Rösta – Hetaste spelen i september

Medlem

Är nog mest sugen på Skate, även om jag är skeptisk till riktningen dom valt att gå.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Behöver man lira Atelier spelen i ordning? Finns ju ett gäng nu och varit sugen många gånger på att ge mig in i spelserien men känns lite överväldigande. Om du har någon koll förstås

Det finns några numrerade uppföljare så som Atelier Ryza 1, 2, 3 och Atelier Sophie 1 och 2 som bör spelas i följd men i övrigt har det ingen betydelse. Dom är alla fristående spel i samma universum. Kan ibland dyka upp lite gästspel från andra delar, verkar som att Sophie kommer vara med i Atelier Resleriana tex. men det kräver ingen kunskap från tidigare spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Om vi tar ett spel som Silent Hill f. Det utspelas i Japan. De riktiga Silent Hill-spelen som släpptes 1999 och 2001, tog sin plats i den amerikanska småstaden Silent Hill.
Finn ett fel.

Såhär säger utvecklarna själva:
Shifting the setting from the titular town to Japan posed a challenge, as the developers aimed to maintain the series' core themes of "portraying characters' struggles with the evil within themselves—sin, discontent, and conflict".

De gör bort sig big time här, då Silent Hill endast ska utspelas i Silent Hill. Man försöker återuppliva en gammal serie, för man vill tjäna pengar.
Och de tror det räcker att kalla de nya spelen för Silent Hill. Det är inte Silent Hill längre. Silent Hill hade sin tid.
Gör nåt nytt. Som heter nåt nytt.

Jag kan inte svara något på det, var det verkligne till mig du skulle skriva det? Trots mitt gubbiga buttra anlete så skrämmer de där spelen slag på mig. Eller, alla skräckspel gör det. Men det låter onekligen som de piskar den döda hästen, sminkar upp kålroten och försöker rida på ett gammalt namn.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag kan inte svara något på det, var det verkligne till mig du skulle skriva det? Trots mitt gubbiga buttra anlete så skrämmer de där spelen slag på mig. Eller, alla skräckspel gör det. Men det låter onekligen som de piskar den döda hästen, sminkar upp kålroten och försöker rida på ett gammalt namn.

Japp.

Du har helt rätt.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jadå! Det har publicerats en lista varje månad sen förra året. Dock sommarpaus i år. Men @Jonny Myren ligger på bra annars. Sök på "hetaste" för att hitta de tidigare.

Grymt! Bara jag som missat det förut då

Medlem

Ser ut att bli en stekhet månad 👍
Hell is Us
Cronos: The New Dawn
Dying Light: The Beast
Silent Hill f
Btw har inte Alien Rogue Incursion kommit? Körde ett VR spel i vintras i alla fall som jag trodde att var det 😅

Medlem

Final Fantasy Tactics skall bli kul att boota upp igen

Medlem

Cultic chapter 2!

Medlem

Trails in the Sky 1st Chapter. Är väll det man kommer köpa fast det var ca 2 år sen man spelade orginalet

Medlem

Kanske blir första borderlandsköpet sedan borderlands 2. Jag skippade 3:an och Tiny Tina Wonderlands räknar jag inte.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Alien Incursion på flatscreen blir trevligt, så man slipper köpa ett VR för 13.000kr som bara har två tre vettiga spel i övrigt.
Har haft både HTC Vive och Valve Index, och sålt båda pga brist av vettiga spel.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem

Trails in the sky 1st blir mitt septemberspel.

12
Skriv svar