Fire Emblem: Fortune’s Weave kan vara en rak uppföljare till Three Houses

Robot
Fire Emblem: Fortune’s Weave kan vara en rak uppföljare till Three Houses
Medlem

hoppas inte. Fire Emblem är bättre när dom gör nya historier

Dom senaste spelen i serien har varit riktigt tröga. Hoppas dom hittar tillbaka.

Medlem

Three houses gick av stapeln i en ganska isolerad del av världen på kontinenten Fodlan där det hela tiden talas om en värld där utanför de tre riken som där fanns. The Church of Seiros isolerade den här delen av världen för att behålla kontrollen. Så det finns utrymme för helt nya historier i samma värld som three houses och utrymme för fler kontinenter än Fodlan.

Det är även vanligt att flera Fire Emblem spel äger rum i samma värld på olika kontinenter eller under olika tidsperioder. Lista nedan. Som referens är Three houses FE16. Shadows of Valentia är FE15, Fire Emblem Fates är FE14 och Fire Emblem Awakening är FE13. Engage var FE 17 och Fortunes Weave kommer bli FE18

Citat:

Here's the short version:

Archanea/Jugdral/Valentia Timeline (Canonical):

FE4/5 -> 1000 year gap -> FE1, FE2/FE15, FE3, -> 2000 year gap -> FE13

Elibe Timeline (Canonical):

Scouring -> 980 year gap -> FE7 -> 20 year gap -> FE6

Tellius Timeline (Canonical):

FE9, FE10

Outliers:

FE8, FE14

Dragon's Gate Connection Theory (Well-Supported Fan Speculation):

Elibe Timeline -> A couple thousand year gap, and potentially a different physical world -> Archanea/Jugdral/Valentia timelines

Lhyon's Full Timeline Theory:

(FE9, FE10)? -> (FE14)? -> Elibe Timeline -> couple thousand year gap -> FE4/5 -> 1000 year gap -> FE1, FE2, FE3 -> 1000+ years -> FE8 -> Remainder of 2000 year gap between FE3 and FE13 -> FE13 -> FE15

https://fireemblemwiki.org/wiki/Timeline

Efter Three Houses öppna berättelse och vägval kändes Engage väldigt livlöst och berättarmässigt fattigt, trots att spelet bjöd på många intressanta strider. Jag hoppas verkligen att Fire Emblem fortsätter låta spelaren bygga sin egna berättelse genom de val man gör. Trailern såg ut att kunna erbjuda just detta.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Efter Three Houses öppna berättelse och vägval kändes Engage väldigt livlöst och berättarmässigt fattigt, trots att spelet bjöd på många intressanta strider. Jag hoppas verkligen att Fire Emblem fortsätter låta spelaren bygga sin egna berättelse genom de val man gör. Trailern såg ut att kunna erbjuda just detta.

Håller med om Engage. Det var mer producerat som ett anniversary spel för att blanda en hel del trådar från hela Fire Emblem franchisen och tyvärr blev det därmed berättarmässigt väldigt platt.

Medlem

Engage tröttnade jag på relativt fort, Three Houses lirade jag igenom 2ggr.
Det man fått se av art direction så påminde Fortune’s Weave starkt om Three Houses, med mer urvattnat/lågmäld färgpalett och battalions verkar vara tillbaka också. Det är lovande, ska bli riktigt intressant att se vad det blir för hubb-setting denna gång. Klosterskolan i Three Houses var ju bra även om det blev enformigt efter ett tag och något tekniskt inkompetent.

1
Skriv svar