandfall

Medlem

blir svårt att toppa orginalet, men jag hoppas

Trevligt! Har inte ens hunnit med ettan, men mer franskt jrpg:ande är ju aldrig fel.

Medlem

Det va inte min typ av spel, men det har ju varit en riktig succe och älskat av många så det känns väl rätt självklart att de gör en uppföljare!

Medlem

Gött, så länge det är något vad de själva vill så kan det bara blir bra!
Tror(rätt säker) expedition 33 kommer vinna game of the year på game awards. 😄

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Ser fram emot en uppföljare

Medlem

jag älskar Expedition 33. har blivit ett av mina favorit spel, men jag tycker inte det behöver en uppföljare. båda sluten var perfekta. att göra en uppföljare skulle bara förstöra sluten och också och ändra slutets inverkan.

tycker hällre att dom ska göra en prequel eller en ny serie

Medlem
Skrivet av Tusske:

jag älskar Expedition 33. har blivit ett av mina favorit spel, men jag tycker inte det behöver en uppföljare. båda sluten var perfekta. att göra en uppföljare skulle bara första sluten och också och ändra slutets inverkan.

En helt ny historia med nya minnesvärda karaktärer i samma universum skulle ju kunna bli skitbra.
Kanske vi får se vilken roll författare har etc.

Skribent
Skrivet av Tusske:

jag älskar Expedition 33. har blivit ett av mina favorit spel, men jag tycker inte det behöver en uppföljare. båda sluten var perfekta. att göra en uppföljare skulle bara förstöra sluten och också och ändra slutets inverkan.

Tycker det låter som om de vill göra fristående historier i samma värld. Han säger ju typ att Expedition 33 bara är en historia de ville berätta, och då låter det ju som fe har fler berättelser men som kanske inte är fortsättningen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En helt ny historia med nya minnesvärda karaktärer i samma universum skulle ju kunna bli skitbra.

Jag skulle gissa att det är den vägen de går. Fristående historier i samma värld. Svårt att beskriva hur utan spoilers för de som inte spelat spelet. Men det finns helt klart potential utan att behöva inkräkta på ettans karaktärer eller värld.

ELF
Medlem

Ingen aning.
Har aldrig förstått hypen kring FF och nu detta.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Kul !! kommer namnet bli Clair Obscur: Expedition 32 ?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker det låter som om de vill göra fristående historier i samma värld. Han säger ju typ att Expedition 33 bara är en historia de ville berätta, och då låter det ju som fe har fler berättelser men som kanske inte är fortsättningen.

det skulle nog funka bra tror jag. det är bara en direkt uppföljare som jag skulle ha problem med

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Eller tvärtom, träffade helt rätt första gången och nu gäller det att mjölka det. Risken finns.

vädligt mycket tal i forumen om att spelföretag skall göra nya saker och inte bygga på tidigare spel. Med det finns ju uppenbara skäl till varför de gör det när orignalet eller serien säljer bra. De är inte lätt att träffa rätt annars så hade ju alla gjort det hela tiden, och det är trevligt att tjäna pengar.

Medlem

Expedition 0. Det står bara game over.när.man startar spelet.

Skribent
Skrivet av Tusske:

det skulle nog funka bra tror jag. det är bara en direkt uppföljare som jag skulle ha problem med

Sen hade det varit kul om man kan stöta på karaktärerna från första spelet.

signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Är det bara jag vars sinne direkt går till chad-expeditionen 60? 😂

Skrivet av ELF:

Ingen aning.
Har aldrig förstått hypen kring FF och nu detta.

Jag har testat FF, det var hemskt, det är inte Clair Obscur.

signatur
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det var den jag tänkte på oclså.

Medlem

Jag håller mig vag här.

Första spelet har ju måleri som tema.
Nästa spel kanske handlar om författeri?
Låter ju som något de planterar lite ...

Inte hunnit varva än så vet iof inte hur det slutar.

Medlem

Uppföljare typ som Xenoblade Chronicles har passar nog bäst för detta. Bara hoppas det blir bra

Medlem

Jadå! Historien är uppsatt för flera uppföljer

Spoiler:

Det verkar råda något krig i riktiga världen mellan författarna och målarna. Otroligt spännande att utforska den delen

Medlem

Gött mos.

Jag kände på mig redan från början när jag började spela Clair Obscur: Expedition 33 via Xbox Game Pass utan att ha läst recensioner att spelet blir en succé.
Berättelsen är väldigt originell.

Följdaktligen blev Clair Obscur: Expedition 33 väldigt välförtjänt en kioskvältare via Game Pass samt försäljning och är nog en stark kandidat till GOTY2025 på Game Awards. Helt klart mitt GOTY2025.

Europa, Frankrike och Sandfall Interactive har berövat självaste Japan och Square Enix capen inom genren. Stora delar av manuset är skrivet i Sverige och vårt vackra Jämtland och det är lätt att undra om inspiration är taget från Jämtlands sköna scener.
Förhoppningsvis gör Sandfall Interactives framgång att Square Enix anstränger sig med Final Fantasy framöver.

Speluniversat öppnar upp för fler medryckande berättelser med det ramverk som världen byggts i även om jag inte vill se en direkt uppföljare.

Medlem

Hoppas att det som andra är inne på blir helt fristående från Expedition 33. Kan inte påstå att det är något av mina favoritspel, men slutet är fantastiskt och det skulle kännas helt fel att ta vid där.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är inte ett dugg intresserad av EX33. För det första är jag svin dålig på timing baserade strider. Alla strider verkar vara Perry och dodge tunga som man måste tajma. Inte ett fan av QTEs. Sen har vi skill point systemet när man levlar upp...... Jag hatar sånt. Orkar inte sitta och mid/maxa skills, orkar inte att man kanske satsar på fel stats och för att göra "rätt" ska man sitta men en guide i handen så man inte gör fel. Sen har vi storyn. Jag har sett streams och lite gameplay kanske 3-4 timmar av spelet totalt och storyn verkar bara vara depression simulator... alla pratar med så låg långsam monotona röster allt känns bara deppigt, emo och ledset.

Kanske testar om jag får spelet för $10 eller på PS+ i framtiden. Annars tänker jag inte spela detta.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Fattar ju att många vill ha mer, men kan också känna att ovetskapen av vad det är för universum är haöva grejen i spelet. Jakten på att förstå vem fan the Paintress är osv är ju lite halva grejen för mig.

Ett nytt spel i samma serie kommer ju inte kunna utgå från samma okunskap igen.

Eller för att ta en filmreferens. Älskade ”Sjätte sinnet”, men en ”Sjätte Sinnet 2” hade nog aldrig fungerat.

signatur

Heja Blåvitt

Kul med en uppföljare! Tog mig aldrig till slutet av expedition 33 så inte säker på hur storyn slutar, fastnade på en riktigt bullshit boss som healade sig konstant (three masks eller nåt) och läste att det var många som slutade spela där för den var så trist och OP. Hade väldigt roligt med combaten fram tills dess men jag tyckte nog att spelet hade fler brister än många verkar vilja erkänna, jag var ganska trött på allt så jag försökte speedrunna igenom sista delen av spelet för att se om det blev bättre. Men den där bossen tog musten ur mig (egentligen kan man väl springa runt och döda de olika maskerna innan för att underlätta fighten men det var inget jag hade ork för).

Geeks Gaming
Skrivet av GustavianskaÖstgöten:

Kul med en uppföljare! Tog mig aldrig till slutet av expedition 33 så inte säker på hur storyn slutar, fastnade på en riktigt bullshit boss som healade sig konstant (three masks eller nåt) och läste att det var många som slutade spela där för den var så trist och OP. Hade väldigt roligt med combaten fram tills dess men jag tyckte nog att spelet hade fler brister än många verkar vilja erkänna, jag var ganska trött på allt så jag försökte speedrunna igenom sista delen av spelet för att se om det blev bättre. Men den där bossen tog musten ur mig (egentligen kan man väl springa runt och döda de olika maskerna innan för att underlätta fighten men det var inget jag hade ork för).

Japp, man bör köra slut på sidobossarna först. Vet inte hur svårt det är annars men efter det är det en ganska straight forward boss.

Simon däremot…..han förblir obesegrad 🤬

Medlem

Jag gjorde allt som gick att göra i E33 när det släpptes, det var ett fantastiskt spel på många sätt, men inte utan sina skavanker här och där. Lite förvånad över att det blivit så tokhyllat eftersom genren normalt sett är ganska nischad. Men det är nog lite av en filterbubbla också. Lite som när alla trodde att Wukong skulle sopa rent på fjolårets Game Awards.

Det är ett oerhört starkt spelår med bra släpp i flera olika genres. Av de spel jag lirat i år är E33 förmodligen GoTY, men jag har inte hunnit med KCD2 ännu. Om det visar sig vara i närheten av ettan är det garanterat mitt GoTY med E33 på en stabil andraplats.

Kommer helt klart spela uppföljaren. En prequel eller annan värld lär nog vara temat om jag skall drista mig till en gissning.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

12
Skriv svar