Mamma – speldrömmens fiende #1
Tack! Och ouch... Men det är ju också ett... spel.
En annan grov besvikelse var Out Run. Vi hade kört en version på Gröna Lund där man satt i en bil och körde, komplett med rörelser och allt. Jag köpte det till C64 eller Amiga, men den verren var en tämligen usel portning.
OutRun till Amigan har iaf fått upprättelse om än ganska många år efter original releasen. 🙂
Låter som jag när jag fick "dr mario" när jag ville ha mario till nintendo 8 bit. Jag visste inte ens att det fanns något som hette dr mario. Blev så snopen när jag startade spelet. Jag hade spelat så mycket mario hos mina grannar. Det spelade inte så stor roll om det var mario 1, mario 2. Och så fick jag typ en ur mjölkad var. av tetris....
Vilken miss! Ett riktigt toppenspel!
Så tänkte man inte som 9åring
Rafflande spel ändå… Det händer att jag kör Multiplicatiln Grand Prix (webbaserat mattespel) med mina mellanstadieelever. ”Bättre än matteboken i alla fall” lyder deras omdöme.
Se där. Men hur rankas matteboken: mellan böldpest och stegling?
Inför julafton 1995, när jag var 10 år gammal, hade jag önskat mig ett Super Nintendo. Jag var så hypad inför att kanske få ett SNES att mamma, några dagar innan julafton, tog ett snack med mig och sade: "Jag vill inte att du ska bli besviken på julafton, men jag vill att du ska veta redan nu att vi inte har köpt ett sånt där Super Nintendo till dig." Jag blev ledsen men var förstående. På julaftonsdagen öppnade jag min present, och det visade sig vara ett Playstation 1 plus Ridge Racer och Rayman. Jag vet att allas mamma är bäst och så, men min mamma är fan bäst.
Se där. Men hur rankas matteboken: mellan böldpest och stegling?
Typ njursten.
Kunskapsförmedlare.
Inför julafton 1995, när jag var 10 år gammal, hade jag önskat mig ett Super Nintendo. Jag var så hypad inför att kanske få ett SNES att mamma, några dagar innan julafton, tog ett snack med mig och sade: "Jag vill inte att du ska bli besviken på julafton, men jag vill att du ska veta redan nu att vi inte har köpt ett sånt där Super Nintendo till dig." Jag blev ledsen men var förstående. På julaftonsdagen öppnade jag min present, och det visade sig vara ett Playstation 1 plus Ridge Racer och Rayman. Jag vet att allas mamma är bäst och så, men min mamma är fan bäst.
I Adventstid år 1995 hade Super NES funnits i Sverige i tre och ett halvt år, och en sådan borde man kunna komma åt ganska billigt vid det laget. Världen gick och väntade på den försenade Nintendo 64, som utkom i Japan i Juni 1986, i USA i september 1996 och i Sverige en tidig vårdag i mars 1997.
Håhå jaja. Igenkänningsfaktorn är nog ganska stor för en som önskade sig alla sorts konsoler som barn men aldrig fick nån.
En jul hade jag tjatat mig blå och gredelin över hur mycket jag önskade mig en Gameboy med Pokémon. Jag fick ett sånt där billigt LCD-spel med en apa som hette Congo Kong eller nåt sånt jävla skit.
Nåja, jag fick ju Lego och en massa annat skoj, men päronen verkade aktivt välja att aldrig köpa en spelkonsol. Det fick jag själv spara ihop pengar till.
Ett sånt där LCD spel men med Tarzan fick jag också istället för ett Gameboy. Fick nöja mig med att spela på min polares Gameboy ibland fram till att syrran lånade hem ett Gameboy Advance nåt år senare som jag nog använde mer än hon själv. Ytterligare några år senare hade jag pengar själv till att köpa mig ett Nintendo DS lite. Jag hade nog kunnat köpa ett eget Gameboy tidigare egentligen men alla pengar gick på den tiden till Lego i första hand.