GTA och Call of Duty dominerar Playstations 30 år i USA
Inte jätteoväntat. Varje år sen 2006 så har Cod varit top 3 bäst sålda spelet det året. Singelplayer spel har svårare att sälja än multiplayer. Och Cod är både och. Och det är lätt att sätta sig in i och ger 1000tals timmar kul. Så det blir en standard att alla köper dom. Jag ser verkligen fram emot årets CoD. Det ser väldigt bra ut. 45 miljoner kollade på trailern. Som jämförelse så hade bf6 4.
Vänta nu. Så Red Dead Redemption 2 ligger med som trea som både mest sålda och mest inkomstbringande och Rockstar kan inte ens släppa det till nuvarande konsolgeneration? Eller lägga lite pengar på att avsluta den historia i onlineläget som startade i och med introduktionen av Red Dead Online 2019? Alla andra bolag hade ju mördat för möjligheten att mjölka ett så stort spel. Men inte Rockstar. Det är endast GTA 5 som är stort nog för att förtjäna deras uppmärksamhet
PSN: Oakborn86
Jag gillade verkligen The Amazing Spiderman och serietidningar back in the day, men i takt med att människor har gjort våld på berättelsen och det som var Spiderman, så känns de senaste Hollywood iterationerna Marvelmjölkat till absurdum och spelen till Playstation är tyvärr inget undantag (även om de är spelmekaniskt underhållande).
De egna kidsen och andra säger The Annoying Spammerman i Marvel Rivals. En träffande beskrivning av samtidens Spidde.
Inte jätteoväntat. Varje år sen 2006 så har Cod varit top 3 bäst sålda spelet det året. Singelplayer spel har svårare att sälja än multiplayer. Och Cod är både och. Och det är lätt att sätta sig in i och ger 1000tals timmar kul. Så det blir en standard att alla köper dom. Jag ser verkligen fram emot årets CoD. Det ser väldigt bra ut. 45 miljoner kollade på trailern. Som jämförelse så hade bf6 4.
COD har blivit störst av en anledning, sedan går att det att stundtals bli "trött på skiten" alltså multiplayern, men likt ett gammal äktenskap fortsätter vi att komma tillbaka till varandra jag, kärleken och Call of Duty, plikten framför allt.
Jag ser verkligen fram emot årets kampanj och multiplayer, det kan bli tjockt med najs, dag ett på Xbox Game Pass såklart. ^^
Battlefield har genom åren också varit kul men trasigt och utnött, fortfarande tror jag att det finns ett utrymme för båda spelserierna. Battlefield 6 kan dessutom bli redigt vasst om kampanjen levererar.
Secure Boot och andra verktyg gör dessutom att tävlingsinriktat spelande känns en smula hoppfullt.
Så mycket uppföljare? Det kommer ha gått 13 år mellan GTAV och VI. Hur många MCU- och SW-filmer har släppts inom samma tidsrymd?
Heal mcu ryms typ inom det spannet...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Så mycket uppföljare? Det kommer ha gått 13 år mellan GTAV och VI. Hur många MCU- och SW-filmer har släppts inom samma tidsrymd?
Ja vi gick ju hela PS4 generationen och nästan hela ps5 generationen utan ett nytt GTA.
Xbox 360 och PS3 fick ju 2 GTA och PS2 fick 3. GTA för kampanj spelare är inget som kommer ofta nu för tiden.