Skates Early Access rullar ut den 16:e september
Gratis med kosmetiska mikrotransaktioner, fungerar i vissa fall, inte i andra. Får se om miktransaktionerna utvecklas till att bli mer än kosmetiska...
Dock, inget stöd för steam deck / Linux pga anti-cheat.
Det här börjar bli ett stående tema när det kommer till EA. De skiter totalt Steam Deck, Mac-användare och Linux, helt enkelt. Lite synd, för detta såg faktiskt rätt roligt ut och jag hade lätt spelat det om det hade gått.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Tror det blev lite fel där, spelet släpps väl i Early Access den 16e?
Ah! Ja sant, jag var så inställd på att det var riktiga releasen och att det varit i EA.
Fixar!
"Writer and Fighter"
Jag har spelat de, är med i de tidiga teststadiet.
Efter att ha 1000G i alla tidigare delar så var jag sugen. Tröttnade snabbt dock, de är inte skate, de är hetsigt, överdrivet, tråkig grafik, stökigt och alldeles för breda och stora banor. Känns mer som en usel THPS-klon.
Gick tillbaka till Session igen.
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Jag började spela lite igår, har haft tillgång nåt år men det var jävligt barebones sist jag spelade. Det känns lite för arkadigt men ska helt klart ge det lite mer tid då jag älskade trean innerligt. I trean körde jag dock "hardcore" eller vad det nu kan ha hetat, så det blev en aning mer realistiskt.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Nu sitter man här som en butter gubbe, men vadå EAs nya spel Skate?
Skate kom väl ut 2007. Sen kom en 2&3 också.
Så vad är det frågan om nu? Är det nån form av remaster? Eller är det egentligen Skate 4, som dom fick för sig att döpa till Skate igen?
Enligt utvecklarna är det ingen uppföljare på de tidigare spelen, utan ett nytt sådant
Dock spelas det på samma sätt som de tidigare spelen så ser inte riktigt varför de kallar det ett nytt spel? Jag har inte kört sen Skate 2 men kunde ändå plocka upp kontrollen och skejta som det var 2009 igen.