Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

Allright!

Då börjar sommarens animes avslutas!

Såg de nya avsnitten av To be hero X och nej kan fortfarande inte rekommendera den trots att den är snygg.
Den är för spretig, och fokuserar på för många hjältar för att vara intressant.

Sista avsnittet av Sakamoto days släpps i morgon och sen på tisdag blir det Necronimico och detectives these days are crazy!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Gr gillade nya Demon Slayer filmen:

Tydligen så går den på bio i Sverige också, nån av er som sett den eller skall se den på bio?

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/BkmGxph2rOg

Tydligen så går den på bio i Sverige också, nån av er som sett den eller skall se den på bio?

Avvaktar tills den kommer till streaming.

Kollade lite på imdb, hoppar mellan allt möjligt, högt, lågt, mittemellan. 8.7 ändå just nu iallafall är ju ganska bra.

Jag kommer ta den för vad det är, grymt animerat med en trevliga fighter, storyn kommer väl vara OK till so-so(eller så överraskar den).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/BkmGxph2rOg

Shonen är inte min grej men lokal anime grupp jag är med i har kört Demon Slayer maraton över sommaren nu är det bara filmen kvar. Vi ska gå på den på onsdag, dock har jag gått och blivit sjuk så vi se. Känner inte någon stor förlust om jag missar den direkt.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Avvaktar tills den kommer till streaming.

Kollade lite på imdb, hoppar mellan allt möjligt, högt, lågt, mittemellan. 8.7 ändå just nu iallafall är ju ganska bra.

Jag kommer ta den för vad det är, grymt animerat med en trevliga fighter, storyn kommer väl vara OK till so-so(eller så överraskar den).

Skrivet av Mcgreag:

Shonen är inte min grej men lokal anime grupp jag är med i har kört Demon Slayer maraton över sommaren nu är det bara filmen kvar. Vi ska gå på den på onsdag, dock har jag gått och blivit sjuk så vi se. Känner inte någon stor förlust om jag missar den direkt.

Jag fastnade inte för serien, men såg mugen train filmen och den tyckte jag va sevärd, så är intresserad av denna också men tror jag som Fezk väntar på Streaming också, eftersom det är en större film så kanske vi inte behöver vänta 6+ månader som alla andra anime filmer tar att komma ut.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag fastnade inte för serien, men såg mugen train filmen och den tyckte jag va sevärd, så är intresserad av denna också men tror jag som Fezk väntar på Streaming också, eftersom det är en större film så kanske vi inte behöver vänta 6+ månader som alla andra anime filmer tar att komma ut.

Jag tyckte säsong 1 var ytterst medioker och seg. Men säsong två och framåt steppade verkligen upp(inte allt, men bra mycket bättre än säsong 1), vilket är just Train-arcet som du såg, fast som film då.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Necronomico and the Cosmic Horror Show 5/10

Den bryter inte trenden med dåliga dödsspels animes, skurkarna är bara fåniga och allt annat är bara meh.

Skall man ge den nått positivt så gillade jag musiken!

Detectives These Days Are Crazy! 7/10

Bättre är denna som också avslutades idag, det är väldigt många omogna skämt i denna och vissa av dem landar, vad det säger om mig skall vi inte gå in på..

Releasehästryttare

Please please be good!

Releasehästryttare

@Mcgreag tillfrisknat så det blir bio idag? Vill höra vad du tycker om filmen i så fall.

Releasehästryttare

Hell Teacher: Jigoku Sensei Nube 6.5/10

Några få av avsnitten va bra, men annars va denna väldig meh.

Sett klart de nya avsnitten av Mumu nu också och den är mer skrämmande än Hell Teacher

Medlem
Skrivet av Devan:

@Mcgreag tillfrisknat så det blir bio idag? Vill höra vad du tycker om filmen i så fall.

Jodå det blev film. Tyckte den var ganska meh, men gillar man battle shounen så gillar man den säkert.
Det var ungefär 50% flashbacks och 50% strider. För mig var striderna inte särskilt intressanta.
Det var väldigt enformiga miljöer, första fighten var lite annorlunda men sen vara det bara samma tomma rum och plattformar för resten.
Upplägget för striderna var också mycket av det vi sett förut fast med mindre tänkande. Mest bara få stryk till dom utvecklat nån ny move som de inte kunnat förut som de kan vinna med.

Flashbacksen var också mycket av det vi sett förut, när en demon håller på att förlora så får vi ser hur synd det var om dom innan de blev demoner så nu ska vi tycka synd om dom. Men för mig i alla fall så faller hela konceptet, om ni vill att jag ska känna nått för dom här karaktärerna så måste ni bygga upp det från början, det räcker inte med några minuter snyft precis innan de förlorar. Det blir bara så ytligt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Detectives These Days Are Crazy! 7/10

Bättre är denna som också avslutades idag, det är väldigt många omogna skämt i denna och vissa av dem landar, vad det säger om mig skall vi inte gå in på..

Bröllopet i avsnitt 10 tyckte jag var hysteriskt roligt, men mycket annat landade platt för mig. Väldigt mixad serie.

Releasehästryttare

På lördag kl 19.00 så har gigguks egna film premiär på YT här:

Skriv svar