Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Vet någon om Galaxy spelen får en officiell Switch 2 release? Eller är det Switch utgåvan med gratis uppdatering som gäller för oss Switch 2 ägare?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Vet någon om Galaxy spelen får en officiell Switch 2 release? Eller är det Switch utgåvan med gratis uppdatering som gäller för oss Switch 2 ägare?

Verkar vara gratis uppdatering för Switch 2 som gäller.

Medlem

Hade velat spela det. Men jag spyr lite på Nintendo och deras girighet här. Ogillar deras verksamhet mer och mer, efter Metroid Prime 4 kanske det är dags att sälja av sin Switch.

Medlem
Skrivet av Samus:

Hade velat spela det. Men jag spyr lite på Nintendo och deras girighet här. Ogillar deras verksamhet mer och mer, efter Metroid Prime 4 kanske det är dags att sälja av sin Switch.

Efter den där hojen så gick jag från övertygad till skeptisk men de har samtidigt visats extremt lite av spelet - i december vet vi med säkerhet.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

De har bara visat upp Switch-utgåvan så utgår från att det är den och gratis uppdatering som gäller. Hade det funnits två utgåvor hade de nog visat det. Står ingenting om det någonstans heller och aldrig nämnd. Men så kan ju Nintendo vara otroligt otydliga å andra sidan så vi får väl se, men skulle säga att det är 99,9% säkerhet att vi bara får en utgåva.

Skrivet av PGR1985:

Efter den där hojen så gick jag från övertygad till skeptisk men de har samtidigt visats extremt lite av spelet - i december vet vi med säkerhet.

Haha! Ja, det var lite random. Men det verkar som ryktet om semi-open-world stämmer och då kanske det behövs något förutom skeppet att ta sig runt däri. Hoppas det kommer en MP4B-direct i november med mer djupdykning kring detta.

Medlem

En forna Capcom-utvecklare säger att Nintendo höjer priserna så att mindre utvecklare också kan göra det - och sedan följer en debatt om spelpriser och piratkopiering överlag. Intressant titt och diskussion att följa!

Skriv svar