Rykte: EA är på väg att bli utköpta från börsen
Saudiska? Låter ju lovande.
Jag minns inte när jag spelade ett spel ifrån EA sist så köpet berör mig inte.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Saudiska? Låter ju lovande.
Jag minns inte när jag spelade ett spel ifrån EA sist så köpet berör mig inte.
Och det är ett riskkapital bolag. Såna bolag vill bara maximera vinsten så mycket det går.
Kommer bli uppsägningar, Stora IP's kommer bli F2P eller öka mängden "surprise boxes" I Spel.
EA spel kommer bli ännu sämre än vad dom redan är.
Och det är ett riskkapital bolag. Såna bolag vill bara maximera vinsten så mycket det går.
Kommer bli uppsägningar, Stora IP's kommer bli F2P eller öka mängden "surprise boxes" I Spel.
EA spel kommer bli ännu sämre än vad dom redan är.
Möjligt.
Riskkapital + nytt ägarskap = större fokus på vinst.
- Fler lootboxar, mindre fokus på DEI i spelen?
- EU reglerar lootboxarna, så vi får nog Win/Win.
Det kan nog bara bli bättre än nuläget?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Nä EA sitter redan i avgrunden.
Det kan bara bli bättre!
Nä EA sitter redan i avgrunden.
Det kan bara bli bättre!

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

PIF är alltså ”Saudi Arabia’s Public Investment Fund and Its Chairman, Mohammed bin Salman”
Chatgtp skriver att PIFs uppköpt att lett till både positiva och negativa effekter:
De positiva
främst inom flyg och resande.
De negativa
” PlayStation Studios: Efter att PIF:s Savvy Games Group förvärvade en majoritetsandel i PlayStation Studios, rapporterades det om förändringar i företagskulturen och ledningsstrukturen. Vissa anställda uttryckte oro över den ökade politiska inblandningen och förändringar i arbetsmiljön.
EA Sports: Det finns farhågor om att PIF:s potentiella förvärv av Electronic Arts kan leda till ökat fokus på vinstmaximering, vilket kan påverka spelkvaliteten negativt. Det har också spekulerats i att detta kan minska fokus på mångfald och inkludering inom företaget. ”
jag tror EA blir bättre under PIF
Jag tror fortfarande inte att EA kan bli sämre. EA var ju redan maximalt greedy. Sen tryckte de på med DEI på det. Så om PIF inte ändrar något sett till greedyness och slaktar DEI. Då blir det väl en förbättring?
Oroande, fast vet samtidigt inte hur mycket sämre det kan bli. Har så många fina minnen av EA men idag köper jag i princip ingenting för släppen är så ointressanta, förutom Fares skapelser då. Men jag törstar fortfarande efter mer Mass Effect och hoppet har inte övergett mig än.
Undrar hur det skulle bli med Fares nästa spel. Han verkar få väldigt fria tyglar och en stor påse pengar av EA.
Om det skulle bli dåligt för honom så Jag tror Fares har gjort sig så stort namn nu att han kan nog gå vart som helst och få samma deal. Det är ju inte så att han har ett visst IP som EA äger.
"Writer and Fighter"
https://www.hrw.org/sites/default/files/styles/16x9_3xl/publi...
PIF är alltså ”Saudi Arabia’s Public Investment Fund and Its Chairman, Mohammed bin Salman”
Chatgtp skriver att PIFs uppköpt att lett till både positiva och negativa effekter:
De positiva
främst inom flyg och resande.
De negativa
” PlayStation Studios: Efter att PIF:s Savvy Games Group förvärvade en majoritetsandel i PlayStation Studios, rapporterades det om förändringar i företagskulturen och ledningsstrukturen. Vissa anställda uttryckte oro över den ökade politiska inblandningen och förändringar i arbetsmiljön.
EA Sports: Det finns farhågor om att PIF:s potentiella förvärv av Electronic Arts kan leda till ökat fokus på vinstmaximering, vilket kan påverka spelkvaliteten negativt. Det har också spekulerats i att detta kan minska fokus på mångfald och inkludering inom företaget. ”
jag tror EA blir bättre under PIF
Jag tror fortfarande inte att EA kan bli sämre. EA var ju redan maximalt greedy. Sen tryckte de på med DEI på det. Så om PIF inte ändrar något sett till greedyness och slaktar DEI. Då blir det väl en förbättring?
PIF drivs som du sa under Saudiarabien som inte är en demokrati. Det kan definitivt bli mycket sämre.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
... DEI...
Hur kommer du till slutsatsen att det kommer ske ändringar kring detta i och med utköpet?
Hur kommer du till slutsatsen att det kommer ske ändringar kring detta i och med utköpet?
För att stakeholders inte precis är intelligenta, dom har bara pengar och makt.
De negativa
Savvy Games Group har väl ingen majoritetsandel i Playstation Studios? 😳
Jag frågade chatGPT om det blir färre wiene... DEI i EAs spel, den sa ja, så absolut bättre. Dessutom blir några triljonärer lite rikare, och får mer inflytande här i dåliga västvärlden.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
RIskkapital och Saudier. Det sista EA-spelet är köpt.
Vilket var det första?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.