Rösta – Hetaste spelen i september
Silksong, fotboll, Silent Hill, Borderlands... Rösta fram dem du ser fram mot.
Nu får du skämmas! Svenska Jump Space (föredetta Jump Ship) släpps i EA 19:e september och är inte med?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Har tålmodigt väntat på riktiga släppet av Deep Rock Galactic: Survivor.. Så det fick min röst. Sen är frågan om jag orkar/hinner spela den här månaden.
Ingen av dom.
Nej, inte för mig heller. Känns som en ovanligt sval spelhöst.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Ni har med Star Wars Outlaws till Switch 2......
Men inte Legend of Heroes Trails in The Sky First Chapter Remake?
Obegripligt.
Har ni gjort en likadan lista tidigare? Gillar det skarpt, smidigt sätt att rösta och samtidigt få reda på några nya spel
Jadå! Det har publicerats en lista varje månad sen förra året. Dock sommarpaus i år. Men @Jonny Myren ligger på bra annars. Sök på "hetaste" för att hitta de tidigare.
Final Fantasy Tactics har jag aldrig spelat och många säger att det är enormt bra. Så lite sugen blir man.
Det är ett av dom spelen jag skulle dö för, jag har längre inte tillgång till att spela det vanligt, har kört det på emulator nyligen dock åå det är så grymt. Starkt rekommenderas om du gillar FF spelen, musiken m.m är bara så sjukt nice.
Blytung månad. Jag börjar med Hell is Us, sedan Cronos: The New Dawn, därefter Tomb Raider IV-V-VI Remastered (vilket jag lär skjuta på, men det dimper ned i brevlådan i alla fall) och slutligen Sonic Racing: Crossworlds och Silent Hill f. Puh.
Jag ser enormt mycket fram emot Sonic Racing: Crossworlds, vilket jag ska spela med sönerna här hemma. Det ser verkligen ut som att vi får den efterlängtade uppföljaren till Transformed nu.
Märker en tendens: gamla spel lockar mig. Röstade på några stycken, men Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles "sparks joy" i själen. Älskade originalet. Var många år sen jag spelade sist men den där berättelsen var verkligen mörk vill jag minnas. Game of Thrones-vibbar innan jag visste att Game of Thrones fanns.
En Bamseponny av folket
Final Fantasy Tactics har jag aldrig spelat och många säger att det är enormt bra. Så lite sugen blir man.
JA! "Många" har rätt.
En Bamseponny av folket
Avstår att rösta då det jag ser fram emot mest är Atelier Resleriana the red alchemist & the white guardian som inte fanns med på listan.
Utöver det är väl NHL 26 åtminstone lite intressant
Behöver man lira Atelier spelen i ordning? Finns ju ett gäng nu och varit sugen många gånger på att ge mig in i spelserien men känns lite överväldigande. Om du har någon koll förstås
Det blir svårare och svårare att ta sig till nya IP:n så jag röstade att inte rösta på något alls. Fortsätter att gubbharva Fallout New Vegas på Steam och Dishonored 2 på PS5 den här hösten.
Alltså, det är inte fel på de nya spelen, det är fel på mig.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Det blir svårare och svårare att ta sig till nya IP:n så jag röstade att inte rösta på något alls. Fortsätter att gubbharva Fallout New Vegas på Steam och Dishonored 2 på PS5 den här hösten.
Alltså, det är inte fel på de nya spelen, det är fel på mig.
Om vi tar ett spel som Silent Hill f. Det utspelas i Japan. De riktiga Silent Hill-spelen som släpptes 1999 och 2001, tog sin plats i den amerikanska småstaden Silent Hill.
Finn ett fel.
Såhär säger utvecklarna själva:
Shifting the setting from the titular town to Japan posed a challenge, as the developers aimed to maintain the series' core themes of "portraying characters' struggles with the evil within themselves—sin, discontent, and conflict".
De gör bort sig big time här, då Silent Hill endast ska utspelas i Silent Hill. Man försöker återuppliva en gammal serie, för man vill tjäna pengar.
Och de tror det räcker att kalla de nya spelen för Silent Hill. Det är inte Silent Hill längre. Silent Hill hade sin tid.
Gör nåt nytt. Som heter nåt nytt.