Snabbkollen – Är Silksong för svårt?
Lagom för mig, men jag skulle vilja se ett easy mode.
Inte för min egen skull, men det känns trist att jag aldrig kommer kunna rekommendera det för min fru för att hon inte skulle ha en chans att ens ta sig till första lägret.
Vad som är svårt är individuellt, och att ha ett easy mode handlar inte om att ta bort utmaningen utan att lägga utmaningen på en nivå som gör det lagom svårt för alla.
Ogillar därför "git gud"-attityden.
Contact damage på bossar tar två masks. Ibland blir det för mycket. För attacker tycker jag det är bra balanserat med två masks.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
För egen del är det lagom, men det finns mängder av människor där ute som inte är intresserade av att lägga tid på att lära sig fiendemönster nu för tiden.
Jag skulle kunna vara lite provokativ och säga att dessa människor önskar ta en genväg i livet.
Så kan man se det, eller så är det helt enkelt så att vissa har upptäckt spel senare i livet och inte har haft 20 år på sig att träna upp motoriken i fingrarna till den nivå som krävs.
Ska man dra det till sin spets så är det som att säga att det är genvägar att se japansk anime dubbat eller med undertexter. Varför använda hjälpmedel när man kan lära sig färdigheten? 🙂
För egen del är det lagom, men det finns mängder av människor där ute som inte är intresserade av att lägga tid på att lära sig fiendemönster nu för tiden.
Jag skulle kunna vara lite provokativ och säga att dessa människor önskar ta en genväg i livet.
Eller har dom kanske inte tid att lägga 40 minuter på varje boss men i övrigt älskar spelet.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Det är ett spel,det är inte så djupt
Det är ett spel,det är inte så djupt
Exakt...! Sen kan man ju välja att lägga sin energi på olika saker och (förhoppningsvis) välja var och hur man vill bli utmanad i sitt liv.
På tok för svårt, för mig iaf.
Man börjar mer och mer inse att Ubisoft har en allt större roll i spelindustrin. De lyckas i deras spel måla upp en bra illusion av att vi casual/dåliga spelare är bra och lyckas åstakomma något i spelen. Med deras spel kan man besöka fantastiska världar och platser utan att behöva vara bra eller begåvad på att spela.
Jag gillar svåra bossar och plattforms-moment etc. Men jag hatar run-backs. Bort med den skiten för helvete!
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Än så länge tycker jag svårighetsgraden är rätt bra, utmanande men inte alldeles för svårt. Är väl cirka 15 timmar in och närmar mig slutet på Act1. Har läst lite obehagliga saker om det som troligtvis väntar på mig rätt nära inpå, så får väl se om jag reviderar min uppfattning
Kan tänka mig att det är en rejäl uppförsbacke om man inte spelat första spelet. Fastnade ett tag på de två bossarna som ska nerfas men när man klarade dem var det jubel.
Också bra när sonen sitter bredvid och kollar och det tar en massa försök så man delvis får visa att saker kan vara svårt även för vuxna och att man inte får ge upp!! Sen om han fattar det eller ej är en annan sak... Han är 3
Tjejen älskade HK och kastat sig in i det hela också. Hon tycker det är väldigt svårt men verkar inte ge upp oavsett hur frustrerad hon blir.
osv.
Jag tycker att svårighetsgraden överlag är bra. Det finns dock vissa saker, som att omgivningen ibland gör dubbelt så mycket skada jämfört med första spelet, som jag verkligen inte tycker är nödvändigt. Vissa plattformssegment är redan väldigt svåra som de är. Behövde man dessutom ge oss hälften så många chanser som tidigare? Nä, det känns lite overkill.
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Jag gillar det. Återstår att se om jag likt HK kommer att fastna vid någon boss och helt enkelt ge upp. Men då är det så. Livet går vidare, det är ett spel.
🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥
🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡
Har inte spelat 1an så jag spela ca 12 timmar innan jag fattade att jag kunde hela mig själv. Då var det lite lies of p svårt😊. Men nu så tycker jag ändå att det är lagom svårt, kanske lite på den lätta sidan...men nja ändå inte. Riktigt bra spel🤗 ska testa ettan sedan. Blir nog positivt överaskad.
Klarade precis 2:an (Silksong). Klockade in på 19h. Varav 10h MINST var backtracking från när man dog.
Får 2 av 5 möjliga. Jag var ett stort fan av första spelet, men detta var minst sagt en besvikelse. Dels vad gäller sparsmakat med innehåll, men också för att de tagit genvägar och gjort det "svårare" för att sakta ner tempot och dra ut på speltiden. Man blev aldrig belönad för något svårt man klarade. Precis när man fått sista förmågan tog spelet slut.
Kuriosa: Satte mig på en bänk en gång, dog omedelbart för det var en fälla. Fanns inget sätt att se att det var en fälla. Fick spela 15 minuter för att ta mig till samma ställe. Vad fyller det för syfte?
Rekommenderar ej köp. Har man inte spelat Hollow Knight, spela 1:an och nöj dig där!
Klarade precis 2:an (Silksong). Klockade in på 19h. Varav 10h MINST var backtracking från när man dog.
Får 2 av 5 möjliga. Jag var ett stort fan av första spelet, men detta var minst sagt en besvikelse. Dels vad gäller sparsmakat med innehåll, men också för att de tagit genvägar och gjort det "svårare" för att sakta ner tempot och dra ut på speltiden. Man blev aldrig belönad för något svårt man klarade. Precis när man fått sista förmågan tog spelet slut.
Kuriosa: Satte mig på en bänk en gång, dog omedelbart för det var en fälla. Fanns inget sätt att se att det var en fälla. Fick spela 15 minuter för att ta mig till samma ställe. Vad fyller det för syfte?
Rekommenderar ej köp. Har man inte spelat Hollow Knight, spela 1:an och nöj dig där!
Du klarade act II men väldigt snabbt..
Du klarade act II men väldigt snabbt..
Menar du att det finns fler Acts? Fick eftertexter nämligen! I så fall bra! Även om spelet i övrigt känns platt!
Jag är inte förbi Act 1 ännu även om jag misstänker att det nu är nära. Så lite tidigt att kommentera, har de skruvat upp svårighetsgraden rejält i Act 2 kanske jag ångrar mig. Men än så länge utmanande men inte för svårt.
Fortsätter ungefär samma. Tyckte Act 2 var lite lättare än 1:an med tanke på att man får lite förmågor att använda.