Vilket är det bästa fps som jag inte spelat?

Medlem

Har ögonen på detta, men vågar inte köpa förrän det är färdigutvecklat.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Testpilot
Skrivet av maq777:

The Witness har jag redan klarat av. Ganska många år sedan nu. Men jag minns att det var en trevligt utmaning i första 30 timmarna. Sedan slet jag mitt hår och svor i den återstånde tiden. Det var j-vligt svårt på slutet...

Ja, kan tänka mig det! Jag lirar någon timme då och då, vilket inte är särskilt bra gällande den här typen av spel men jag är väldigt noga med var jag avslutar. Att det är mitt i ett pussel jag har problem med, så jag vet vad jag ska göra när jag tar upp det igen. Nu var det i januari jag startade det senaste enligt Steam Så som sagt, jag kommer aldrig bli klar.

Medlem

Crysis-serien! Crysis 3 är bäst enligt mig.

Är ju spelhistoria.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Nästa år (hoppas jag), du får spela mitt FPS =D Jag skickar någon kod när det sker! Det kommer inte ha någon konstig krånglig level design med 600 olika knappar och spakar.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av sealc:

Crysis-serien! Crysis 3 är bäst enligt mig.

Är ju spelhistoria.

Nu slarvade du lite. Hade du tittat i listan hade du sett att jag spelat alla tre! Och ja, de är bra.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nästa år (hoppas jag), du får spela mitt FPS =D Jag skickar någon kod när det sker! Det kommer inte ha någon konstig krånglig level design med 600 olika knappar och spakar.

https://www.youtube.com/watch?v=kbI7J2PMwHg

Det ser jag fram emot. Det såg episkt ut på filmen.

Medlem
Skrivet av maq777:

Nu slarvade du lite. Hade du tittat i listan hade du sett att jag spelat alla tre! Och ja, de är bra.

Såg bara listan i forumet! Sorry!

Github-diton var längre

Bra jobbat!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av Hipshot:

https://www.youtube.com/watch?v=kbI7J2PMwHg

Det där såg ju mysigt ut! Hoppas att du promotar det lite på FZ när det är färdigt. Märker av Die Hard-inspirationen, hehe.

Medlem
Skrivet av magma:

Hexen är mer komplext, så inte säkert du kommer gilla, men tar ut svängarna mer.

Klar med Hexen. Och nej, det var verkligen inte min grej. Efter halva spelet valde jag att spela det mer som ett puzzel-spel än ett skjutar-fps. Då blev det spelbart för ett tag. Men när det började närma sig slutet och jag konstant hade noll ammo, då svor jag mest.

Medlem
Skrivet av maq777:

Klar med Hexen. Och nej, det var verkligen inte min grej. Efter halva spelet valde jag att spela det mer som ett puzzel-spel än ett skjutar-fps. Då blev det spelbart för ett tag. Men när det började närma sig slutet och jag konstant hade noll ammo, då svor jag mest.

Hexen är inte för alla, men då lär du nog inte gilla Hexen 2 heller förmodligen, då det går i samma fotspår så att säga. Starkt att du spelat igenom det, Hexen är lite av "dark-souls"-fps.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Releasehästryttare

@maq777 skippade du Echo Point Nova?

Medlem
Skrivet av RetroGamer89:

Har du testat Postal 4 no regrets, Warhammer 40k Boltgun och Prodeus ? Kan varmt rekommendera:).. speciellt om du gillar gore 😎

Boltgun är avklarat. Det var fantastiskt.

Jag spelat ett par timmar Prodeus. Jag gillade det inte. Det har redan varit lite diskusion i tråden angående det. Jag kan se att det finnns kvalitet, men jag gick mest vilse och tröttnade.

Jag har inte spelat Postal 4. Men däremot 1 & 2. Den serien lockar verkligen inte...

Skrivet av Revakkyh:

Det hade jag faktiskt missat. Ser helt klart intressant ut. De måste haft Blood som inspirationskälla.

Skrivet av Devan:

@maq777 skippade du Echo Point Nova?

Nää. Jag har inte skippat något. Men det ligger inte med högsta poäng på min hype:o-meter. Jag kommer förhoppningsvis dit en dag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Powerslave, PS-versionen.
Ion Fury
Damage Incorporated på Mac
Delta Force
Soldier of Fortune 1 och 2

Det finns asmånga, men jag måste sova =/

+1 på Ion Fury!

Medlem
Skrivet av RetroGamer89:

Okej jag förstår, du verkar vara väl insatt, har du hört talas om Dead Island 2 ?

Jag har ju klarat ut 1:an. Så visst har jag spanat lite på två:an. Problemet är att jag är uttråkad på Zombies. Finns dock viss risk att jag slår till om det kommer på Game Pass eller på extrem rea.

Edit: Såg direkt efter posten att det redan redan ligger på game pass (det hade jag missat). Så det är kanske nu det händer...

Medlem
Skrivet av thotim:

+1 på Ion Fury!

Du glömde läsa inlägget och listan på spel jag redan klarat av. Men jag håller med. Bra spel.

Medlem
Skrivet av maq777:

Du glömde läsa inlägget och listan på spel jag redan klarat av. Men jag håller med. Bra spel.

Ah, missade att det fanns en hyperlänk.

Medlem

Vet inte om det nämnts men vill slå ett slag för:
Spec Ops: The Line

Suttit kvar hos mig många år efter jag spelat det.
Gameplayet är väl helt ok men storyn är något extraordinärt.
Finns många youtube videos med analyser och diskussioner om spelet som är väldigt intressanta.
Önskar de gjorde en remaster av det spelet!

Medlem

Quake: Arcane dimensions.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av UOme:

Vet inte om det nämnts men vill slå ett slag för:
Spec Ops: The Line

Suttit kvar hos mig många år efter jag spelat det.
Gameplayet är väl helt ok men storyn är något extraordinärt.
Finns många youtube videos med analyser och diskussioner om spelet som är väldigt intressanta.
Önskar de gjorde en remaster av det spelet!

Se: #4535315

Medlem
Skrivet av lonian:

Quake är anledningen till att jag hittade hit till fragzone en gång i tiden. Så det är klart att jag skall spana in det här en dag. Aldrig varit något större fan av moddar annars. Men detta ser polerat ut.

Medlem
Skrivet av maq777:

Quake är anledningen till att jag hittade hit till fragzone en gång i tiden. Så det är klart att jag skall spana in det här en dag. Aldrig varit något större fan av moddar annars. Men detta ser polerat ut.

Ja det är riktigt bra. Enda jag tyckte var rörigt är att i starthubben finns det så många portar att gå till så man får hålla koll på vilken "episod" man klarat när man kommer tillbaka till hub världen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

@RetroGamer89 Dead Island 2 avklarat. Tyckte det var för lite skjutande för att vara ett fps. Men tack för tipset.

Medlem
Skrivet av maq777:

@RetroGamer89 Dead Island 2 avklarat. Tyckte det var för lite skjutande för att vara ett fps. Men tack för tipset.

Ingen orsak. Kan Postal 4 No Regerts vara något för dig ?

signatur

I Regret Nothing

Medlem
Skrivet av RetroGamer89:

Ingen orsak. Kan Postal 4 No Regerts vara något för dig ?

Nää, se #4683336

Dec
Medlem

Anger Foot? Det är en slags modern boomer shooter. Det finns även ett gratis demo att testa.

+ Korta banor (ganska kort spel om man ignorerar extra utmaningar)
+ Mycket pangande (och slå fienderna med fötterna)
+ Snabbt (man kan oftast välja sitt eget tempo)
+ Gabber-musik (detta kanske kan vara en dealbreaker om man hatar sådan musik dock)
+ Fysiken känns skön, men nackdelen är att prestandan kan kraftigt sjunka vid t.ex explosioner
- Klyschig story (gameplay är dock fokusen)

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av maq777:

Oj, ursäkta, glömde av att jag hade rekommenderat det. Har du testat Nolf ? (No one lives forever)

signatur

I Regret Nothing

Medlem
Skrivet av Dec:

Anger Foot? Det är en slags modern boomer shooter. Det finns även ett gratis demo att testa.

+ Korta banor (ganska kort spel om man ignorerar extra utmaningar)
+ Mycket pangande (och slå fienderna med fötterna)
+ Snabbt (man kan oftast välja sitt eget tempo)
+ Gabber-musik (detta kanske kan vara en dealbreaker om man hatar sådan musik dock)
+ Fysiken känns skön, men nackdelen är att prestandan kan kraftigt sjunka vid t.ex explosioner
- Klyschig story (gameplay är dock fokusen)

Ja, det är av intresse. Jag har i närtid spelat "I Am Your Beast". Jag var förvånad av att jag tyckte om det så mycket, för jag tyckte t.ex. inte om Hotline Miami. Som jag har förstått är Anger Foot åtminstone i samma genre som "I Am Your Beast" iallafall.

Skriv svar